toth Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Oppdaget nylig på min A6(hatt den i 3 uker) rustflekker bak begge hjørner av skiltplate bakluke, samt en boble lenger ute på ene side(sinkslipp?). Er dette noe som bør dekkes av rustgaranti(12 år) eller sinkslipp-garanti(6 år)? Bilder: Lenke til kommentar
Manx Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 (endret) Ja det bør det. Har akkurat vært igjennom det samme med en passat '09. Tre av dørene, begge bakskjermene og to steder på bakluka. På dørene så var det startet å boble under lakken ved listene er festet. På skjermene og bakluka så hadde det startet å boble uten antydning til noen skade. Hos meg så dekket møller omlakkering av alt sammen. Edit: På bakluka så var det lyktekassene som hadde gnisset, så her hadde startet å ruste på samme sted på begge sider i buen ved lyktene. Er vel kanskje de samme som har skjedd her, skiltet og plata som det sitter på har gnisset. Endret 22. juni 2013 av Frank Dux Lenke til kommentar
toth Skrevet 22. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2013 OK, men de dekker jo ikke "ytre påvirkning" - gnissende skiltplate er jo ytre, men man kan jo ikke lage en bil som ikke tåler å ha skiltplate montert der det er laget plass til den? Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 OK, men de dekker jo ikke "ytre påvirkning" - gnissende skiltplate er jo ytre, men man kan jo ikke lage en bil som ikke tåler å ha skiltplate montert der det er laget plass til den? Mange modeller som ikke akkurat har tatt høyde for alle skiltstørrelser, tror ikke du kommer langt med den dessverre: Lenke til kommentar
toth Skrevet 22. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2013 Mange modeller som ikke akkurat har tatt høyde for alle skiltstørrelser, tror ikke du kommer langt med den dessverre: Tja - nå har jeg faktisk en standard skiltramme - den samme som du faktisk får ferdigmontert på bilen når du kjøper den fabrikkny. Det bør jo telle? Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Når min Audi kom fra fabrikken i februar så var det iallefall helt uten skilter og skiltramme, det var det nemlig Møller som ordnet.. Lenke til kommentar
toth Skrevet 22. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2013 Når min Audi kom fra fabrikken i februar så var det iallefall helt uten skilter og skiltramme, det var det nemlig Møller som ordnet.. Nettopp - og da må jo nevnte Møller ta ansvar for å ha montert en skiltramme som fremprovoserer rust? Lenke til kommentar
hean Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Nettopp - og da må jo nevnte Møller ta ansvar for å ha montert en skiltramme som fremprovoserer rust? Enig i den, det er jo faktisk selger som har montert skiltet å må da stå ansvarlig for eventuelle skader denne montasjen forårsaker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå