Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Sharan - turbohavari og intercoolerproblemer

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvordan man får løs intercooleren på en vw sharan 1,9tdi 2002. Mod??

Har hatt turbohavari og medfølgende turbodeler i oljen i motoren... Bilen kjørte ikke mange meterne etter havariet, men det kom blårøyk fra enderøret. Tips til hvordan jeg får renset motoren mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

litt trangt å komme til.. skruene er på framsiden

1_img_44273.JPG

Takker for raskt svar, men mine manglende ferdigheter som mekaniker begrenser meg. Jeg har demontert støtfangeren, men ser ikke hvordan jeg skal komme til de skruene som holder intercooleren fast i radiatoren.... Det ligger godt skjult bak en stort sort deksel... Må jeg demontere hele radiatoren også, eller finnes det en mulighet som gjør at jeg kan demontere intercooleren slik den står? Endret av Liaveien26
Lenke til kommentar

Takk for gode tips! Fikk den løs etter mye jobb. Fylte den med diesel for å rense den, men oppdaget at den lakk i overgangen mellom alu og plast på førersiden... Er dette noe jeg kan fikse med stålplast, eller bør jeg montere en ny intercooler? ER kanskje ikke akseptabelt med lekasje i intercooleren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...