Cthulhu Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Vi besøkte hovedfabrikken til kjente Lian Li.Slik lager de noen av verdens beste kabinetter (Ekstra) 1 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Ikke lag 3000000 bittesmå forskjellige videoer, dere har da folk som kan ordne sammen en enkel foto reportasje? 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8I4zQlayY3 Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Den lunsj alarmen minte meg om 666 alarma... *finne på spotify* Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Artig å lese. Dersom du trenger å lage hull og gliper, er det en sånn maskin du skal ha. Om man ikke skal satse stort, så kommer man langt med mindre maskineri. Også har man i tillegg plass til dette hjemme. 1 Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Skulle likt å sett en liknende artikkel fra f.eks Corsair eller Antec, for å se forskjellen på fabrikkene. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 (endret) Den lunsj alarmen minte meg om 666 alarma... *finne på spotify* Tror dette er noe "asiatiske greier". Jeg har nettopp jobbet på en fabrikk i India i lengre periode, det er samme greiene, noe som minner om en luftvernsirene rundt lunsjtider :-) Det er ihvertfall ingen som kan si de ikke fikk med seg at lunsjen var over.. Endret 22. juni 2013 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Ikke rart disse kabinettene koster litt ekstra. Veldig imponerende. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Interessant artikkel! Flere av disse! Men skulle gjerne ha sett litt av kontorer, lunsjrom osv. Kanskje også hvor de designer kabinettene! Ikke lag 3000000 bittesmå forskjellige videoer, dere har da folk som kan ordne sammen en enkel foto reportasje? Synes ikke det var noe i veien med dette, fungerte veldig bra ettersom du fikk se klipp som var relevant til hva du leste der og da. Problemet her var at det bufret hele tiden, og det er ikke tilkoblingen sin feil! 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Litt overrasket over at det var såpass mye manuelt arbeid, og at ikke mer ble gjort av stanssemaskin-aktige produktet. AtW Lenke til kommentar
Chicken Dinner Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Se på hun dama i resepsjonen Lenke til kommentar
Dacom Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Når jeg så Amada stansemaskinen ble det mimrestund, var operatør på en sånn maskin for noen år siden Gøy med metallarbeid. Må si at sjefene ganske folkelige biler. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Mye samme maskinene vi har på jobben. Har 7 Amadamaskiner hos oss, men tviler på at vi kunne klart prisene deres på kabinett med tanke på våre timepriser Lenke til kommentar
acornia Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Litt overrasket over at det var såpass mye manuelt arbeid, og at ikke mer ble gjort av stanssemaskin-aktige produktet. AtW Maskiner koster penger i innkjøp og vedlikehold. Mye billigere med folk i asia. I norge er det omvendt der er maskineri billig i forhold til lønnsutgifter. Lenke til kommentar
Malixk Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Litt overrasket over at det var såpass mye manuelt arbeid, og at ikke mer ble gjort av stanssemaskin-aktige produktet. AtW Billig arbeids kraft, dyre maskineri. Lenke til kommentar
olsmor Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Fin artikkel, og veldig fint med de videoene! Lenke til kommentar
skrim Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Minna meg veldig om produksjons hallen hos Kitron http://www.kitron.com/Contact-us/Locations/Norway6/ . Men Kitron er en bedrift som starta i 1966 og alle de stedene de har avdelinger i andre land er bygd opp fra Norge Kommer straks 2 avdelinger i Kina også Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Litt overrasket over at det var såpass mye manuelt arbeid, og at ikke mer ble gjort av stanssemaskin-aktige produktet. AtW Siden jeg begynner å dra på åra så har jo fått med meg litt hvordan det fungerer i india og asia, så dette overrasker meg ikke i det hele tatt. Det jeg savner på bildene er hvor mange managere det er pr arbeider for å vise den totale inneffektiviteten. Men det er slik at når arbeidere er billig og lever på en bolle ris, så gidder man ikke å automatisere slik vi gjør i norge. Det er hvertfall mitt inntrykk. Arbeidere har ofte ikke lov til å tenke selv og alle behandles som roboter. Arbeiderne er avhengig av ekstremdetaljerte nedskrevne prossedyrer for å gjøre de helt enkle ting. Det å spørre om noe er nederlag, og gjør man noe som ikke er beskrevet i prosessen så får man sparken. Veldig hierarkisk. Vi nordmenn klarer overhode ikke forestille oss at det er slik, så det er jo omtrent rasistisk å si dette - men det nå slik det er, og dette blir man også fortalt på kurs som skal forberede oss nordmenn på å jobbe med outsourcing. Det interessante er jo at disse arbeiderne er mye dyrere enn kinesere, og det beste - kinesere er dobbelt så inneffektive. Men det gjør jo ingenting når de får en bolle ris i mnd til betaling. Penger er det som styrer. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 imponerende, for de som tenker å starte for seg selv bør tenke seg om 2 ganger. Har du ikke dette på plass, så glem det Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Vi måtte jo skyte inn at dette virket litt ensformig. Hvorfor roterte ikke arbeiderne mellom stasjonene? Argumentet vi fikk tilbake var sikkerhet. Arbeidplassen er full av tunge maskiner som klemmer, bøyer og kutter. Ved å holde seg til én jobb og én maskin, var det mindre sjanse for at noen skulle gå i surr og skade seg selv eller andre, fikk vi vite. Et merkelig argument. Her i Norge vil man jo rotere nettop for unngå uoppmerksomhet når jobben blir for kjedelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå