crapgame Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Sapphire Radeon 9600 PRO Ultimate Edition er dette et bra kort eller er det et bedre i samme prisklassen 1500-2000kr? ikke mindre enn 128mb Lenke til kommentar
audunr Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Dette kortet er det samme som Sapphire Radeon 9600 PRO, bare med en passiv, vifteløs, kjøleløsning. Radeon 9600 Pro går for å være bra, ja. MVH Audun Lenke til kommentar
southhome Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl er et bedre kort i denne prisklassen. Kortet har raskt minne, og kan klokkes mye. Kjører mitt på Core 500 Mhz og memory 345 Mhz(690) med orginal kjøler. Standar er 400 og 300(600) Lenke til kommentar
monrik Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Jeg vurderer å kjøpe et Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO "Fireblade Edition", men er opptatt av støynivå. Kan noen som har dette kortet si om det bråker mye? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Jeg har hørt det, og kan ikke si at det støyer så voldsomt. Lyden er mer høyfrekvent enn høy, hvis du skjønner hva jeg mener Lenke til kommentar
monrik Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Ja, jeg skjønner hva du mener. Men høyfrekvente lyder kan være irriterende, men jeg oppfatter deg vel slik at du ikke synes kortet er så ille støymessig. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 jeg foretrekker absolutt en mer rolig lavfrekvent lyd enn en høyfrekvent lyd! Det var SÅ mye bedre å skifte til noe selvbygd! Lenke til kommentar
monrik Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Talker, kan du utdype dette. Har du modifisert vifte til skjermkortet? Lenke til kommentar
Talker Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Talker, kan du utdype dette. Har du modifisert vifte til skjermkortet?Det var ikke sånn ment.jeg har et standard skjermkort. jeg mente bare at det var så veldig masse bedre å skifte til en selvbygd pc hvor det ikke var sånne skikkelige høyfrekvente lyder... så bedre med litt høy lavfrekvent enn litt lav høyfrekvent. kommer jo ann på HVOR høyt det skal sammenlignes da.. Lenke til kommentar
monrik Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Helt enig Talker. Har selv bygd PCen, og angrer på at jeg ikke la mer penger i en stille strømforsyning. Microplex har noen som virker meget bra. Nå skal jeg skifte ut det gamle skjermkortet uten vifte, og ønsker ikke å putte inn noe som øker støyen nevneverdig. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Ja, jeg skjønner hva du mener. Men høyfrekvente lyder kan være irriterende, men jeg oppfatter deg vel slik at du ikke synes kortet er så ille støymessig. Ja jeg er enig i at høyfrekvente lyder kan være meget irriterende... Lyden på 9600pro kortet er høyfrekvent, men ganske lav, ikke like støyende som 9800pro kortene. Tror ikke det er noe du tenker over så lenge du har fått på plass side-luka på kabinettet.... Men hvis støy er MEGET viktig for deg, så kan du se på 9600Pro ultimate edition, men den er en god del dyrere. Lenke til kommentar
monrik Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 9600Pro ultimate edition er dyrere, og har så vidt jeg har forstått ikke samme overklokkingsegenskaper. Derfor vil jeg helst ha fireblade utgaven, såfremt den er noenlunde stille. Men valget står mellom disse 2. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå