mackanz Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 http://www.cnet.com/laptops/samsung-ativ-book-9/4505-3121_7-35796875.html http://www.anandtech.com/show/7097/samsungs-ativ-book-9-plus-3200-x-1800-display-in-an-ultrabook Så otroligt synd de inte klarar att göra den med mindre ram, alternativt göra en 15,6 med tunn ram utan att göra pc'n större. Får de ingen konkurrens med denna lär den kosta 15,000 ++ Vi får se vad Apple kommer med på MBP. Jag hoppas på en facelift med tunn ram. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Flott å se at flere og flere begynner med skikkelig høyoppløste skjermer. Det som dog er et problem er jo hvor dårlig Windows skalerer med nettopp slike oppløsninger. Ellers ser den også utrolig lekker ut, men frykter at prisen er temmelig stiv. Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 (endret) Ser dette er en gammel tråd, men jeg vekker den likevel til live igjen for å høre om det er noen som har kjøpt denne PCen. Jeg var ikke klar over at den hadde nådd det norske markedet en gang, men jeg ser at den nå er å finne i prisguiden. Jeg holder på å skrive hovedoppgave, og kunne trengt en mer portabel laptopp enn den 3-4 kg tunge klossen jeg har. For meg står det mellom Samsung sin maskin, eller å vente på Asus Zenbook Infinity. Jeg har derimot ikke hørt noe om når sistnevnte kommer på markedet, og jeg er som nevnt allerede i gang med hovedoppgaven og derfor ikke spesielt tålmodig. Jeg er også litt nysgjerrig på hva prisen kommer til å bli på Asusen, med tanke på at spesifikasjonene der er enda kvassere. Egentlig vil jeg selvsagt ha den "beste" maskinen, men trenger man egentlig iris-brikke på en så liten sak? Noen tanker, erfaringer eller kunnskap om disse produktene der ute? Endret 26. september 2013 av Displayname Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 (endret) Zenbook Infinity har dukket opp http://www.prisjakt.no/product.php?p=2209796'>hos prisjakt, og er foreløpig latterlig dyr. Samtidig har Samsungen latterlig lite minne. (Forumet spiser visst lenken min: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2209796) Endret 26. september 2013 av Cretinous Git Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Prisen på UX301LA hos CDON er bare tipping, står ingenting om spesifikasjoner heller. Den egentlige prisen er nok en del lavere. Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Ja, reagerte også på at Samsungen kun har 4 GB ram. Det virker underlig lite. RAM er da ikke så dyrt at det ville hatt et stort utslag på prisen. At Infinity skal koste 20.000 kr tviler jeg på, men jeg er ikke overrasket om den koster nærmere 15.000 kr med tanke på at Samsungen koster 11k. Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 (endret) Står overfor akkurat samme problemstilling som deg, Displayname. ATIV Book 9 Plus eller Zenbook Infinity. Isåfall måtte det blitt Samsungen med i7, 8GB minne og 256GB SSD, som jeg ser Elkjøp har fått inn i "systemet" (http://goo.gl/jS0nVl), men den er både dyr og har forventet leveringsdato i midten av november. Jeg heller mest mot Zenbook'en for øyeblikket, da den både har bedre spesifikasjoner, og ser utrolig bra ut i tillegg (etter min mening, selvsagt). Samsungen har dog høyere oppløsning, men jeg tror ikke det blir særlig utslagsgivende forskjeller her. Zenbook'en har i tillegg Iris 5100, som det (til en viss grad) faktisk går an å spille til dels nye spill med. Håper at Zenbook Infinity kommer om ikke så alt for lenge, til en så ikke alt for høy pris! Har vært heller dårlig med informasjon angående leveringstidspunkt og pris til nå. Endret 26. september 2013 av Limstift Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Ah, var ikke klar over at det var kommet flere versjoner. Jeg tenker egentlig det samme som deg, Limstift, og heller mot Asusen på grunn av specs. 15.000 kr er litt i overkant mye å betale for Samsung sin HD 4400, og om skjermen har høy oppløsning (Asus) eller superhøy oppløsning (Samsung), er ikke så viktig for meg. Ikke det at jeg er ute etter en gaming-rig her, men om det faktisk er mulig å koble Asus sin maskin til en større skjerm og spille litt, så hadde ikke det skadet. Spørsmålet er bare hvor lang tid Asus har tenkt å bruke på å få produktet på markedet. Angående design, og jeg er klar over at dette blir helt subjektivt, så klarer jeg ikke å bestemme meg for om Asusen ser bra ut eller veldig harry med alt glasset. Jeg syntes derimot at Samsungen har et vakkert og eksklusivt preg, uten at den er "in your face" om det. Kan det også stemme at Samsung sin maskin har litt tynnere kanter rundt skjermen enn det Asus har, eller innbiller jeg meg ting? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå