Gjest Slettet+135sgd Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 (endret) Hei, Jeg er interessert i RPGs, og har de siste årene holdt meg til eldre titler slik som Morrowind, Gothic 1-2, og The Witcher (ved bruk av min svært utdaterte laptop). Nå ønsker jeg å gå til innkjøp av en ny PC som lar meg spille Skyrim og The Witcher 2, og etter hvert The Witcher 3, med temmelig høye grafikkinnstillinger. Planen hittil er å bestille en Gamer-PC fra Komplett.no. Jeg har tatt utgangspunkt i deres "Komplett Gamer i05" og gjort diverse oppgraderinger av prosessor, minne, skjermkort, og mer, basert på produktanmeldelser og priser. Jeg har også inkludert skjerm og skjermkabel. Spesifikasjoner: Corsair Carbide 300R Midi Tower Sort kabinett Corsair CX 500M, 500W PSU strømforsyning APC Essential Surge Arrest Coax overspenningsvern MSI B85M-G43, Socket-1150 hovedkort Intel Core i5-4670K Socket-LGA1150, Quad Core, 3.4GHz, 6MB, 84W, HD4600 prosessor Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB minne XFX Radeon HD 7870 2GB GDDR5 skjermkort Acer 24" LED G246HLBbid skjerm Skjermkabel HDMI-DVI M/M 5 m Samsung DVD Writer, SH-224DB DVD-spiller 1) Før jeg bestiller setter jeg stor pris på om noen av hardwareekspertene her kan kommentere på om de ser noe umiddelbart "feil", overflødig, inkompatibelt, eller ineffektivt ved dette oppsettet, og eventuelt foreslå forbedringer som ikke medfører stor prisøkning. 2) Jeg er også nysgjerrig på om strømforsyningen gir tilstrekkelig god ventilasjon (den var et default valg i pakken, men jeg har valgt prosessor og skjermkort med litt høyere ytelse enn default). Ser dere forøvrig noe behov for vannkjøling? 3) Sist men ikke minst, er skjermkabelen kompatibel med skjermkortet? Total pris for en Gamer-PC med dette oppsettet, pluss diverse utstyr, programvare og forsikring som jeg ikke har inkludert i oversikten, kommer på litt i overkant av 10 000 kr. Dette er en veldig grei prisklasse som jeg helst ikke vil overskride. På forhånd takk for tiden og kunnskapen deres! Endret 22. juni 2013 av Slettet+135sgd Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 (endret) Forslag her som var det beste jeg fant. Kabler HDMI ol kjøper du på NetOnNet. Den her HDMI passer. En SSD koster 650,- og det burde du ha med i tillegg til vanlig harddisk - men da overskrides budsjettet. 500W holder. Komplett Gamer i30 - Crazy Edition Komplett Gamer i30 - Crazy Edition Støtsikker PC-eske Corsair Carbide 300R Midi Tower OEM Corsair CX 500M, 500W PSU Intel Core i5-4670 Processor MSI Z87-G43, Socket-1150 Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB Gainward GeForce GTX 770 2GB PhysX CUDA Seagate Barracuda® 1TB Samsung DVD Writer, SH-224DB Microsoft OEM Wired Desktop 400 BenQ 24" LED GL2450HM MS ROYALTY Win 8 Nordic MS COA Win 8 Nordic Garanti 3 år - Sende inn Varenr.:783081 Lagerstatus: Slett produkt - + 9.893,57 Endret 22. juni 2013 av jornboss Lenke til kommentar
Gjest Slettet+135sgd Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Takk skal du ha Jornboss, det ser ut som et veldig godt alternativ! Standardoppsettet mer eller mindre matcher det justerte oppsettet mitt, bortsett fra at skjermkortet er betydelig bedre (iallfall basert på denne rangeringen), til tross for cirka samme pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå