Skillica Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Hvordan kan jeg gå ned i fettprosent, men samtidig bygge muskler. Jeg er 179cm høy og veier 70kg. Vil få en synlig six-pack og bli ripped. Men da må jeg gå ned i fett-prosent.. MEN... jeg har ikke lyst til å miste muskler, når jeg går ned i fettprosent.. Burde jeg slutte helt med å spise ''cheat meals'' ? Har tenkt til å begynne med en diett. Kan dere hjelpe meg?? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Det er veldig lite effektivt å kombinere det. Eneste måten er å ligge i moderat kalorioverskudd(200ish kcal), og bygge muskler på den måten. Da vil du legge på deg minimalt med fett. Hvis du skal ligge i underskudd vil du ikke legge på deg særlig med muskelmasse. Du veier ganske lite, så derfor anbefaler jeg egentlig at du prøver å legge på deg muskelmasse. Du har sikkert ikke nok muskler til å se bra ut med lav fettprosent uansett. Lenke til kommentar
Skillica Skrevet 21. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2013 (endret) Ok. Vill ikke akkurat gå ned i vekt. Men, vil ha mer muskler. (Og strammere kropp, med six-pack) Burde jeg ikke da ha noe underskudd, men bare trene cardio som normalt, og styrke trening? Men også spise så mange kalorier som er anbefalt? Har lyst på litt strammere kropp. Målet mitt er å bli ripped! Endret 21. juni 2013 av Skillica Lenke til kommentar
Akse Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Bare les førsteinlegget her; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=335171&st=0 Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 (endret) Det er ingen poeng i å gjøre cardio om du skal bygge muskler. Det er ikke mulig å bygge muskler mens du er i et kaloriunderskudd uten hjelp av steroider, og selv da må du ha jævlig god kontroll på kostholdet og kaloriforbruket ditt. Som nevnt av Akse over, veier du relativt lite for høyden din, så du har antakeligvis ikke mye muskler å vise frem under det uansett. Ved å bygge muskler, vil fettprosenten din reduseres sett at du ligger i moderat overskudd, da muskelmassen vil bli større mens du legger på deg veldig lite fett. Dette kan resultere i at musklene dine blir mer og mer synlige, som om du hadde ligget i underskudd. Det viktigste av alt er kosthold, og deretter trenger du et godt treningsprogram som du holder deg til. Husk på at det å bli ripped ikke skjer over natta, heller ikke på bare noen måneder. Dette er et langsiktig prosjekt som du må elske å gjøre, ikke gjøre det bare for å gjøre det, for da kan jeg garantere deg at du kommer til å droppe ut før eller siden. Endret 22. juni 2013 av Eloquent Lenke til kommentar
Skillica Skrevet 22. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2013 Jeg har trent i i 5 måneder på et treningssenter, og vil fortsette å gå der. Går og trener der 4-5 ganger i uka. Jeg liker faktisk å trene, så jeg vil ikke akkurat droppe ut Lenke til kommentar
Skillica Skrevet 22. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2013 Så jeg trenger altså ikke å gå ned i fettprosent, men bare bygge muskler, så da trenger jeg heller ikke å gå i underskudd av mat, så vil jeg da få en strammere kropp, og six-pack ? Har også lyst på synligere muskler. Eloquent, kroppen du har på bildet ditt, er sånn kropp jeg vil ha, i framtiden Så, kan du gi meg så mange gode tips som mulig for meg? Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Så jeg trenger altså ikke å gå ned i fettprosent, men bare bygge muskler, så da trenger jeg heller ikke å gå i underskudd av mat, så vil jeg da få en strammere kropp, og six-pack ? I teorien kan dette stemme, for du har nok ikke spesielt høy fettprosent som det er. Så lenge du har stålkontroll på kostholdet ditt, bør du kunne få synligere muskler med tiden. Finn ut hvor mye du forbrenner daglig med en BMR-kalkulator, og legg deg 250-ish over det. Husk på å ikke gjøre for mye cardio, det gjør det bare mye vanskeligere å kontrollere kaloriene samtidig som det kan virke katabolsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå