Gå til innhold

Asus GeForce GTX 670 DirectCU Mini minimum psu

sevs

Anbefalte innlegg

Det jeg snakker om er dette:

Et alternativ til å bygge en pc ( noen som har lite penger).

Kjøpe litt og litt deler over "noen måneder" frem til man kan sette alt sammen til ett stk maskin med bare nye eller good stuff.

Husk ar vi taler til 13-14 åringer her.

Bonus: Mulig å bruke det nye grafikk kort i gammel pc en liten stund.

(forutsatt at det ikke var mangel på effekt , som ser ut til å bli hinderet her)

Gjør fornuftige oppgraderinger eller kjøp alt på en gang, ingenting annet lønner seg. Forslaget ditt med å kjøpe litt etter litt over tid er et forslag som ofte ender opp med å koste mer uten at du får noe mer igjen for det.

Hvis planen hadde vært å oppgradere prosessor i august hadde jeg støttet 670 fullt ut, men det er rett og slett vannvidd å slenge ut 2500 kr for et kort som vil være verdt en tredjedel av dette når du endelig får

I forslaget ditt har man brukt penger på noe som bare kan kasseres når p4 maskinen avvikles.

De vil ikke ha med low end kort når det settes opp ny, om noen måneder.

Tøv og tull, hvor lenge har du hatt ditt 7970 kort forresten.

Gutten det snakkes om her har hatt et x300 fra ati .......

Alternativt kan P4-maskinen brukes til noe annet fornuftig, som hjemmeserver eller lignende.

Planen til denne fyren er å oppgradere om et år, ikke noen måneder.

De smarteste kjøpene av skjermkort er de man gjør når prosessen er ny og prisene har lagt seg litt, 670 har mistet mye av fremtidspotensialet sitt nå etter et år.

http://www.hardware....-hd-7750/106680

Dette ser egentlig ganske ok ut men

Betyr dette at man ikke kan bruke dette på pcie 1.0 eller 2.0?

Joda, det går helt fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nye gen 3.0 kort er bakoverkompatible med pci-e gen 2.0 og 1.0 hovedkort buss.

Merk at effektmålingen er "hele maskinen" på hw.no siden.

Se ut som er brukbart alternativ , koster ikke stort heller.

Edit:

Arni, vi er "egentlig" enige.

Som alltid med slike ting må man veie opp det ene mot det andre samt tidsperpektivet.

Alt på en gang er ikke alltid oppnåelig for unge folk uten egen fast inntekt uten å måtte ty til foreldre d.l.

Jeg vet hvordan dette er , og hvor gfx kåte man er , og hvor ufornuftig kresne og pengekrevende man så kan være.

Tro meg - å ikke bruke unødvendig med kr har vært og er i fokus her.

Har nemlig en sønn som er gamer og rette alderen , og ikke ferdig med skole/vk.Så må dra i bremsen noen ganger.

Forresten er de smarteste kjøpene over tid å alltid handle forrige generasjon , spesielt for skjermkort. Men også hovedkort, brikkesett, cpu.Ta der fra en som har brukt penger på pc siden 80/90 tallet frem idag

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...