SmoothCriminal Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Hei har tenkt og bygge en arkade maskin og lurte på tips spesielt rundt treverket. Tenker veldig på det med og få det likt på platene med avrundning og finish Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 (endret) Stø hand og stikksag. Alternativet er en CNC-maskin, f.eks. laser eller vannskjærer. Slike tjenester koster dog mer enn det smaker.Spon og MDF-plater fliser mindre enn kryssfiner. Du blir uansett nødt til å pusse litt. For bra finish trenger du i grunn bare å grunne og lakkere. Jeg ville brukt spraylakk for å få det så jevnt og glatt så mulig. Endret 22. juni 2013 av Nedward Lenke til kommentar
j-- Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Ville gått for MDF (dødt med tanke på bevegelser i treverk), sparkel og fint pussepapir. Grunning og del runder med spraylakk, som Nedward skriver. Lenke til kommentar
SmoothCriminal Skrevet 23. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2013 Vil ikke MDF gjøre at arkade maskinen veger mye mer? (Har lite peiling på slikt) Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Vil ikke MDF gjøre at arkade maskinen veger mye mer? (Har lite peiling på slikt) Spon og MDF er tyngre enn kryssfiner, ja. Lenke til kommentar
dordar Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Hei alle sammen. Tenkte å sparke igang denne posten. Jeg har drevet litt oppussing hjemme og bygget noe møbler. Så har jeg noen leftovers av typen benkeplate av tre ca 28 mm tykk. Vil det være mulig å bruke til å bygge en liten arkade maskin? Eller blir det for tungt og tykt? Er denne typen jeg har: https://www.maxbo.no/benkeplate-furu-28mm-620x3000-p898155 På forhånd takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå