Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc starter ikke etter Overclocking

Anbefalte innlegg

Hei, jeg overcloka cpu-en min ved og entre på volt og mgh :) Når jeg skulle restarte pc etter jeg hadde satt instillingen startet den ikke :hmm:

Jeg restarta bios-en uten hell... Har lest litt om død cpu kan det være det?

Hvis jeg har cpu inni og ikke ram piper pc fordi jeg da ikke har satt i ram, det betyr jo at cpu-en funker? :huh:

Vel bios-en poster ikke... :( noen ideer? :w00t:

Det er en gammel 755 intel - socet hvis det er relevant ;)

Endret av Sliggi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd å update BIOS?

What :-)

Hehe, burde han ikke først få pc til å boote igjen.

Sliggi!

Kan være du har "brent opp" chipsett. Det er forøvrig også i et minneblokk i chipsett chip som cmos memory ligger.

Om clear cmos ikke får systemet til å poste igjen , er det sannsynligvis RIP hovedkorr.

Cpu kan du jo teste i et annet hovedkort med samme sokkel , men du har sikkert begrenset tilgang på slikt og deler.

Lenke til kommentar

What :-)

Hehe, burde han ikke først få pc til å boote igjen.

Sliggi!

Kan være du har "brent opp" chipsett. Det er forøvrig også i et minneblokk i chipsett chip som cmos memory ligger.

Om clear cmos ikke får systemet til å poste igjen , er det sannsynligvis RIP hovedkorr.

Cpu kan du jo teste i et annet hovedkort med samme sokkel , men du har sikkert begrenset tilgang på slikt og deler.

Ok, så pc-en er død da...? :ohmy:

har kjøp ny da så er ikke så farlig men hadde vært gøy og brukt den som en server :w00t:

Lenke til kommentar

Ok, så pc-en er død da...? :ohmy:

har kjøp ny da så er ikke så farlig men hadde vært gøy og brukt den som en server :w00t:

Ja - kan og hører ut som hovedkortet gikk fløyten.

Men gjør som tipset om over , la den stå over natta uten standby strøm med cmos batteriet tatt ut ( trekk pc sin psu ut av stikk kontakten). Viktig da og fjerne 5volt standby som forsvinner om du slår av eller disconnecter psu.

Husker du hva du stilte på av volt , var det noen som heter liknende som mch (Northbridge).

Hva heter kortet , merke og modell (du bør alltid opplyse sånt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...