Gå til innhold

Komplett Gamer pc?

Anbefalte innlegg

Som brukernavnet tilsier, så er jeg totalt uvitende når det gjelder PC og generelt ting som har med elektronikk å gjøre. Det stopper med derimot ikke fra å ønske meg en brukbar gaming PC. Dette skyldes blant annet de "uendelig" mange mulighetene og fordelene man har i forhold til f.eks en konsoll. Men det er derimot noen hindringer på veien, nemlig kunnskap og budsjett. Siden datakunnskapene er heller dårlig ønsker jeg derfor å bestille en PC som er ferdigbygd, relativt billig og såpass "kraftig" at den er brukbar i noen år. Jeg har derfor sett på noen av de PC-ene som komplett.no bygger, siden flere av de jeg vet om som har PC anbefaler denne siden. Jeg har derfor i hovedsak sett på de i middelklassen hva pris og ytelse gjelder, siden det er det jeg føler meg komfortabel med å betale for en PC akkurat nå. Men da kommer de store spørsmålene som jeg har vanskelig for å finne svar på. Hvilken av de "Komplett Gamer" PC-ene er brukbare, og vil de f.eks kunne dra spill som BF3 og BF4 på high eller ultra settings, og faktisk kunne dra spill på high settings i et par år fremover, uten og måtte tenke på å skifte prosessor, grafikkkort etc med en gang?

PS: Vil presisere at det er "Komplett Gamer" serien, og ikke "Komplett Premium" og "Komplett Xtreme" PC-ene jeg vurderer å kjøpe, da de er litt utenfor mitt budsjett. Alle "Komplett Gamer " PC-ene er derimot innenfor, men vil helst holde meg rundt 8000-9000 kroner.

http://www.komplett.no/k/cl.aspx?bn=10627

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med 50-60 FPS så er det vell langt over det som kreves for at bildet ikke virker hakkete? Er ikke 24 FPS liksom det minste vi mennesker kan se før det virker hakkete? Men uansett, den PC-en der vil med andre ord holde en god stund, før jeg eventuelt må oppgradere den? Og er i7 prosessorer nødvendig dersom man ønsker å ha en god gaming pc fremover, eller er det unødvendig?

Lenke til kommentar

Jeg vet du selv kaldte deg en "uvitendeNOOB", men saken er at det ikke er vanskelig å bygge en pc selv. Som oftest får du mer for pengene og ikke minst det er en morsom prosess. Bygde selv min første pc som 11 åring, så skal nok gå bra for deg også :) Ligger mange guider på YT.

Lenke til kommentar

Nei, det er sikkert ikke umulig å klare det for meg heller. Men hvilke skjermkort, prosessorer og hovedkort er liksom råe i dag, men ikke så råe at de koster skjorta? Med det mener jeg komponenter som vil kunne kjøre de fleste, om ikke alle, av dagens spill og de som kommer i nær fremtid. Da helst på høyest grafikk og med god flyt. Krever derimot ikke at PC-en skal dra alt i 300 FPS, men såpass at jeg ikke behøver å irritere meg over dårlig ytelse før om noen år. (Hvis det er mulig, så klart)

Lenke til kommentar

Med 50-60 FPS så er det vell langt over det som kreves for at bildet ikke virker hakkete? Er ikke 24 FPS liksom det minste vi mennesker kan se før det virker hakkete? Men uansett, den PC-en der vil med andre ord holde en god stund, før jeg eventuelt må oppgradere den? Og er i7 prosessorer nødvendig dersom man ønsker å ha en god gaming pc fremover, eller er det unødvendig?

Filmer har stort sett blitt sendt i 24 fps. Forskjellen er at det er stabilt 24 fps. Med 50-60 fps i gjennomsnitt vil du oppleve fps drops ned til kanskje 20 når det skjer mye på skjermen. Dette vil du merke.

Den PC-en vil nok holde en stund, ja. Den har nyeste generasjon skjermkort og prosessor, og noe mer fremtidssikring enn det får du egentlig ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...