Gå til innhold

Problemer med SMS til utland med tvillingSim

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg aner ikke om dette er i riktig katagori, men jeg prøver:

Jeg har kjæreste i Canada. Vi har sendt SMS til hverandre frem og tilbake, uten problemer, i lang tid. Jeg har en Samsung Galaxy S2.

Forrige uke kjøpte jeg en HTC One, men jeg vil fortsatt bruke S2'en i jobbsammenheng (jobber som snekker, så greit å ha en telefon det ikke er "så farlig med" ), og HTC'en i privat sammenheng.

Derav fant jeg ut at jeg ville kjøpe et Tvilling sim kort, gjennom Talkmore, som jeg bruker. Jeg beholdt Hovedsimkortet i S2'en, og satte det nye tvilling simkortet i HTC'en.

Problemet er at etter at jeg begynte med tvilling simkort, så blir tekstmeldingene hun sender meg, sendt på nytt og på nytt og på nytt - gjerne 10-20 ganger. Det rare er at det virker som at det kun skjer når jeg bruker HTC'en, som har tvilling simkortet i seg. Med HTC'en avslått og med S2'en i bruk, som har hoved simkortet i seg, så funker alt normalt.

Jeg har vært i kontakt med Talkmore, og fikk beskjed om å slette henne som kontakt på begge telefonene, slå av telefonen, og legge henne til på nytt. Dette har jeg prøvd, men til ingen nytte.

Er det noen av dere som har peiling på hvordan dette kan løses?

Jeg nekter å tro det er noe feil med selve telefonen, men ifølge Talkmore skulle det fungere som vanlig å sende SMS, selv med tvilling simkort..

All hjelp mottas med stor takk!

Endret av Kaim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.talkmore.no/brukerveil_tvillingSIM.html

Mange tror at tvilling sim kort har samme telefon nummere , de har ikke det.

Glem det du har sett på film/tv.

Det er "jukset" til med vidrekoplinger hos operatøren mellom hovedkort/nr til tvillingkort/nr.Og samtidig fikser de om anummer visningen fra tvilling ved hvert anrop hos seg så det skiftes ut med h.nr.

Du har to sim kort , og du har to forskjellige nummere.

Har du lest nøye her. Link over.

Nummervisning

Slå av i mine sider tvilling sms vidresendes fra hovednr til tvilling nr.

Send henne så en sms fra tvilling kortet, da får hun se det ekte tvilling sim nummeret.

Så bruker dere dette imellom dere.

Feilen du refererer til viser at det er noe kluss med oppsettet hos Talkmore på dine nummer/kort.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

https://www.talkmore...villingSIM.html

Mange tror at tvilling sim kort har samme telefon nummere , de har ikke det.

Glem det du har sett på film/tv.

Det er "jukset" til med vidrekoplinger hos operatøren mellom hovedkort/nr til tvillingkort/nr.Og samtidig fikser de om anummer visningen fra tvilling ved hvert anrop hos seg så det skiftes ut med h.nr.

Har du lest nøye her. Link over.

Nummervisning

Slå av i mine sider tvilling sms vidresendes fra hovednr til tvilling nr.

Send henne så en sms fra tvilling kortet, da får hun se det ekte tvilling sim nummeret.

Så bruker dere dette imellom dere.

Feilen du refererer til viser at det er noe kluss med oppsettet hos Talkmore på dine nummer/kort.

Prøvde som du sa, å tekste kun gjennom det "nye" nummeret, men til ingen nytte. Jeg fortsetter å få x antall kopier av de samme meldingene.

Snakket med Talkmore i dag, men de hadde heller ikke vært borti dette før, så jeg vet virkelig ikke lenger... :/

Men takk for svar, ihvertfall.

Endret av Kaim
Lenke til kommentar

Dette forklarer hvorfor mobilen min piper flere sekunder tidligere enn den fastmonterte telefonen i dashbordet i bilen min. Da fikk jeg oppklart det :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...