Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pris for reperasjon/bytte av bunnpanne

Anbefalte innlegg

Har hatt min 2005 BMW 320i på EU kontroll.

Fikk en 2er feil (Punkt 8.4)

Jeg fikk et "tilbud" ifra de som tok EU kontrollen at de kunne fikse det for 9 295.-

Som innhold:

Arbeid ca 3900

Oljefilter og olje

Deler

Det er sånn nesten alt som stod, orker ikke å liste opp alle delene.

Jeg har ikke peiling på bil og lurer på om den prisen de ga meg var ekstrem høy eller en alright pris.

Evt foreslå noen i Bergenområdet som kan gjøre det for en billigere penge enn hva jeg har opplyst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt usikker på hva du mener men går etter overskriften så har du hull i bunnpanna. Det kan du fikse med kjemisk stål. Har gjort det selv. prøvd mange typer men den som fungerte var den typen som du har 2 staver som du knar til en masse og fyller hullet. kjørte i 3 år med en sånn rep.

Lenke til kommentar

Grunnen til at det blir såpass dyrt er at traversen må senkes for å få av bunnpanna, da går det fort et par timer. Bunnpanna er bytta på fem min når du først har kommet til, men det er altså det som tar mest tid. Har du skrudd litt før så er det en ganske grei jobb å gjøre selv også.

Lenke til kommentar

Grunnen til at det blir såpass dyrt er at traversen må senkes for å få av bunnpanna, da går det fort et par timer. Bunnpanna er bytta på fem min når du først har kommet til, men det er altså det som tar mest tid. Har du skrudd litt før så er det en ganske grei jobb å gjøre selv også.

Har ikke skrudd før så jeg kommer nok til å stå over å gjøre det selv.

Tenkte å høre med noen andre verksteder i nærheten, om det er en pris som kunne vært lavere.

Selv om jeg føler at de jeg leverte inn bilen til er rimelig når det kommer til pris.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

En liten oppdatering.

Har vært innom et annet verksted. Fikk tlf ifra de nå, og de hadde fikset problemet.

Det de gjorde var å skru bunnpluggen litt bedre igjen....

Hjelpe meg, og de jeg hadde EU kontroll hos ville skifte hele og robbe meg for 9500!!

Jeg ble både glad og jævla provosert.

De som fikset feilen skal ta en liten service på bilen og totalt for alt blir det på ca 1500.- Jeg vet nå at jeg har funnet meg et nytt verksted nå.

Jeg ville tro at det å sjekke at bunnpluggen var skikkelig skrudd igjen, var noe det første verkstedet burde ha sjekket, istedenfor å be meg bytte hele og si grunnen var rust.

• Liker 4
Lenke til kommentar
  • 10 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...