AnonymDiskusjon Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Vet ikke om dette er et psykisk problem, tegn på noe eller whatnot, men kan jo spørre da dette er noe jeg har lurt på over lengre tid. Av og til når jeg skal legge meg for kvelden etter å ha lukket øyene, så føles det som at rommet blir større. Det er ikke snakk om at rommet føles litt større, fra å ligge på et vanlig soverom får jeg følelsen av å ligge på en seng midt i et lager. Det blir større og større, samtidig som jeg får en merkelig følelse i kroppen som er vanskelig å beskrive. Det skjer uavhengig av om jeg har drukket, er trøtt eller ikke, har sovet mye natta før eller ikke osv. I tillegg mener jeg å huske at dette har skjedd så tidlig som i 6-7. klasse, og er nå i midten av 20-åra. Noen tanker, eller er det bare noe random? Anonym poster: 224e54038aba9e048038c6414480be28 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Jeg har hatt noe lignende selv. En følelse av at avstanden mellom pekefinger og tommel ble større og større kombinert med "en merkelig følelse". Dette skjedde stort sett i minuttene før jeg sovnet. Har imidlertid ikke opplevd dette siden barneskolealder. Uten at jeg skal si noe helt sikkert så mener jeg at jeg en gang leste om dette, og at det har et navn. Husker dessverre ikke noe særlig av det. 1 Lenke til kommentar
Klossmajoren Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Er dette noe som plager deg stort? Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Har hatt det samme selv før, men tenkte egentlig ikke noe særlig over det.. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Dette kan være det som kalles derealisasjons- og depersonaliseringsfenomener. Dvs at en oppveler at kroppen endrer seg eller at fysiske forhold rundt en endrer proposjoner. Hvis det skjer under innsovning vil ddet vanligvis ikke bli lagt vekt på disse opplevelsene. Hvis det skjer i våken tilstand er det ofte et tegn på stress og overbelastig som vil gå over når belastingene avtar. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2013 Er dette noe som plager deg stort? Ikke mer enn at det blir litt vanskeligere å sovne, siden jeg blir liggende å tenke på det. Som regel, selv om jeg åpner øya, ser meg rundt, og lukker dem igjen, så fortsetter det. Dette kan være det som kalles derealisasjons- og depersonaliseringsfenomener. Dvs at en oppveler at kroppen endrer seg eller at fysiske forhold rundt en endrer proposjoner. Hvis det skjer under innsovning vil ddet vanligvis ikke bli lagt vekt på disse opplevelsene. Hvis det skjer i våken tilstand er det ofte et tegn på stress og overbelastig som vil gå over når belastingene avtar. Fiffig navn. Takk for svar, søkte litt på det nå og det forklarte litt. Da tar jeg nye opplevelser med knusende ro Anonym poster: 224e54038aba9e048038c6414480be28 Anonym poster: 224e54038aba9e048038c6414480be28 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Har hatt samme opplevelsen mellom 10-50 ganger iløpet av barndommen min. Litt fascinerende følelse. Det kjennes som om alle rommets vegger+tak flytter seg fra hverandre, alt virker mindre og du føler bare at rommet har mye mer gulvplass. Følelsen holder seg i mellom 10-60 sekunder også går ting tilbake til det normale. En annen morsom følelse som jeg føler er nært beslektet er følelsen mens du ligger i senga/hengekøya at du plutselig faller ned på gulvet. Denne også hadde jeg i barndommen. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Spatial distortion, som det heter på engelsk, kan være symptomer på schizofreni og/eller ubalanse i det indre øret, med mer. Lenke til kommentar
Gjest member-277163 Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Åh! Jeg opplever noe lignende. Bare at ting blir mindre. Og at jeg ikke klarer å se for meg ting. Vanskelig å forklare. Og når jeg har prøvd å forklare det til folk, så har de bare sett rart på meg Skikkelig rart. Må på en måte åpne øynene å se på ting, men når jeg lukker dem igjen så skjer det samme. Ææ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå