Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forsikring å bilskade.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Garantien tror vi kan glemme, er en 2000 model som jeg kjøpte hos bruktbil forhandler for nesten 4år siden. Girkassa klarte jeg selv å ødelegge ved at jeg kjørte meg fast i gjørme, men har det noe å si? akkurat der finnes det smutthuller man kan bruke.

Lurer på om jeg er rævkjørt nå.

Lenke til kommentar

Ikke "uansett". Hvis bilen sitter så fast i myra at girkassa ryker når man prøver å komme løs bruker man sannsynligvis bilen annerledes enn produsenten har anvist. Dessuten tror jeg ikke du får noen produsent til å innrømme ansvar på en 13 år gammel bil.

Til TS: Dessverre er motor og drivverk vanligvis ikke inkludert i bilforsikringer, og de forsikringene som har slik dekning har gjerne en begrensning på alder og kjørelengde. Sannsynligvis blir det kostbart for deg uansett, dessverre :(

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja jeg vet at bilopphuggeri er en sjangse, men alt i alt så må jeg minimum ut med 15tusen kroner, verksteder i norge tar ganske mye pr time, tar vel 7 timer å skifte girkasse, bare det blir jo 6000 minst, jaja.

Lenke til kommentar

Du kan vel alltids finne tak i en brukt kasse eller en delebil og bytte selv? blir ofte tilnermet gratis.

Hadde selv motorhavari på min bil. Kjøpte en brukt motor for 1500kr som jeg stappa nedi, og bilen har fungert smertefritt i 4 år nå.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Du kan ikke skru for at du har ikke skrudd før :)

Du får det mest sannsynligvis til alene og siden det er en framhjulstrekker og girkassen mest sannsynlig ligger i motorrommet isåfall.

Vil du slippe billig unna så ordner du dette fint selv, hvis ikke så blir det dyrt gitt.

Edit: du er forresten sikker på at du har havarert girkassen? du har ikke bare ødelagt clutchen?

Clutch bytte er en vesentlig rimeligere jobb å få utført på verksted.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Du kan ikke skru for at du har ikke skrudd før :)

Du får det mest sannsynligvis til alene og siden det er en framhjulstrekker og girkassen mest sannsynlig ligger i motorrommet isåfall.

Vil du slippe billig unna så ordner du dette fint selv, hvis ikke så blir det dyrt gitt.

Edit: du er forresten sikker på at du har havarert girkassen? du har ikke bare ødelagt clutchen?

Clutch bytte er en vesentlig rimeligere jobb å få utført på verksted.

Er en automat girkasse, er dem mer vanskeligere å skru?

Verkstedet sa at lamellene er ødelagt, noe sånt, når giroljen blir varmw så slurer bilen, driver ikke fremover.

Lenke til kommentar

Da må du nok bytte hele kassen ja :)

Skjekk markedet for brukte kasser, så kansje du kan gjøre en deal med verkstedet om du skaffer gearkassen selv ;)

Har sjekka overalt, ingenting å finne. her jeg bor er det iværtfall nermest umulig å finne hos bilopphuggeri, da plassen er liten å det er lite biler her.

Eneste jeg kan gjøre er vel å vente, kanskje det etterhvert dukker opp.

Lenke til kommentar

Etter min å de fleste jeg kjenner sin erfaring, er den enkleste måte å få tak i deler til din bil, å spørre på bilmerkets forum.

Se om du finner ett honda forum, eller omså ett accord forum å du skal se at noen har en automatkasse liggende som de gjerne vil bli kvitt :)

Lenke til kommentar

Har du sjekket bilopphuggerienes fellessider? http://www.nbfbildeler.no/

Ja, var bare 5-trinns kasser der :/

Etter min å de fleste jeg kjenner sin erfaring, er den enkleste måte å få tak i deler til din bil, å spørre på bilmerkets forum.

Se om du finner ett honda forum, eller omså ett accord forum å du skal se at noen har en automatkasse liggende som de gjerne vil bli kvitt :)

Ja har faktisk bruker der :) takk for all hjelpa iværtfall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...