Gå til innhold

[Løst] Intel 520 begynner å henge seg opp under windows lastingen

Anbefalte innlegg

Hei, eldre intel 520 begynner å henge seg opp, firmware er den nyeste versjonen får ikke reinstallert firmware av den grunn.

Prøvd full formattering siden jeg vet det er problemet med GPT baserte partisjoner. Da brukte jeg Ranish partition manage, fungerte fint å endre til Fat32 men etter installasjonen av windows 7, fryses lastingen etter man kommer til windows logoen man kan vente 15-20 minutter uten jeg kommer videre. Sikkerhetsmodus feiler på diskpart.exe så kommer man ikke videre med lastingen av systemfiler eller noe i den stilen.

Så jeg vet det er mye problemer med sanforce harddisker, så vil bare sjekke om det finnes muligheter annet en å bruke garantien? Jeg får heller ikke brukt SSD disken som USB3 disk siden det ikke virker ut som USB3-Sata konverteren støtter sandforce SSD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også USB3 kabinett og slik dock.

Merker ikke noe til det du påstår om Sanfoce basert kontroller.

Husk at sata interfacet fra ssd mot en annen sata host adaper kun benytter satndard write, commit, at/scsi kommando sett som er definert i sataprotokollen. Hva som styrer nand flash innenfor sata grensesnittet er på så måte usynlig. aEneste påvirkningen man kan få er ulike hold, start, stop events i sata kontrlleren inne i fra ssd disken basert påmhvor travel og ledig sandforce ssd kontrolleren er med flash minnet.

Har også 520 , sammen med annet som Sandisk extreme av SF , ovrige er non SF.

Kanskje du rett og slett har en dud ssd og bør bruke reklamasjon på den.

Har du ikke prøvd secure erase ville jeg prøvd det først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...