SuperEkstraDS Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Jeg sliter med dårlig trykk på vannet. Spesielt i dusjen. Det sitter en reduksjonsventil over stoppekrana ved vanninntaket i kjelleren i boligen. Denne er preget med "SVGW". Denne viser 4 kg trykk. Jeg ønsker å gi på en kilo eller to for å bedre dusjforholdene, men møter på en "kran" eller lignende som krever en nøkkel. Denne har jeg tatt bilde av og lagt ved her. Er det noen som har kjennskap til om denne bare er å dytte inn å skru eller om det er andre ting å ta hensyn til?? Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 4 bar er helt normalt. Det er som regel rør og slange som reduserer trykket rundt i huset. Tynne rør og slanger begrenser vanntrykk og mengden som kommer ut. Mange dusjslanger er veldig tynne inni, og noen dusjhoder har sparestruping på vannet. Jeg hadde samme problem for noen år siden. Men jeg kjøpte nytt dusjmunnstykke med slange, som var tykkere innvendig. Da ble det passelig etterpå. Ganske mye forskjell i forhold til gammel slange og hode. Tror det var denne.. jeg kjøpte.. 1 Lenke til kommentar
SuperEkstraDS Skrevet 22. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2013 Takk for svar, men nå er kanskje vanntrykket bedre i kjelleren enn i andre etasje. Derfor ville det kanskje gjøre susen å fått åpnet litt på denne reduksjonsventilen.. Noen som har vært borti denne type ventil før? Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Hvis du dreier den skiven inni der mot venstre, så bør det øke trykket, hvis det er tilgjengelig mer trykk inn i huset. Det kommer mye an på om huset ligger lavt eller høyt i forhold til andre hus i området. Trykket minker bare ca 0,25 bar pr hele etasje. Og det er nok trykk til å få vann opp til 40 meter høyde. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå