xrenamedx Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Hallo, er helt nybegynner med dette å bygge din egen pc, så derfor kunne jeg trengt litt hjelp i starten. Jeg har et budsjett på ca. 15k og ønsker meg en datamaskin optimalisert for minecraft. Gjerne kunne kjøre så høyt som 500-600 fps om dette er mulig. Den kommer også til å bli brukt for andre spill f.eks. team fortress, amnesia, slender osv. , men mest minecraft. Derfor lurer jeg på om noen kunne kommet med noen forslag til deler til denne pcen, takk på forhånd :-) (er helt ny om dette som sagt, så gjerne ikke bare si "den delen er bedre enn den" , men prøv å si hvorfor. ) Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Er det noen skjermer som klarer å vise deg 500-600 fps ? Lenke til kommentar
ndrs Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 hva i alle dager skal du med 500-600 fps? Lenke til kommentar
xrenamedx Skrevet 23. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2013 Trenger sånn at det ikke skal "lagge" i det hele tatt når jeg spiller minecraft. (man trenger en del når man recorder i tillegg.) Noen som spiller mc har mer enn 500-600 fps, hvordan klarer de å få så mye?? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Det går fint an å spille MC med flere tusen FPS, men den skjermen, som man kan få til en grei pris, viser i dag max 144FPS! Jeg personlig syntes 50-60 FPS ikke er lagg i spill, mens jeg fint kan gå ned til 24 i film, dersom det er tilpasset det! Men tilbake til HW: CPU: i7 4770K, eller dersom du tar redigering veldig seriøst i7 3930K HK: Asrock Z87 OC Formula, eller X79 (dersom du velger 3930K) GPU: GTX 770, eller 780! RAM: 2x8GB, eller 4x8GB Kabinett: Fractal Design Define R4, eller Arc Midi R2 PSU: EVGA 750W, eller Cooler Master V850/V1000 Skjerm: Asus 144Hz Lenke til kommentar
xrenamedx Skrevet 23. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2013 Det går fint an å spille MC med flere tusen FPS, men den skjermen, som man kan få til en grei pris, viser i dag max 144FPS! Jeg personlig syntes 50-60 FPS ikke er lagg i spill, mens jeg fint kan gå ned til 24 i film, dersom det er tilpasset det! Men tilbake til HW: CPU: i7 4770K, eller dersom du tar redigering veldig seriøst i7 3930K HK: Asrock Z87 OC Formula, eller X79 (dersom du velger 3930K) GPU: GTX 770, eller 780! RAM: 2x8GB, eller 4x8GB Kabinett: Fractal Design Define R4, eller Arc Midi R2 PSU: EVGA 750W, eller Cooler Master V850/V1000 Skjerm: Asus 144Hz Takk for svar! Jeg spiller nå mc med 30-40 fps, og det er veldig vanskelig å spille, pga. lagg. Så er det noen mulighet å oppgradere noe så du kan øke fps? Lenke til kommentar
bertie Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Det som stort sett påvirker bilder pr. sekund er i hovedsak grafikkortet og prosessoren. Det spørs på bruken, men om du kun skal spille et spill, så holder det å ha over 60 fps hele tiden, så unngår du lagg under spilling (litt enkelt sagt). Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Det som stort sett påvirker bilder pr. sekund er i hovedsak grafikkortet og prosessoren. Det spørs på bruken, men om du kun skal spille et spill, så holder det å ha over 60 fps hele tiden, så unngår du lagg under spilling (litt enkelt sagt). Det er sant, men dersom man vil ha enda mer enn 60 FPS er det ikke noe poeng i det, med mindre skjermen støtter det! Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Du mener det lagger i 30-40fps og det er vanskelig å spille? Det er nok internett tilkoblingen din som gjør det vanskelig. Jeg er usikker på hvor mange fps øyet klarer å se, men så høyt er det ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 (endret) Trenger sånn at det ikke skal "lagge" i det hele tatt når jeg spiller minecraft. (man trenger en del når man recorder i tillegg.) Noen som spiller mc har mer enn 500-600 fps, hvordan klarer de å få så mye?? .... Minecraft er ikke noe særlig spill som krever mye (får selv over 500 FPS dersom jeg vil det i Minecraft og Counter-Strike, men det hjelper lite da min skjerm har en refresh rate på 60 FPS.), derfor får man en FPS som er så høy. Men å ha en slik FPS vil bare gjøre at skjermen Tearer, noe som ikke er et vakkert syn. Jeg er usikker på hvor mange fps øyet klarer å se, men så høyt er det ikke. Øyet stopper å se bevegelser når det er under 25 fps, slik jeg har forstått det. Endret 23. juni 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
teb1986 Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 (endret) 15K får en minecraft maskin? Menneske øyet klarer ikke å se mer enn 60fps, da snakker vi om ett godt trent øye. Husk også at de fleste monitorer har maks 60hz/120hz, noe som tilsvarer maks 60/120fps. Ser også at du skal spille tf2, amnesia og slender, noen spill som heller ikke krever mye. Vil du virkelig bruke så mye på en maskin, ønsker bare å poengtere dette slik at du kanskje kan tenke dette igjennom på nytt. Kanskje heller bruke 8000-9000 tusen og legge av resten til fremtidlige oppdateringer. Endret 23. juni 2013 av teb1986 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 15K får en minecraft maskin? Menneske øyet klarer ikke å se mer enn 60fps, da snakker vi om ett godt trent øye. Husk også at de fleste monitorer har maks 60hz/120hz, noe som tilsvarer maks 60/120fps. Ser også at du skal spille tf2, amnesia og slender, noen spill som heller ikke krever mye. Vil du virkelig bruke så mye på en maskin, ønsker bare å poengtere dette slik at du kanskje kan tenke dette igjennom på nytt. Kanskje heller bruke 8000-9000 tusen og legge av resten til fremtidlige oppdateringer. Tullball! Dersom du faktisk tror det er sant, så vil jeg gjerne ha en link på det!Jeg ser at du ikke har notert at han driver med redigering, noe som krever en del Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 (endret) Tullball! Dersom du faktisk tror det er sant, så vil jeg gjerne ha en link på det! Jeg ser at du ikke har notert at han driver med redigering, noe som krever en del Lurer på hva du mener med "sant"? Når han driver med redigering trenger han ikke et kraftig skjermkort, men heller en CPU som kan overklokkes litt. Endret 23. juni 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Her er to eksempler: Har du i det hele tatt sett hva jeg har skrevet? (X79 3930K... ) Lenke til kommentar
In Ter Face Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 (endret) Huff, her var det veldig mye feil! Oppdateringsraten til skjermen (antall Hz) er ikke sammenlignbart med fps produsert av maskinen din. Grunnen til at du ikke vil ha mer fps enn oppdateringsfrekvensen er fordi du kan oppleve tearing, og da skru på vsync for at fps ikke går over Hz. Hvis du har høyere oppdateringsfrekvens enn fps kan bildet oppleves skarpere, og opplevelsen blir bedre. (Veldig forenklet) Tenk film. Kinofilm filmes i 24 fps, men vises med mye høyere oppdateringsfrekvens på grunn av interpolering mellom rammene. Og, man kan diskutere seg i hjel på hvor grensen går for hva mennesket klarer å oppfatte av fps og oppdateringsfrekvens, men den er vist til å være ganske høyt. Rundt 70-80 er grensen sånn ca, men du kan oppleve økt kvalitet etter dette. Endret 23. juni 2013 av JKDahl Lenke til kommentar
xrenamedx Skrevet 23. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2013 Oj, her begynner det å utvikle seg en heftig diskusjon! Kunne noen kommet med forslag til deler for å kunne spille mc uten lagg, mens man filmer ? - takk på forhånd :-) Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Denne funker bra: https://prisguiden.no/liste/132653 og er ikke så veldig dyr! Lenke til kommentar
xrenamedx Skrevet 23. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2013 Denne funker bra: https://prisguiden.no/liste/132653 og er ikke så veldig dyr! Funker den bra til å være billig eller kommer jeg til å kunne spille mc laggfritt mens jeg recorder. Pga. har ikke lyst til å legge ut 8k for en pc som er sånn halvgod, da har jeg mer lyst til å kjøre all in for en pc som er veldig god. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Funker den bra til å være billig eller kommer jeg til å kunne spille mc laggfritt mens jeg recorder. Pga. har ikke lyst til å legge ut 8k for en pc som er sånn halvgod, da har jeg mer lyst til å kjøre all in for en pc som er veldig god. Jepp, og du kan gjerne også gå litt ned på specsene, og kjøpe ett recording kort Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Jepp, og du kan gjerne også gå litt ned på specsene, og kjøpe ett recording kort Null poeng å gå for dedikert recorder-kort når Shadowplay gjør samme nytten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå