Gå til innhold

Den lille Core-tråden!

CasterAnd

Anbefalte innlegg

Om noen har gjort det før, unnskyld meg wink.png

Har selv i det siste blitt veldig opptatt av Core-musikk, for det meste hardcore og post-hardcore.

Formålet men denne tråden er å diskutere alt innen Core; core-band, både "veteraner" og nye. Husk at forumregler fortsatt eksisterer her også smile.png Den har fått overraskende mye oppmerksomhet, jeg hadde bare ventet meg en eller to poster i ny og ne men vi er oppe i 5 sider og øker drastisk ^^ Tusen takk :D

Jeg kan vel starte med å anbefale Crown The Empire, et fantastisk bra metalcore band men med litt elektronisk i seg.

Hva er deres favorittband?

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det er flere av oss altså!

Dance Gavin Dance

Sky Eats Airplane

Everyone Dies In Utah

Emarosa

A Hero A Fake

We Came As Romans

Underoath

Oceana

Jamie's Elsewhere

Her Death And After

Emery

The Color Morale

Akissforjersey

Rosaline

Det var noen, svært mange flere. Vært fan av post-hardcore og metalcore siden 2004 elns. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Av moderne post-hardcoreband har man La Dispute, Pianos Become the Teeth, Touché Amore, The Saddest Landscape, Make Do And Mend, We Were Sceletons, Secret Plot To Destroy The Entire Universe, og kanskje norske Aristillus. Flere av bandene tilhører den såkalte "the wave"-gruppa (Defeater, Pianos Become the Teath, Touche Amore, Make Do and Men, La Dispute, Former Thief, Tigers Jaw og Balance and Composure). Mange av de tidligere emo og screamo-banda fra midten av 90-tallet-ish kan kanskje også tas med her. Av eldre post-hardcore (og hardcore) er det bare å sjekke ut så og si alt Dischord har gitt ut. Metalcore er jeg ikke så begeistra for.

Endret av Tomeito
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjelder dette bare metal / punk-lignende core-musikk, eller er også EDM-basert core-musikk godkjent?

Alt som går under core er godkjent, selv EDM-basert ^^

Liker veldig godt de siste banda med litt EDM i seg som jeg har hørt på ^^

Dette blir vel en fin kilde til band jeg kan legge til i Spotify-lista mi ^^

Lenke til kommentar

Catchy, kul tekst, hardt, breakdowns. Bra greier :)

Kult! Får dessverre ikke hørt hele sangen før imorgen.. akkurat nå motarbeider både Spotify og YT meg :/ Virker som at nettet er ustabilt atm..

Fant et litt kult post-hardcore band: Destroy Rebuild Until God Shows :D

Bring Me The Horizon har dere kanskje hørt om før, men de er også et bra band som også har litt elektronisk i seg ^^

Beklager hvis jeg har noen skriveleifer, nytt nettbrett, ikke vant til tastaturet enda :L

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

D.R.U.G.S. er ganske kult, men liker Chiodos bedre. Samme vokalist på et par av albumene: Craig Owens.

Bring Me Their Horizon har endret seg noe sykt. Gått fra deathcore til metalcore med mange progressive og elektroniske elementer. Siste album var ganske kult, men også litt kjedelig syns jeg. Men absolutt, beste albumet de har utgitt til nå :)

Lenke til kommentar

D.R.U.G.S. er ganske kult, men liker Chiodos bedre. Samme vokalist på et par av albumene: Craig Owens.

Bring Me Their Horizon har endret seg noe sykt. Gått fra deathcore til metalcore med mange progressive og elektroniske elementer. Siste album var ganske kult, men også litt kjedelig syns jeg. Men absolutt, beste albumet de har utgitt til nå :)

Bring Me The Horizon syntes jeg hadde et utrolig bra album. Men noen som gjorde det dårlig er Sleeping With Sirens siste album. De lovte et mer punk/hardcore album, men det ble det ikke.. Masse popmusikk. Skuffendes!

Men jeg skal sjekke ut Chiodos ;)

Lenke til kommentar

Yeah, Sleeping With Sirens, Pierce The Veil, Of Mice & Men for eks. Er liksom mainstreambanda innen sjangeren. De er ganske kjedelige for det meste. De har noen kule sanger, men de får ufortjent mye oppmerksomhet.

Chiodos er rått. Mange bra album, og nå er originalvokalisten Craig Owens tilbake. Han som sang i D.R.U.G.S. og albumene All's Well That Ends Well og Bone Palace Ballet til Chiodos. Nytt album kommer i 2014. :)

Lenke til kommentar

Yeah, Sleeping With Sirens, Pierce The Veil, Of Mice & Men for eks. Er liksom mainstreambanda innen sjangeren. De er ganske kjedelige for det meste. De har noen kule sanger, men de får ufortjent mye oppmerksomhet.

Chiodos er rått. Mange bra album, og nå er originalvokalisten Craig Owens tilbake. Han som sang i D.R.U.G.S. og albumene All's Well That Ends Well og Bone Palace Ballet til Chiodos. Nytt album kommer i 2014. :)

Nice! Syntes selv Pierce The Veil er et ganske bra band, iallfall i Collide With The Sky var det mye bra ^^ men herregud, Crown The Empire er langt bedre.

Men Chiodos var awesome! De kom seg lett inn på spotifylista mi ^^

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Papa Roach er en klassiker innen nu-metal/alternative metal/rapcore whatever you wanna call it. De har vel vært gjennom litt av hvert. Elsker Blood Brothers og Last Resort. Minner meg om Tony Hawk-spillene på PlayStation :)

Dette er et eksempel på kickass post-hc syns jeg:

Lenke til kommentar

Papa Roach er en klassiker innen nu-metal/alternative metal/rapcore whatever you wanna call it. De har vel vært gjennom litt av hvert. Elsker Blood Brothers og Last Resort. Minner meg om Tony Hawk-spillene på PlayStation :)

Dette er et eksempel på kickass post-hc syns jeg:

Kult det der ^^ Last Resort på YT gir mange fine kommentarer:

"Cut my steak into pieces

This is my plastic fork!

Masturbation

Hard breathing

Don't give a fuck if I jizz while eating!"

Syntes det er en av de beste. cx

Lenke til kommentar

Misheard lyrics er alltid gøy :p

Har glemt å nevne Of Machines, fantastisk band. Ga ut album i 2009, disbanda i 2010 og nå er de back og jobber med nytt album :) Fantastisk, et av mine favoritter. Ambient post-hardcore. Litt mer bruk av keyboard og en litt mer dreamy sound på de rolige partiene. Anbefales.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...