AnonymDiskusjon Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Kjente for et par timer siden at tannkjøttet var litt irritert og klødde en del. Når jeg kjente rundt med tunga føltes det ikke helt normalt. Det var som om det ikke dekket for tennene like godt. Lot meg ikke bemerke videre og la meg for å sove. Sto opp 2 timer senere og gikk på badet. Når jeg tilfeldigvis så meg i speilet merket jeg at jeg hadde plutselig fått en del utslett, og så begynte det å klø. Synes dette var veldig rart og tenkte selvsagt at det var en sammenheng her, og sjekket tannkjøttet i speilet. Man kunne klart og tydelig se at jeg manglet en del tannkjøtt. Det dekker nå bare halvparten så mye av tennene som før, og deler av tannkjøttet er nesten helt hvitt. Dro en finger over tannkjøttet og det festet seg hva som nesten så ut som fortykket spytt. Den lille strengen nederst i munnen foran fortennene er heller ikke der lengre. Kan kjenne konturene av tennene med tungen svært godt. Alt dette har skjedd iløpet av 2-3 timer og det er noe skremmende når det har skjedd så kjapt. Hva kan dette være? Mistenker en allergisk reaksjon da jeg har hatt utslett tidligere og er en del plaget med allergi. Dette med tannkjøttet er dog noe helt nytt. Tok allergimedisin for et par timer siden, men jeg vet ikke om det motvirker sånt som tannkjøtt og utslett eller ikke(av typen Aerius, og Ceterizin elns tidligere i dag). Hadde vært kjempefint om noen kunne hjulpet litt kjapt. Føles nesten ut som om tannkjøttet holder på å forsvinne helt. Ganske bekymret. Anonym poster: e8caba2f40965e87b3266e010fd47489 Anonym poster: bddb4d80ba52ad8bca59c79ae19b0b8a Lenke til kommentar
Bruker-279008 Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Jeg har aldri hørt om en allergisk reaksjon som går løs på tannkjøttet på denne måten. Det første jeg tenkte da jeg leste dette var periodontitt, men jeg er langt ifra en ekspert. Søk legehjelp snarest mulig (veldig uheldig at dette skulle skje på en lørdagskveld)! http://www.tannlege-svendsrud.no/Vare_tjenester/Tannlosning/Behandling_og_tilheling/ Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2013 Leste gjennom det du linket. Virker som om det er noe som oppstår over tid, og ikke 2-3 timer. Sjekket i speilet igjen og utslettet er ikke lengre like aggressivt og det virker nesten som om det trekker seg tilbake. Kjenner ikke lengre noe irritasjon i tannkjøttet, men visuelt er det som før. Kanskje det verste er over. Veldig merkelig hvor kjapt dette skjedde. Får sove videre et par timer før jeg må opp for jobb. Håper det ikke forverrer seg frem til den tid. Må finne ut hva dette er for noe i morgen. Føler meg noe trygg på at jeg kan sove videre et par timer uten at det forverrer seg. Ingen tenner føles løse i hvertfall. Takk for kjapt svar forresten! Anonym poster: 2d62f56530efae75c732ff7ef2020f07 Anonym poster: 2d62f56530efae75c732ff7ef2020f07 Anonym poster: 2d62f56530efae75c732ff7ef2020f07 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2013 Kom på hva det kunne være. Ganske sikker på at det var en kraftig munnskyll som gjorde det. Ikke den typen som vanligvis selges i dagligvarehandeler. Må ha vært en allergisk reaksjon mot den. Får i tillegg skifte tannbørste så jeg minsker risikoen for å komme borti det igjen med det første. Takk for hjelpen. Anonym poster: 2d62f56530efae75c732ff7ef2020f07 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå