Gå til innhold

2 24" og en 27"?


Anbefalte innlegg

Vist jeg skal ha 3 skjermer en 27 tommer og to 24 tommere hva slags skjermkort er nødvendig da?

 

Av skjermkort tenker jeg, Vil helst ikke gi mere enn 1500,- for jeg spiller bare enkle spill som hawken, minecraft og css? det ekke sikkert engang at jeg skal game på alle tre på engang. Hva slags skjermkort er passe da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du spille på alle tre bør du starte på 7870, gjerne 7950 Boost, og det er definitivt ikke dumt å gå opp til et 780.

 

På en annen side er det irriterende å spille i surround på skjermer med forskjellig pikseltetthet, det er rett og slett ikke å anbefale. Det som også er viktig å tenke på er at størrelsen på skjermen(e) er totalt irrellevant, mens antall piksler som skal tegnes er veldig viktig.

Lenke til kommentar

Skal du spille på alle tre bør du starte på 7870, gjerne 7950 Boost, og det er definitivt ikke dumt å gå opp til et 780.

 

På en annen side er det irriterende å spille i surround på skjermer med forskjellig pikseltetthet, det er rett og slett ikke å anbefale. Det som også er viktig å tenke på er at størrelsen på skjermen(e) er totalt irrellevant, mens antall piksler som skal tegnes er veldig viktig.

Hakke råd til et skjermkort til sånn 5 k :p men så 7870 er bra nok?
Lenke til kommentar

Tror ikke du finner et grafikkort som støtter 3 skjermen til 1500. Jeg kjøpte mitt 7950 for 2400. Du må også huske å kjøpe denne

Og det går kanskje greit, men vet ikke hvordan bildet blir når alle skjermene ikke er samme størrelse.

 

Du kan få skjermkort til 600kr som støtter 3 skjermer.

Du trenger kun det adapteret om du kun har skjermer med DVI, i dag har nesten alle skjermer DVI pluss HDMI eller DP.

Lenke til kommentar

Så lærte jeg noe nytt idag også =)

Nytt og nytt, alle Radeon-prosessorer har hatt støtte for seks skjermer fra 5000-serien (2009.)

 

Nvidia introduserte derimot støtte for fire skjermer på utvalgte Geforce-kort i 2012, mens lavere modeller som 650 Ti og 640 har støtte for tre skjermer. Det merkelige er hvor mange som tror at Nvidia var først ute med spilling på flere skjermer.

Lenke til kommentar

Om 7870 er bra nok eller ikke kommer an på kravene og forventningene dine.

Hvilket kort har du nå, og hva håper du å oppnå ved denne oppgraderingen?

Jeg har ett 550TI her idag :p så det er mer enn nok men ikke på flere skjermer :p så begynner å irritere meg litt, får bluescreen når jeg prøver :p

 

 

Før jeg hadde det prøvde jeg et annet saphire kort det var dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=633052

Ble ganske irritert på det fordi det var like bra som det innebygde skjermkortet, jeg vil helst kunne spille på alle tre med minst kanskje 40 fps i cs:S og minecraft og sånne enkle spill.

Endret av theobvious
Lenke til kommentar

Jeg har ett 550TI her idag :p så det er mer enn nok men ikke på flere skjermer :p så begynner å irritere meg litt, får bluescreen når jeg prøver :p

 

 

Før jeg hadde det prøvde jeg et annet saphire kort det var dette: http://www.komplett....aspx?sku=633052

Ble ganske irritert på det fordi det var like bra som det innebygde skjermkortet, jeg vil helst kunne spille på alle tre med minst kanskje 40 fps i cs:S og minecraft og sånne enkle spill.

550 Ti støtter ikke mer enn to skjermer, så det er ikke rart du sliter med det kortet :p

 

I de spilla du snakker om er det ikke voldsomt med krav, et 7870 bør gjøre susen der, men jeg vil anbefale å sikte mot litt mer enn 40 fps i CS:S ettersom det er en stor ulempe.

Lenke til kommentar

550 Ti støtter ikke mer enn to skjermer, så det er ikke rart du sliter med det kortet :p

 

I de spilla du snakker om er det ikke voldsomt med krav, et 7870 bør gjøre susen der, men jeg vil anbefale å sikte mot litt mer enn 40 fps i CS:S ettersom det er en stor ulempe.

Jaja. Ja vet ikke hvorfor det ikke vil funke hakke prøvd på en stund kan prøve nå med tv-en så endrer jeg innlegget og skriver det.

 

 

Jo nå funka det :p

Endret av theobvious
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...