Liaveien26 Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Er det noen som vet hvordan man får løs intercooleren på en vw sharan 1,9tdi 2002. Mod?? Har hatt turbohavari og medfølgende turbodeler i oljen i motoren... Bilen kjørte ikke mange meterne etter havariet, men det kom blårøyk fra enderøret. Tips til hvordan jeg får renset motoren mottas med stor takk. Lenke til kommentar
joka Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 litt trangt å komme til.. skruene er på framsiden Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Du bør nok ta av fronten for å få av intercooleren. Ellers er det å demontere/rengjøre alle slanger og rør, samt olje og filter-skifte. Lenke til kommentar
Liaveien26 Skrevet 22. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2013 (endret) litt trangt å komme til.. skruene er på framsiden Takker for raskt svar, men mine manglende ferdigheter som mekaniker begrenser meg. Jeg har demontert støtfangeren, men ser ikke hvordan jeg skal komme til de skruene som holder intercooleren fast i radiatoren.... Det ligger godt skjult bak en stort sort deksel... Må jeg demontere hele radiatoren også, eller finnes det en mulighet som gjør at jeg kan demontere intercooleren slik den står? Endret 22. juni 2013 av Liaveien26 Lenke til kommentar
joka Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 enkleste er å bore 4 hull i plasten slik at du kommer til med en pipenøkkel Lenke til kommentar
Liaveien26 Skrevet 22. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2013 Takk for gode tips! Fikk den løs etter mye jobb. Fylte den med diesel for å rense den, men oppdaget at den lakk i overgangen mellom alu og plast på førersiden... Er dette noe jeg kan fikse med stålplast, eller bør jeg montere en ny intercooler? ER kanskje ikke akseptabelt med lekasje i intercooleren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå