-Léon- Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Har hatt min 2005 BMW 320i på EU kontroll. Fikk en 2er feil (Punkt 8.4) Jeg fikk et "tilbud" ifra de som tok EU kontrollen at de kunne fikse det for 9 295.- Som innhold: Arbeid ca 3900 Oljefilter og olje Deler Det er sånn nesten alt som stod, orker ikke å liste opp alle delene. Jeg har ikke peiling på bil og lurer på om den prisen de ga meg var ekstrem høy eller en alright pris. Evt foreslå noen i Bergenområdet som kan gjøre det for en billigere penge enn hva jeg har opplyst. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Litt usikker på hva du mener men går etter overskriften så har du hull i bunnpanna. Det kan du fikse med kjemisk stål. Har gjort det selv. prøvd mange typer men den som fungerte var den typen som du har 2 staver som du knar til en masse og fyller hullet. kjørte i 3 år med en sånn rep. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 9 tusen kroner bare for og ordne lekkasje fra bunnpanne høres forferdelig dyrt ut. Spørs jo om det er flere timers skruing for og få ned bunnpanna eller ei. Ville heller brukt kjemisk metall ja, blir som et nytt lag med stål utenpå igjen. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Som de to andre her sier, prøv kjemisk stål først, hvis det funker, så sparer du masse penger, funker det ikke, vel da har du iallefall prøvd Bare sørg for at det er skikkelig rent og fettfritt der "stålet" skal på Lenke til kommentar
Akse Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Bunnpanne koster ca 3900,- Så kan du jo regne derfra. Har du sett hvordan skaden i bunnpanna ser ut? Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 22. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2013 Glemte å skrive at på kontrollseddelen hadde de skrevet "8.4 - 2 - bunnpanne lekker pga rust (må skiftes)" Har bare litt peiling på bil men jeg har jo sett at det har lekket under bilen i ny og ne.. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Grunnen til at det blir såpass dyrt er at traversen må senkes for å få av bunnpanna, da går det fort et par timer. Bunnpanna er bytta på fem min når du først har kommet til, men det er altså det som tar mest tid. Har du skrudd litt før så er det en ganske grei jobb å gjøre selv også. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 22. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2013 Grunnen til at det blir såpass dyrt er at traversen må senkes for å få av bunnpanna, da går det fort et par timer. Bunnpanna er bytta på fem min når du først har kommet til, men det er altså det som tar mest tid. Har du skrudd litt før så er det en ganske grei jobb å gjøre selv også. Har ikke skrudd før så jeg kommer nok til å stå over å gjøre det selv. Tenkte å høre med noen andre verksteder i nærheten, om det er en pris som kunne vært lavere. Selv om jeg føler at de jeg leverte inn bilen til er rimelig når det kommer til pris. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 30. august 2013 Forfatter Del Skrevet 30. august 2013 En liten oppdatering. Har vært innom et annet verksted. Fikk tlf ifra de nå, og de hadde fikset problemet. Det de gjorde var å skru bunnpluggen litt bedre igjen.... Hjelpe meg, og de jeg hadde EU kontroll hos ville skifte hele og robbe meg for 9500!! Jeg ble både glad og jævla provosert. De som fikset feilen skal ta en liten service på bilen og totalt for alt blir det på ca 1500.- Jeg vet nå at jeg har funnet meg et nytt verksted nå. Jeg ville tro at det å sjekke at bunnpluggen var skikkelig skrudd igjen, var noe det første verkstedet burde ha sjekket, istedenfor å be meg bytte hele og si grunnen var rust. 4 Lenke til kommentar
Kanliteombil Skrevet 19. desember 2023 Del Skrevet 19. desember 2023 Ser det er lenge siden denne reperas jo en ble gjort så det er jo ikke sikkert de er i business lenger men..... Hva heter/het det verkstedet som ordnet saken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå