AnonymDiskusjon Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Hei, Jeg har fått litt feber, måler den til 37,6 under armen (Vet dette er veldig lite, men har helt klart feber). I tillegg har jeg ømme og svake muskler og litt øm hud. Veldig tilsvarende symtomene for influensa eller en ordentlig forkjølelse, føles helt likt. Men jeg har ingen andre symptomer. Har ikke vondt i hodet, ikke snørr, ikke hoste.. ingenting bortsett fra influensalignende muskelsmerter og bittelitt feber. Noen som har noen ide? Var akkurat i Thailand, så jeg mistenker at jeg kansje kunne plukket opp Dengue Feber. Men det vil vise om jeg blir værre i morgen. Anonym poster: 576ab4afb7c53ae1be652b88431248ac Lenke til kommentar
Korka Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Ifølge wikipedia så tilsier det at Dengue Feber kommer med høy feber og sterke smerter. Tror heller du lider av hypokondria. Lenke til kommentar
AndersTK Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 hypokondri hehe. Tempen øker nå og er over 39. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Jeg har hatt Dengue, la vårs si det slik, hadde du hatt Dengue, hadde du ikke skrevet hehe for 60 minutter siden. Det dreier seg helt sikkert om noe annet virusrelatert som du enten har plukket opp i T-land, på reisen eller når du kom hjem. La fornuften råde i din vurdering om du trenger legebesøk eller ikke. Lenke til kommentar
AndersTK Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Jeg har hatt Dengue, la vårs si det slik, hadde du hatt Dengue, hadde du ikke skrevet hehe for 60 minutter siden. Det dreier seg helt sikkert om noe annet virusrelatert som du enten har plukket opp i T-land, på reisen eller når du kom hjem. La fornuften råde i din vurdering om du trenger legebesøk eller ikke. Jepp, følger med på feberen og stiger den over 40-41 så bærer det til legevakten. Er så merkelig at jeg har feber og de medfølgende ømme og svake musklene uten andre symptomer i det hele tatt. Lenke til kommentar
kattungen Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Høres ut som kroppens reaksjon på plutselige klimaendringer. Litt som "aircondition-syken" de første dagene i varmere strøk, når ACen står på 19 grader konstant og det er 35 ute En slags mild forkjølelse. Hold deg i ro, gjør det du orker, drikk nok væske og kontroller tempen i kveld eller i morgen tidlig. God bedring Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Jeg opplevde også plutselig feber (opp til 39,5) og ømme muskler for noen år siden. Jeg hadde ingen forkjølelsessymptomer, ingen hodepine, ikke magevondt, diare eller oppkast... kun feber og ømme muskler (og selvsagt slapp og trøtt). Det ble betydelig bedre etter to dager, og tredje dagen var jeg relativt oppegående igjen. Det var ikke i forbindelse med reise, og skjedde helt plutselig en kveld. Det var heller ingen større temperaturforandringer, så hva det var det aner jeg ikke. Jeg er jo heller aldri syk, så bortsett fra forkjølelse er det den eneste sykdommen jeg har hatt på 15 år eller noe sånt. Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Når jeg har feber, har jeg alltid lette muskelsmerter. Det dummeste du gjør er å søke på symptomer på nettet, for da ender du alltid opp med kreft til slutt. 2 Lenke til kommentar
AndersTK Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Det viste seg at det var denguefeber jeg hadde. Men jeg var heldig og fikk en relativt snill versjon. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Det viste seg at det var denguefeber jeg hadde. Men jeg var heldig og fikk en relativt snill versjon. Se der ja, sannsynlig subtype 1 uten DHF/DSS. Hvis du opplever håravfall eller mild depresjon den nærmeste tiden, er det ettervirkninger fra Dengue, altsåå ikke noe å uroe seg ytterligere for. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Se der ja, sannsynlig subtype 1 uten DHF/DSS. Hvis du opplever håravfall eller mild depresjon den nærmeste tiden, er det ettervirkninger fra Dengue, altsåå ikke noe å uroe seg ytterligere for. håravfall eller mild depresjon Når jeg har feber, har jeg alltid lette muskelsmerter. Det dummeste du gjør er å søke på symptomer på nettet, for da ender du alltid opp med kreft til slutt. så jævlig sant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå