Gå til innhold

Den lille Core-tråden!

CasterAnd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker faktisk lovende det her. Blir vel å pumpe ut en singel så snart vi får kommet i gang.

Ser ut til at vi må lage trommesporet elektronisk siden det er helt håpløst å få tak i trommiser rundt her.

Likte forresten ganske godt den låten over her. Flink gjeng.

Endret av NoNamesLeft
Lenke til kommentar

Herlig, Krokan :3

Jeg har fått fatt i et studio i byen her, har nå tilgang til det stort sett så ofte jeg ønsker - og da har jeg og Élivágar (kanskje ikke akkurat et Core-band, menmen) begynt smått å spille inn :3

Kan kanskje poste en demo av så langt vi har kommet hittil. Vi har ikke fått lagd noe i en god kvalitet enda fordi studioets lydkort ikke fungerte helt den dagen...

Kan sikkert poste noen bilder av studioet. Her er iallefall en video av deres første konsert som jeg fikk foreviget:

https://www.youtube.com/watch?v=fQZowiZ-T_Q

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 7 måneder senere...

Bump!

Lite aktivitet :/

Kan selv meddele at jeg så Of Mice & Men, Bring Me The Horizon og Memphis May Fire på Hovefestivalen, enten helt foran eller på andre rad. Med unntak av nedsatt hørsel så er jeg storfornøyd!

Fantastisk opplevelse under BMTH, alle sang med, spesielt på "Can You Feel My Heart". Fikk meg også 2 T-skjorter :)

BMTH hadde dog desidert den beste konserten, med musemennene på andreplass. Sistnevnte skapte en utrolig energi blant publikum!

Noen andre som var på Hove? :)

Lenke til kommentar

Jeg som har litt dårlig kunnskap om musikksjangere.

Om man tar f.eks. Nirvana som er et grunge band, hvordan står det sammenliknet mot den sjangeren denne tråden diskuterer?

Også så jeg en dokumentar om grunge en gang. Der sa de at det fantes en nyere sjanger som var spin-off av grunge, som brukes fryktelig mye på amerikanske TV-seriers intromusikk. Spesiellt til sånn litt teenage-aktig innhold, men også til litt mer seriøst og for det voksne publikum.

Hva er navnet på den sjangeren der - som jeg forøvrig synes høres helt grusomt ut? Får lyst å slå av TV'en når jeg hører slik skjitmusikk. Nei, da var det mye fin musikk i den dokumentaren om grunge i til sammenlikning.

Håper noen gidder å svare, eller kaste meg ut av tråden om dette spørsmålet mitt er helt på jordet.

Fant et par lenker selv, men vet ikke riktig om det var innertier - om det treffer det der intro ståket på amerikanske serier.

http://en.wikipedia.org/wiki/Post-grunge

Det finnes jo en haug med post-grunge band. Montro, det kan jo ikke være like ille samtlige av disse. Eller kanskje det er ganske ille?

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_post-grunge_bands

Endret av G
Lenke til kommentar

Var også på Hove. Memphis May Fire var veldig tamt, men det har jo de 2-3 siste albumene vært også. Of Mice & Men var fantastisk. Herlig å se dem, sang med og var helt i ekstase. BMTH var vel bra det og, ikke så fan av de, men de leverte varene og nye albumet er jo ganske fett :)

Gøy med litt sånn musikk på hove i år! I fjor var lineupen ganske tam.

G: Hvorfor nevner du grunge og post-grunge i core-tråden...? Ikke helt med på hva du lurer på. Både ulike coresjangre og grunge kommer jo fra rock og før det blues, men hva er poenget?

Lenke til kommentar

Sorry. Er ikke så opptatt av hvilke sjangre ting hører til. Ønsket kun å få deres mening om likheter. Burde jo tatt meg tid til litt lytting av det dere presenterer her. Så kunne blitt klokere :)

Lenke til kommentar

Var også på Hove. Memphis May Fire var veldig tamt, men det har jo de 2-3 siste albumene vært også. Of Mice & Men var fantastisk. Herlig å se dem, sang med og var helt i ekstase. BMTH var vel bra det og, ikke så fan av de, men de leverte varene og nye albumet er jo ganske fett :)

Gøy med litt sånn musikk på hove i år! I fjor var lineupen ganske tam.

G: Hvorfor nevner du grunge og post-grunge i core-tråden...? Ikke helt med på hva du lurer på. Både ulike coresjangre og grunge kommer jo fra rock og før det blues, men hva er poenget?

Ååå, du var på hove! Skulle gjerne møtt deg ;/

Of Mice And Men var helt klart utrolig bra, enig i den!

Lenke til kommentar

Tja, man kan jo høre spor av grunge hos diverse core-band i dag. Sjangeren, som de fleste sjangere, er så omfattende og de fleste band gjør sin egen lille greie at det er naturlige spor av grunge i diverse core-band. "core" er jo uansett ganske vagt. Og fyren spør også hvordan grunge står opp mot band som nevnes i denne tråden. Et legitimt spørsmål

Var ikke på Hove, men har vel uansett gitt intrykk av at jeg ikke digger så mye metalcore etc.-band som Bring Me the Horizon, Of Mice & Men etc.

Men et av de fremste Wave-banda ga jo ut nytt album tidligere i år: La Dispute med Rooms of the House. Et album som har måttet vokse på meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...