Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc får ikke skjermbilde!

Anbefalte innlegg

ASUS RAMPAGE 3 EXTREME

12GB RAM

2 X GTX 580 SLI - Gigabyte

120GB SSD

2TB BLACK

HX CORSAIR 1050 / BYTTA UT MED 850w silver power

socket 1155

core i7 husker ikke hvilen modell

zalman 9900 max blå

NZXT kabinett

24gb ram 1600 Mhz

Skulle rense pc-en for støv og shitt, gjorde dette forsiktig og brukte 2 dager på det. var utrolig mye dritt der.

Det var også mye støv under skjermkortet viftene, nå funker det ene kortet bra, mens nr.2 sliter med vifte 1 og 3 ( Er 3 vifter på skjermkortet ) De spinner nesten ikke i det hele tatt. Den har tidligere slitet med varme på kort nr.2

Etter jeg var ferdig med støvrens så startet pcen opp fint. 1 dag etter på så skulle jeg starte opp pcen igjen da det begynte å ryke fra hele pcen. skrudde pcen av med en gang og lot den hvile. tok ut skjermkorta og kjørte kun på et kort.. nr.1! Fra nå av fikk jeg ikke bilde på skjerm, den startet opp, men ikke noe bilde. Hva har skjedd? Jeg ser at jeg har kobla den ene vifta feil.. tok en vifte kabel på hovedkortet der det sto noe helt annet. sto ihvertfall ikke fan.. vrm test sw1 eller no. etter dette skjedde så røyk strømforsyningen å. den begynte og lage fæle lyder. Har nå byttet ut min HX med silver power. Høres mye bedre ut, men får fortsatt ikke noe bilde.

Cmos lyse lyset, har trykket på Cmos knappen 2 ganger, men det funker ikke.

Har dratt ut BIOS batteriet i 20-25 min, funker ikke.

Har tatt ut alle ram brikkene, nå kjører jeg kun med 4gb ram.

Har prøvd med et skjermkort på spor 1 og nr 2 på hovedkort, funker ikke.

Har prøvd med et eldre kort. 3850 Radeon i spor 1 og 2, funker ikke.

Har prøvd med 2 forskjellige skjermer, funker ikke.

Hva er galt med pc-en?

Har hovedkortet tatt kvelden?

Noen flere løsninger jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har googlet mer.. og kom frem til at det kanskje er cmos som sliter litt her. Har funnet ut hvordan man resetter. det er en kanpp bakpå.. den funka ikke. men så kan man også gjøre det manuelt på hovedkortet... det funker ikke. man kan bytte om jumper gummien eller hvordan jeg skal forklare det. men det funker ikke det heller.

Lenke til kommentar

VRM sw_test ?

Nå har jeb bladd igjennom hele hw kapittelet i manualen og finner ikke noe slikt.

Er det noen av de headerene i feltet ved den røde startknappen du brukte.Måle og probe pins.

Du vet sikkert hva det er.

Kunne kanskje funnet ut av hvilken sw og hva den du "kortsluttet" er , og vise på et bilde.Eller fortelle navnet som står i manualen

Tør tippe at det er problemet ditt at du koplet en vifte på test/måle punkter og det kortsluttet.

Så sjansen er der at hovedkortet er kaputt.

Lenke til kommentar
det begynte å ryke fra hele pcen. skrudde pcen av med en gang og lot den hvile. tok ut skjermkorta og kjørte kun på et kort.. nr.1! Fra nå av fikk jeg ikke bilde på skjerm, den startet opp, men ikke noe bilde. Hva har skjedd? Jeg ser at jeg har kobla den ene vifta feil.. tok en vifte kabel på hovedkortet der det sto noe helt annet. sto ihvertfall ikke fan.. vrm test sw1 eller no.

...This

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...