toxiciity Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Hei, her i huset har vi 60/60 fra altibox. Jeg og broren min har to stasjonære pc'er og flere laptoper. Men av en eller annen grunn er nedlastning og opplastnings hastigheten på de stasjonære fryktelig dårliger en laptopene (1-2MB/s på stasjonære og alt fra 5-7 og hvis vi er veldig heldig 8). Nettverkskortet mitt er Asus PCE-n53 mens broren min sin er en Belkin usb dongle. Routern er Asus N9000 RT-n66u jeg har prøvd å tilbakestille instillnger, oppdatert, brukt merlins og prøvd å slå av å på diverse innstillinger uten hell. Jeg opplever også veldig høy ping (og packetloss) til tider som gjør spilling til et helvete. Som sagt er virker det som hastigeten blir begrenset til 1,5-2MB/s på alt fra Steam, Origin, Torrents og vanlig nedlastninger. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Prøvd å plassere maskinen nærmere routeren? PCI-E løsning uten ekstra lang antennekabel kan være veldig dårlig løsning om signalet må gå gjennom kabinettet for å få dekning i tillegg om det er murvegger eller mange metallgjenstander i mellom vil nok signalet reduseres. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Dere får legge litt arbeid i nettverket og bruke nettverkskabel. Man kan kjøpe flat kabel og legge den under eller ved lister, gjennom isolasjon ved dører etc. Alternativt kan homeplug brukes, men der er utfallet usikkert før man har prøvd. Lenke til kommentar
toxiciity Skrevet 22. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2013 (endret) Ingen mulighet får kabel da routern er i andre etasje. Men skal se om vi kan få noen til å borrehull. Jeg har prøvd å sette pcen rett ved siden av rutern uten noe forskjell i hastighet, har prøvd å bruke 2,4 og 5GHz uten noe forskjell. Prøvd å bytte kanaler det hjalp heller ikke. Endret 22. juni 2013 av toxiciity Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Problemet kan være at den kobler seg opp med 11g (54Mbit). Det er noen problemer med f.eks Win8 og drivere til endel trådløskort. Lenke til kommentar
toxiciity Skrevet 25. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2013 Fant ut problemet windows hadde innstalert feil driver til nettverkskortet og hver gang jeg prøvde å oppdatere drivern sto det at jeg allerede hadde den nyeste så jeg overså drivern. Slettet drivern og oppdaterte manuelt og nå er alt som før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå