Mannen med ljåen Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Ifølge linken i innlegget over er ikke nrk.no blokkert i Kina. Det var jo mange artikler om at NRK var blokkert i forbindelse med Nobel-utdelingen til en opposisjonell kineser. Er denne blokkeringen opphevet, eller er det en feil? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Kanskje det er Norge som driver med propaganda og ikke Kina? Lenke til kommentar
tomatotomato Skrevet 23. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2013 Sitter nå på Ålesund Lufthavn Vigra akkurat nå, så det er vel litt for sent å styre med Hamatchi og slikt nå (tok ikke med pc) Det var MASSE gode forslag her, men så er jeg bare 16, uten penger til å melde meg på alle slags tjenester. Skal derimot definitivt spare på tråden til senere bruk! Får nå se hvordan det går, kommer frem i morgen tidlig... Lenke til kommentar
tomatotomato Skrevet 23. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2013 (endret) Jo, hele NRK.no var blokkert i fjor i alle fall, men vet ikke om siden fortsatt er det... "Internet Explorer kan ikke finne denne siden" ~ skikkelig legit altså Kanskje det er Norge som driver med propaganda og ikke Kina? Det er jo også en måte å se ting på! Endret 23. juni 2013 av pederlh Lenke til kommentar
tomatotomato Skrevet 24. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2013 Tja, kan vel gi en liten oppdatering her: Sitter og surmuler på hotellet i Shanghai der vi tilbringer de neste dagene. Brukte flyturen på 10 timer fra Amsterdam på filmmaraton, istedet for å sove, og er nå utmattet av denne koslige jetlaggen. Uansett... Tok ikke med pc, og det eneste jeg har er iPhonen min. Hotellnettverket er ustabilt og treigt, og jeg kjøpte ingen VPN-tjeneste hjemme i Norge. Facebook, Twitter, YouTube fungerer ikke, til og med Snapchat (!) vil ikke oppdatere seg. Det eneste jeg har igjen da er nå Instagram, men skulle helst ha andre metoder for å kommunisere med omverdenen på hidemyass.com gir en feilmelding om "invalid argument", så da har jeg skjegget fullt av postkasser, og funderer på hva i all verden jeg skal gjøre. Noen tips? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Ut og se litt på Kina, kanskje? Lenke til kommentar
tomatotomato Skrevet 24. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2013 Ut og se litt på Kina, kanskje? Fryktet at noen skulle komme med den Nææh, det er kveld nå her, folk er slitne, og resten av familien har ingen intensjoner om å gå ut av hotellet. Ville vært fint å bare oppdatere seg på hjemmefronten før jeg la meg Så klart, en stikker ikke til Kina for å chatte på face Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 (endret) Du får se om App Store lar deg laste ned OpenVPN Connect (eller tilsvarende OpenVpn program) til din iPhone i Kina, og tekste en venn å høre om h*n kan kjøpe en måned hos en vpn-tilbyder (Anonine har forhåndsbetaling uten binding f.eks.). Ellers er det bare å gi opp. PPTP, en alternativ VPN teknologi som er innebygget i iPhone, er forresten delvis blokkert i Kina, fant jeg ut etter litt Googlesøking. Endret 24. juni 2013 av rockPaperScissors() 1 Lenke til kommentar
tomatotomato Skrevet 9. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2013 (endret) *bump bump* Har vært her et par uker nå, og kan godt fortelle om mine erfaringer fra "innsiden" Søskenbarnet mitt, som studerer i USA, har abbonert på ett eller annet VPN-styr på macen hennes for å holde kontakt med kjæresten sin. Tingen er at det detter veldig ofte ut, så du må logge deg inn att sånn circa hvert tiende minutt. Noen som vet hvorfor? :/ Folk flest har ingen anelse på at visse sider blir blokkert, eller at staten snoker oppi datakommunikasjonen til folk. Facebook, Twitter og Instagram er erstattet av kinesiske alternativ (som renren.com), som garantert er utsatt for verre snoking enn den USA utfører med PRSM. Forresten så lar ikke App Store deg å laste ned OpenVPN-lignende apper EDIT: Spurte onkelen min om dette (jobber i noe slags kringkastingsselskap på provinsnivå eller noe), og han sa at jeg bare burde la det ligge og "ikke gjøre noe stort ut av det" Endret 9. juli 2013 av pederlh 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå