Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Siden laptopen synger på siste verset, er det på tide med en "liten værsting".

Er ute etter en allround gaming maskin. Spill er i hovedsak fps. Andre oppgaver maskinen skal utføre er f.eks middels bilde og videoredigering, virtuelle pc og server og andre lignende oppg.

Har her satt opp ei liste og ønsker innspill på endringer.

Får ikke til å legge inn handleliste frå iPad så det ble bilde isteden.

Så til noen spm.

Der er det 2 skjermkort. Jeg skal bare ha ett. Er det vits å bruke 500kr mer for å få 7970 ? Kom med begrunning her!

Bør jeg gå for Intel 520 ssd eller kjøpe en billigere som f.eks. Samsung 840 ? Vil forskjellen være meget merkbar mellom de 2? Intel har jo nesten dobbel skrivehastighet...

Ser minne og strømforsyning bra ut? Trenger vel ikke mer eller?

Går for 16gb pga redigering o.l.

Siden det virker ut som jeg får mer for i5 3570k enn haswell og enklere oc går jeg for den. Innspel på hovedkort?

Får jeg plass til vannkjøleren inni det valgte kabinett?

Drev har jeg fra før og den blir ved senere høve byttet ut med blu-ray drev.

post-166789-0-17010400-1371840618_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Jeg kommer personlig alltid til å anbefale et kraftig kort fremfor to..."mindre kraftige" kort grunnet flere småfaktorer. Disse er bl.a kompatibilitet, temperatur, effektforbruk, osv...listen kan forlenges.

HD 7970 får jobben gjort. Ellers kan du se på GTX 770, som også skal yte bra til en fornuftig pris (anbefaler å vurdere GTX 770).

- Strømforsyningen skal gjøre jobben uten problemer. Corsair sin HX-serie er et trappetrinn opp når det kommer til kvalitet, men det du har valgt skal fungere fint.

- Intel-SSDer er definitivt hva jeg vil kalle pålitelig kvalitetsvare, men om du trenger det er et annet spørsmål. En SSD fra 840-serien kommer til å tjene deg like bra spør du meg. Ville byttet den ut med en med tilsvarende størrelse fra 840-serien med mindre du har spesifikke grunner til å beholde den.

- Kabinettet er vel ganske subjektivt, men hvorfor et XL-ATX kabinett? Vannkjølingen skal få plass, men et slikt kabinett er ikke et krav for en H100i.

- Lite å si ang. hovedkortet. Det får jobben gjort.

Endret av MartN H
Lenke til kommentar

Det kabinettet er stilig, derfor! :p

Både Intel og Samsung er gode merkevarer, når det gjelder SSD!

Jeg vil anbefale GTX 770, siden du driver med rendering ;)

Dersom du ikke skal ha en OC på 4.5GHz++ kan du fint gå for haswell :)

PSU, dersom du vil ha en modulær, så kan du se på EVGA sine!

Lenke til kommentar

- Jeg kommer personlig alltid til å anbefale et kraftig kort fremfor to..."mindre kraftige" kort grunnet flere småfaktorer. Disse er bl.a kompatibilitet, temperatur, effektforbruk, osv...listen kan forlenges.

HD 7970 får jobben gjort. Ellers kan du se på GTX 770, som også skal yte bra til en fornuftig pris (anbefaler å vurdere GTX 770).

- Strømforsyningen skal gjøre jobben uten problemer. Corsair sin HX-serie er et trappetrinn opp når det kommer til kvalitet, men det du har valgt skal fungere fint.

- Intel-SSDer er definitivt hva jeg vil kalle pålitelig kvalitetsvare, men om du trenger det er et annet spørsmål. En SSD fra 840-serien kommer til å tjene deg like bra spør du meg. Ville byttet den ut med en med tilsvarende størrelse fra 840-serien med mindre du har spesifikke grunner til å beholde den.

- Kabinettet er vel ganske subjektivt, men hvorfor et XL-ATX kabinett? Vannkjølingen skal få plass, men et slikt kabinett er ikke et krav for en H100i.

- Lite å si ang. hovedkortet. Det får jobben gjort.

Så ta Samsung ssd som er billigere og bruke mer på skjermkort av typen gtx 770? Hadde ikke tenkt 2 skjermkort, lurte bare på hvilket av de jeg skulle velge.

Kabinettet er kult ja, vil ha et stort et til forandring. Kan vurdere midi towerdistunhome, skal se litt mer på det.

Det kabinettet er stilig, derfor! :p

Både Intel og Samsung er gode merkevarer, når det gjelder SSD!

Jeg vil anbefale GTX 770, siden du driver med rendering ;)

Dersom du ikke skal ha en OC på 4.5GHz++ kan du fint gå for haswell :)

PSU, dersom du vil ha en modulær, så kan du se på EVGA sine!

Så evga sine psuer er gode altså?

Mener å ha lest på "tomshardware" at i5 ivy bridge er bedre på ytelse enn haswell (haswell er vel bedre på strømforbruk). Kan hende jeg leste feil (var sent når jeg leste) så kom med innspel her!!

Lenke til kommentar

Så ta Samsung ssd som er billigere og bruke mer på skjermkort av typen gtx 770? Hadde ikke tenkt 2 skjermkort, lurte bare på hvilket av de jeg skulle velge.

Kabinettet er kult ja, vil ha et stort et til forandring. Kan vurdere midi towerdistunhome, skal se litt mer på det.

Så evga sine psuer er gode altså?

Mener å ha lest på "tomshardware" at i5 ivy bridge er bedre på ytelse enn haswell (haswell er vel bedre på strømforbruk). Kan hende jeg leste feil (var sent når jeg leste) så kom med innspel her!!

Jepp, EVGA sine er gode ;)

Det kan stemme på laptop, men Haswell yter ca. 10% bedre på samme clock som Ivy ;)

Lenke til kommentar

Asus lager gode hovedkort, men det gjør også MSI/Gigabyte. Så PoTski, det blir bare en useriøs post av deg.

Jeg synes oppsettet ditt ser fint ut nå Cruzative.

Ville personlig gått for et Fractal R4 kabinett, men det er mer en smakssak. Ytelsesforskjellene mellom IB/Haswell er ikke verdt å diskutere.. de er så små. Gå heller for nyeste

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...