Booya Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Jeg må bestemme meg i løpet av 2 dager om jeg skal ha en hybel som jeg var på visning på idag. Den er på 15 kvm, og har kun plass til en seng i tillegg til liten "kjøkken" og bittelite bad. Denne koster 4 tusen i mnd og er inkludert strøm, varmekabel osv. Umøblert. Jeg tenker at det er sikkert greit og koselig å bo her, mtp at jeg kommer til å jobbe mye og være mye ute uansett, men tanken på hvordan det blir når jeg skal ha besøk plager meg litt. Det blir ikke plass til mer enn 1 person i hybelen, og h*n er nødt til å sove i samme seng som meg. Ville dere bodd i en så liten hybel som beskrevet? Kanskje det fungerer bedre enn det jeg forestiller meg? Takker for svar Lenke til kommentar
bas Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 (endret) Hva spør du om egentlig, om vi synes det er dyrt, eller om vi selv ville bodd der? Du sier heller ingenting om hvor dette er. Endret 22. juni 2013 av bas Lenke til kommentar
norgi Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 (endret) Kann ikke si mye om prisen, men litt om hvordan det er å bor på hybel: Det komme litt an på hvordan hybelen er utformet. Har bodd på to 12kvm hybler i de siste to åran, den første er veldig rektangulært, mens den jeg har nå er mer kvadratisk som er mye bedre en "fengselscellen" jeg hadde før. Der måtte møblene plasseres ganske awkward og det var ingen plass for noen å overnatte, knapp nok til å har besøk i heletatt. I den kvadratiske hybelen jeg har nå er det plass til 2 folk å sove på gulvet, 3 om jeg kaste ut stuebord på gangen og fortsatt god plass ellers. Det med en god del møbler inne, klesskap, skrivebord, hyle osv. Men kjøkken og bad har jeg felles med en del andre hybler (tips aldri går for felleskjøkken om det kan unngåes) Kan av egen erfaring si at det går an å har "voksen" folk på lengre besøk eller overnatting uten å får klaustrofobi men den er selvfølgelig ikke egnet for fyllefest. Blir også et problem å har litt mer aktive unger på besøk i mer en enn 3-4 timer ved skitvært, de blir å skyte igjennom taket av overflødig energi ved å ikke går ut en tur. Endret 22. juni 2013 av norgi Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 4000 for et hybelrom på 15 kvm er en ganske grei pris i de fleste storbyer. Du vil slite med å finne noe bedre pris enn det. 1 Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Jeg betaler 5000 kr i måneden for 2 etasjer, 2 soverom 1 bad , 1 kjøøken med stue. og kott for vaskemaskin og 1 rom for skrot. Har den billigste leiligheten i bodø. har malet alt hvitt så det ser ut som om alt er helt nytt. ^^ Happy as a seagull ^^ 4 Lenke til kommentar
arcaders Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 (endret) Dette er din første leilighet? Hva er grunnen til at denne leiligheten er aktuell, er det budsjettet, beligenheten, hastverk med å flytte eller annet? Der jeg leide betalte jeg 7900 for 30kvm og ergret meg veldig over prisen siden jeg visste at det fantes mange bedre og billigere leiligheter i samme området Nå betaler jeg mindre ( 7500 ) for 50kvm, fullverdig leilighet i et rekkehus med garasje og det tok ikke lange stunden å finne den og med at jeg hadde jobbekreftelse og referanse fra tidligere leieforhold fikk jeg den med den glatt På de 30kvm hadde jeg akkurat plass, noe mindre og det ville blitt et problem og tungvint. Tenk bare på at du må rydde plass sengen hver kveld, hvordan skal du få tørket tøy uten at du snubler rundt i klesvask, stekeos i sofa og seng, og det du selv nevner. Så lenge du ikke må leie der, så hadde jeg sett videre etter bedre alternativ MEN hvis du skulle ombestemme deg, så fortsett å lete videre og flytt når du finner noe bedre Er det budsjettet som står i veien har man kanskje ikke så mye valg? Endret 22. juni 2013 av arcaders Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Jeg betaler 5000 kr i måneden for 2 etasjer, 2 soverom 1 bad , 1 kjøøken med stue. og kott for vaskemaskin og 1 rom for skrot. Har den billigste leiligheten i bodø. har malet alt hvitt så det ser ut som om alt er helt nytt. ^^ Happy as a seagull ^^ Nå er det alltid billigere å leie i indre gok enn i sentrum av en storby. Tror ikke du finner noe i nærheten av det i Oslo sentrum for eksempel. @Booya: Er jo helt klart at med liten hybel er det vanskelig å invitere til fest. 4k inkl strøm, kommer helt ann på hvor du leier om det er dyrt eller ikke, raskt søk på finn etter andre hybler i området og du finner ut av det. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 (endret) Nå er det alltid billigere å leie i indre gok enn i sentrum av en storby. Tror ikke du finner noe i nærheten av det i Oslo sentrum for eksempel. @Booya: Er jo helt klart at med liten hybel er det vanskelig å invitere til fest. 4k inkl strøm, kommer helt ann på hvor du leier om det er dyrt eller ikke, raskt søk på finn etter andre hybler i området og du finner ut av det. Nope har bodd i indre gok og betalt mere. Og nå skal de økes og, kjempe bra måte og skaffe seg nye folk på bygda(sarkasme) Endret 22. juni 2013 av Realzi Lenke til kommentar
arcaders Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Nå er det alltid billigere å leie i indre gok enn i sentrum av en storby. Tror ikke du finner noe i nærheten av det i Oslo sentrum for eksempel. @Booya: Er jo helt klart at med liten hybel er det vanskelig å invitere til fest. 4k inkl strøm, kommer helt ann på hvor du leier om det er dyrt eller ikke, raskt søk på finn etter andre hybler i området og du finner ut av det. Helt enig, sammenlign andre leiligheter Lenke til kommentar
Booya Skrevet 23. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2013 Nei jeg har ingen hastverk fordi jeg skal bare jobbe, men er ikke altfor mange utvalg her i Vestfold Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 4000/mnd er absolutt ikke en dårlig pris mtp at du får strøm og varme inkludert. Alt har med tilgjengelighet og beliggenhet å gjøre, men jeg synes du skal undersøke litt mer om hvordan leieprisene er i området før du slår til med et tilbud. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå