Countryman Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 ..om man så ønsker å være lovlydig, regner med der finnes et par her inne som er litt lei av å få det lille samvittighetsstikket hver gang en film blir ulovlig lastet ned - hva er det beste nettstedet for kjøp&nedlasting av HD-torrenter? Altså, et bedre alternativ til Netflix, og som gir meg mulighet til å laste ned filmen for egen oppbevaring? Jeg var selv på PB for et par år siden men ble møkka lei av all den dårlige kvaliteten og at info/kvalitetsfakta aldri stemte overens med hva man lastet ned....dette i tillegg til dårlig samvittighet gjorde at jeg fjernet meg derifra...og det føltes litt som en lettelse Lenke til kommentar
SniKaZ Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 ..om man så ønsker å være lovlydig, regner med der finnes et par her inne som er litt lei av å få det lille samvittighetsstikket hver gang en film blir ulovlig lastet ned - hva er det beste nettstedet for kjøp&nedlasting av HD-torrenter? Altså, et bedre alternativ til Netflix, og som gir meg mulighet til å laste ned filmen for egen oppbevaring? Jeg var selv på PB for et par år siden men ble møkka lei av all den dårlige kvaliteten og at info/kvalitetsfakta aldri stemte overens med hva man lastet ned....dette i tillegg til dårlig samvittighet gjorde at jeg fjernet meg derifra...og det føltes litt som en lettelse Vet faktisk ikke om det finnes noen særlig bra alternativer der du faktisk kan betale for å laste ned en film som du lagrer på dataen. Problemet med dette er vell rett og slett at filmer/serier eller lignende kommer så seint til Norge, så uansett hvilket tilbud som finnes, er det bare dritt i Norge, inntil vi kan se ting samtidig som f.eks USA Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 (endret) Det finnes ingen brukbare streamingtilbud utenfor USA. Det finnes ingen brukbare nedlastningstilbud. Kort oppsummert: Det finnes ingen lvolige alternativer for nordmen for film og tv, som ikke suger hårete gammelmannspung. True story. Du må faktisk kjøpe BluRay og få dem levert til postkassen, og deretter evt. rippe dem selv. Endret 4. juli 2013 av NgZ Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Ok. Det var jo no dritt.. Hvem tror dere først vil bli "tatt" da: Han som åpenlyst går på PB med magnets og ikke gjør noe forsøk på å gjemme seg, eller han som faktisk viser åpenlyst at han vet at det han gjør er galt? (en person som bruker VPN eller går til en side som krever "brukerkonto" som egentlig bare gjør jobben bittelitt vanskligere for filmpolitiet) vil de se annereledes på en som uploader en ny film enn på de som bare seeder filmer etter nedlastning tror dere? Lenke til kommentar
SniKaZ Skrevet 6. juli 2013 Del Skrevet 6. juli 2013 Personlig tror jeg de vil gå etter de "store fiskene". Altså de som uploader materiale til andre, evt de som laster ned i enorme mengder. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 Sist jeg kjøpe spill på CDON var det billigere å få det tilsendt i posten enn å laste det ned fra dem. Jeg regner også med at de går på de store fiskene, men jeg har backup-planen klar dersom de kommer på døra. Åpen WiFi og ingen ulovlige filer i huset Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 Sist jeg kjøpe spill på CDON var det billigere å få det tilsendt i posten enn å laste det ned fra dem. Jeg regner også med at de går på de store fiskene, men jeg har backup-planen klar dersom de kommer på døra. Åpen WiFi og ingen ulovlige filer i huset At du ikke har noe ulovlig i huset er greit, men det er du som eier wifi punktet som er juridisk ansvarlig fir det uavhengig av om det er åpent eller låst. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 De kan ikke forvente at hvem som helst klarer å sette opp passord på WiFi. Alternativt kan man jo skaffe en Zyxel fra Telenor som alle har passordlisten til Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 De kan ikke forvente at hvem som helst klarer å sette opp passord på WiFi. Alternativt kan man jo skaffe en Zyxel fra Telenor som alle har passordlisten til Om de vil vil ta deg, som du selv nå snakker om, så finner de enkelt dine 2 siste innlegg på Diskusjon.no Det er jo dette de driver med... Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 At du ikke har noe ulovlig i huset er greit, men det er du som eier wifi punktet som er juridisk ansvarlig fir det uavhengig av om det er åpent eller låst. Dette medfører ikke riktighet. 1 Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Dette medfører ikke riktighet. Er du helt sikker på dette? Denne diskusjonen har jeg både sett og hørt før og som eier av noe er du jo selv ansvarlig for å gjøre tiltak for å ivareta dine egne ting eller har jeg misforstått? I såfall vil jeg gjerne at du viser til hvordan noen kan fraskrive seg ansvar? 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Dersom noen bruker min bil til å rane en bank er jeg ei uten videre medskyldig i det. Samme hvis noen bruker en av mine kniver til å ta livet av noen. Hvis man opptrer på en slik måte at man kan anses som medskyldig kan saken bli en annen. Men det er unntaket - regelen er at det er den som foretar handlingen som er ansvarlig for den, uavhengig av hvis verktøy han brukte. Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Dersom noen bruker min bil til å rane en bank er jeg ei uten videre medskyldig i det. Samme hvis noen bruker en av mine kniver til å ta livet av noen. Hvis man opptrer på en slik måte at man kan anses som medskyldig kan saken bli en annen. Men det er unntaket - regelen er at det er den som foretar handlingen som er ansvarlig for den, uavhengig av hvis verktøy han brukte. Ser den, men jeg mener at du stiller deg selv i dårlig lys om du er datakyndig og alikavel har et åpent nett. Du er da ansvarlig for hvem som har tilgang og bruker ditt verktøy (les: bil) ved mindre det / den blir stjålet? Ergo du plikter å opplyse hvem som var bruker dersom politiet ber om dette. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Plikt til å opplyse - så langt du vet, for du har ingen plikt til å logge - innebærer ikke at du har skyldansvar for hva som skjer. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Om jeg bodde sentralt i byen, og hadde wifi, kunne jeg tenke meg å være snill med tilreisende, og opprette et gratis gjestenettverk. Så slipper stakkarene å bruke 3g. Men er det "lov"? Hvis noen misbruker mitt nett til pedobilder, bombetrusler osv., hva er verste konsekvens for meg? Bør jeg la være å være snill? 1 Lenke til kommentar
SniKaZ Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Om jeg bodde sentralt i byen, og hadde wifi, kunne jeg tenke meg å være snill med tilreisende, og opprette et gratis gjestenettverk. Så slipper stakkarene å bruke 3g. Men er det "lov"? Hvis noen misbruker mitt nett til pedobilder, bombetrusler osv., hva er verste konsekvens for meg? Bør jeg la være å være snill? Nå er vell loven i dag sånn at det må finnes bevis mere enn bare en wifi hotspot i en by som du eier. Slutte å være snill? Det hadde vært lurest det ja i forhold til alle lovene som finnes rundt sånt.. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Dersom noen bruker min bil til å rane en bank er jeg ei uten videre medskyldig i det. Samme hvis noen bruker en av mine kniver til å ta livet av noen. I alle dager, er du dårlig eller?? Mener du virkelig det du skriver der, eller er det jeg som misforstår på grunn av måten det blir skrevet på? Renskriver du fra en Lov-bok fra 1800-tallet? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 I alle dager, er du dårlig eller?? Mener du virkelig det du skriver der, eller er det jeg som misforstår på grunn av måten det blir skrevet på? Renskriver du fra en Lov-bok fra 1800-tallet? Hva mener du? Krikkert skriver at han ikke ("ei") er medskyldig i disse situasjonene. Hva er problemet? Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Godt, da er vi enige. Jeg leste det motsatte. Naturligvis skal man ikke slutte med "å være snille", slutte å låne bort wifi osv...det gjelder naturligvis kafeer og restauranter også, ikke minst. Om det skulle bli "søkt opp" bombeoppskrifter el.l. på min internettlinje er det naturligvis eieren av enheten som vil bli utsatt for en hei dundranes klappjakt med politiet....Og om vedrørende har "lånt" min enhet til å gjøre dette, i tillegg til å bruke min linje vil Onkel politi få konkuranse om å nå først frem til vedkommende. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 9. juli 2013 Del Skrevet 9. juli 2013 Naturligvis skal man ikke slutte med "å være snille", slutte å låne bort wifi osv...det gjelder naturligvis kafeer og restauranter også, ikke minst. Om det skulle bli "søkt opp" bombeoppskrifter el.l. på min internettlinje er det naturligvis eieren av enheten som vil bli utsatt for en hei dundranes klappjakt med politiet.... Den første delen du skriver henger ikke sammen med den andre. Hvis jeg risikerer å bli utsatt for en "hei dundranes klappjakt" for noe andre gjør på mitt nett, hvorfor skal jeg ikke slutte å være snill? Burde ikke regjeringen snarest advare alle utleiere om å tilby internett under utleiers navn til utleierne for eksempel? Det kan jo tydeligvis bli et helvete for alle parter, uavhengig av hvem som er skyldige i eventuelle ulovligheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå