Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Billig og morsom bil


Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har tenkt på at det kunne vært gøy å ha en eller annen sånn billig men morsom bil ved siden av min framtidlige førstebil, slik at jeg både har en ekstra bil, samtidig som jeg kan ha noe å style og fikse på på fritiden.

 

Eneste kravene er rett og slett at den skal være billig, men likevel ganske kul. Den skal kunne være et greit prosjekt som jeg kan holde på med, hvor jeg kan style eller fikse på litt enkle ting, som felger, body kit og lignende. Er ikke så flink med motorer enda, så det trenger jeg ikke holde på med.

 

VW Golf generasjonene 1991-1997 og 1997 til 2003 virker som biler som kan skaffes ganske billig, kan styles lett, ser ganske kule ut og virker generelt sett ut som morsomme biler. Har jeg rett?

 

Tips til andre biler som passer til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å drifte 2 biler på budsjett høres ut som en veldig dårlig idé.

 

Hva med å ha kun én bil? Golf 4 GTI er jo relativt billige og oppgraderingsmulighetene innen styling og tuning er enorme. Drivstofforbruket er ikke noe spesielt høyt heller om du klarer å beherske høyrefoten din.

Lenke til kommentar

Spørs litt hva du er ute etter, vil du ha bil som er morsom å kjøre fordi den sitter godt på veien, er rask, eller er krevende å kjøre ?

En VW Golf med forhjulstrekk med en slapp motor er vel ikke noe morro å kjøre.

Personlig synes jeg det er mer spennende å kjøre en gammel bil med bakhjulstrekk, som man kan sladde med på vinteren og herje litt med, enn å kjøre en moderne bil med forhjulstrekk.

Støtter også forslaget av han over, toyota mr2 er fantastiske biler, ihvertfall andre generasjon.

Lenke til kommentar

http://www.finn.no/f...nnkode=42337580

Her fant jeg for eksempel en som så fin ut (utenom baklyktene). Men hvor mange kilometer burde disse ha på telleren før jeg styrer unna? Og er det eventuelt lett å finne deler til disse om det skjer noe?

 

Denne var også fet, utenom felgene:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41982988

Endret av Banksy
Lenke til kommentar

En bil som er billig og kjøpe og som er morsom å kjøre er neppe billig å forsikre.

Planen er vel å ha skilt regner jeg med?

Det er fullt mulig å kjøpe en bil nr.2 og ha som prosjekt, men da må du ha tid, plass, utstyr og penger til deler. Litt vel optimistisk hvis du ikke har gått praktisk utdanning som bilmekk eller slikt.

 

Nettopp derfor jeg sa at det heller kunne funket med én bil, når jeg tenker over det.

Selv om jeg ville sett for meg å avskilte den mens jeg jobbet på den.

Som sagt, ombestemte meg.

Lenke til kommentar

En bil som er billig og kjøpe og som er morsom å kjøre er neppe billig å forsikre.

Planen er vel å ha skilt regner jeg med?

Du kan bli overrasket. Jeg kan forsikre VF 61562 for rett i overkant av 5000 pr. år. (ansvar) hos IF med 20% bonus og førere under 24 år (er 25 selv. Men det kan jo ha noe med at jeg som forsikringstaker er over 24.

 

Edit:

Jeg prøvde med dama sine personalia, da fikk jeg bare beskjed om å ringe. Så det er kanskje dyrt allikevel.

Forøvrig er det ikke dumt å forsikre på foreldrene fram til du er 23/24 i og med at prisen synker så dramatisk når man runder 23/24 i forhold til det du sparer på bonusen fram til da.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...