Haakon(a.k.a. NOViCE) Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 For ca. 6 måneder siden kjøpte jeg en WD200GB 8MB cache, jeg installerte den, formaterte den til NTFS, installerte 48bit støtte, flyttet over ca. 120GB med filer, restartet og så fant ikke PC-en disken. Jeg startet PC-en på nytt. Nå fant den disken, men kunne ikke komme inn på den. Stod at det var feil format eller noe i den stilen. Jeg sier"******!", rebooter, formaterer og nå fungerer disken(jeg låner den bort akkurat nå og har ikke hørt noen klager fra han karen som låner den). Omtrent midt i sommerferien kjøpe jeg en WD 250GB og gorde akkurat det samme. Det samme skjer igjen. Jeg bruker nå disken, og filer blir helt uten grunn korrupte og kan ikke brukes(filmer/filmklipp). Det kommer opp en feilmelding hvor det står at det er "writing error" eller noe sånt. Før det høres det ut som om harddisken stopper opp og så starter på nytt, hvis dere skjønner hva jeg mener. Hva ****** er galt?!?!?!?!?!? Jeg klikker, det er utrolig kjipt å miste så jævelig mye dritt. -HARDDISKER: WD 80GB 8MB cache IBM 120GB 2MB cache WD 120GB 8MB cache x2 WD 250GB 8MB cache WD 200GB 8MB cache(ikke i PC-en) Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Hvis det er to forskjellig hd'er du har problemer med, ligger vel ikke problemet i diskene selv. Temperatur på kabinettet? Kan du _ta_ oppå hd'en uten at det blir for varmt? Samme kabel du har brukt på begge? Satt dem på samme ide-kanal (plugg på hk)? Gi litt mer info - og prøv å kjør WD sine feildetekteringsverktøy, kan lastes ned fra web'en deres. Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 For ca. 6 måneder siden kjøpte jeg en WD200GB 8MB cache, jeg installerte den, formaterte den til NTFS, installerte 48bit støtte, ......... 48bit støtte for hva? Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Hei. 48 bits støtte for å komme rundt 137Gb begrensning. Good Luck Lenke til kommentar
Haakon(a.k.a. NOViCE) Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 Sorry da, men jeg vet liksom ikke hva dere vil ha av info. Jeg har de i IDE kontrolleren, og nei, jeg kan ikke holde på diskene uten å brenne meg :wink: Tror jeg bruker mer strøm enn jeg kan kanskje? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 ="Haakon(a.k.a. NOViCE)" ... jeg kan ikke holde på diskene uten å brenne meg :wink: Tror jeg bruker mer strøm enn jeg kan kanskje? Jeg tror du ødelegger diskene dine med mangelfull kjøling hvis du ikke tuller... Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 og nei, jeg kan ikke holde på diskene uten å brenne meg Det forklarer jo en hel del. HD'ene idag presterer fint å stå og brenne seg selv opp. Ta og fjern _BEGGE_ sideplatene i kabinettet ditt, og skaff deg noen vifter som blåser _DIREKTE_ på diskene, slik at dem får nok kjøling. Selv har jeg satt hd'ene og hk'ene mine i stålstenger og hyssing, funker helt fint det. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 og nei, jeg kan ikke holde på diskene uten å brenne meg Selv har jeg satt hd'ene og hk'ene mine i stålstenger og hyssing, funker helt fint det. ...men det funker bedre med å skaffe seg et kabinett med vifte i forkant av hd-brønnen. En 80mm vifte på 5v gjør jobben greit. Lenke til kommentar
Haakon(a.k.a. NOViCE) Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 Oj, nei. Jeg køddet ikke angående det med å brenne meg. Trodde det var relativt vanlig jeg(PC deler generelt). Jaja, takk for hjelpen da hvis dere er sikre på at det er det som er problemet. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Oj, nei. Jeg køddet ikke angående det med å brenne meg. Trodde det var relativt vanlig jeg(PC deler generelt). Jaja, takk for hjelpen da hvis dere er sikre på at det er det som er problemet. Operating Temperature and Humidity Temperature 2 5°C to 55°C (41°F to 131°F) Humidity 5-95% RH non-condensing 33°C (maximum wet bulb) Thermal Gradient 20°C/hour (maximum) Humidity Gradient 20%/hour (maximum) Non-Operating Temperature and Humidity Temperature -40°C to 65°C (-40°F to 149°F) Humidity 5-95% RH non-condensing 35°C (maximum wet bulb) Thermal Gradient 30°C/hour (maximum) Humidity Gradient 20%/hour (maximum) Kilde: http://www.wdc.com/en/products/current/dri...B#environmental Lenke til kommentar
Haakon(a.k.a. NOViCE) Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 Ok, takk for opplysningen Dr.Doogie. Til det muffinmannen sa; det som er litt merkelig er jo at det bare skjer med de store WD diskene mine. Det er noe muffins her Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 ... det som er litt merkelig er jo at det bare skjer med de store WD diskene mine. Det er noe muffins her Det er vel ikke usannsynlig at diskene har forskjellig toleranse for temperatur heller da... ...og ikke rakk ned på muffins. Muffins er NAM... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 ... det som er litt merkelig er jo at det bare skjer med de store WD diskene mine. Det er noe muffins her Det er vel ikke usannsynlig at diskene har forskjellig toleranse for temperatur heller da... ...og ikke rakk ned på muffins. Muffins er NAM... Lenke til kommentar
pertm Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 ... det som er litt merkelig er jo at det bare skjer med de store WD diskene mine. Det er noe muffins her Det er vel ikke usannsynlig at diskene har forskjellig toleranse for temperatur heller da... Dessuten er det mulig at noen disker er i et område som er noe kaldere enn de andre og dermed klarer seg bedre. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 -ASUS P4S533 -Pentium 4 1.8Ghz @ 2.4Ghz Hvordan har du overklokket? Tenkte litt på dette med PCI/AGP hastighet, men hadde den fulgt i takt med evt FSB overklokking ville du vel ikke ha kommet så langt før noe "stoppa". Lenke til kommentar
Haakon(a.k.a. NOViCE) Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 Hmm, dere har vel rett. Den store HDD-en står mellom to andre HDD-er. Det var ikke jeg som klokket den, det var en kjent. Han har peil, og den har gått stabilt uten problemer i over 1 år nå. Kunne ønske det var noe litt enklere jeg kunne få gjort for å fikse det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå