trrunde Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 (endret) 1 : d-link dir 655 2 : ja det stemmer -> det er bra 3: er vel det samme som 2 -> det kan umulig stemme, her bør du ha 192.168.0.1 om du har noe annet kan dette tyde på at du har to routere og du dermed har dobbel nat 4: 192.168.0.194 5: ja det har jeg - du må også åpne portene i denne brannmuren. med andre ord, dobbelsjekk punkt 3 og punkt 5 Endret 22. juni 2013 av trrunde Lenke til kommentar
plipp0 Skrevet 22. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2013 med andre ord, dobbelsjekk punkt 3 og punkt 5 Okei tusentakk for svar sjekker dette imorgen siden jeg skal ikke vær hjemme før det. så svarer jeg hvordan det gikk Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 1 : d-link dir 655 Aha! Du har altså en D-Link-router koblet mellom Altibox-enheten og resten av ditt nettverk. Right? Da må du gjøre port forwarding to ganger; - fra Altibox-enheten til D-Link-routeren, og - fra D-Link-routeren til PC'en Alternativt kan du få Altibox-leverandøren din til å slå av router-funksjonen i Altibox-enheten - det som ofte kalles "å sette den i bridge-mode". (Jeg tror ikke du skulle trenge å endre noen innstillinger på D-Link-routeren for at dette skal fungere.) Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Aha! Du har altså en D-Link-router koblet mellom Altibox-enheten og resten av ditt nettverk. Right? Da må du gjøre port forwarding to ganger; - fra Altibox-enheten til D-Link-routeren, og - fra D-Link-routeren til PC'en Alternativt kan du få Altibox-leverandøren din til å slå av router-funksjonen i Altibox-enheten - det som ofte kalles "å sette den i bridge-mode". (Jeg tror ikke du skulle trenge å endre noen innstillinger på D-Link-routeren for at dette skal fungere.) hjemmesentralen hans er satt i bridge mode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå