Aetius Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Disse danket ut 2000 andre bidrag.Nasjonal fotovandring 2013 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Gratulasjoner til vinnerene; morsomt at jeg er enig med juryens begrunnelser denne gangen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Flotte bilder nok en gang!! Synd at jeg ikke hadde tid til å bli med denne gangen (jobber turnus, og det er ikke alltid det passer..). Så jeg får forsøke igjen neste år da.. Men en ting er sikkert det er gøy å være med på fotovandringen.. Lenke til kommentar
Fredrik27 Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Mange flotte bilder her! Morsomt å se hvordan temaet ble tolket Det var også veldig morsomt å være med på fotovandringen Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Er det sånn at det bare er å kjøre svarthvitbilde så er man automatisk i topp 6? Er virkelig ikke noe fotograf og har null fotopeiling, men lusker en del rundt her på Akam og må si jeg begynner å bli jævlig lei svarthvitbilder/portrett med dype mørke linjer og rynker overalt. Wow så kunstnerisk. Bilde nr 2,5 og hederlig omtale gir meg ingenting. 8 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 (endret) Er det sånn at det bare er å kjøre svarthvitbilde så er man automatisk i topp 6? Er virkelig ikke noe fotograf og har null fotopeiling, men lusker en del rundt her på Akam og må si jeg begynner å bli jævlig lei svarthvitbilder/portrett med dype mørke linjer og rynker overalt. Wow så kunstnerisk. Bilde nr 2,5 og hederlig omtale gir meg ingenting. Det er vel det som er inne for tiden da.. Men det er typisk når man går tett på, så velger man sorthvitt, og gjerne en dyster variant av sorthvitt. Hovedgrunnen til at mange velger sorthvitt, tenker jeg, er at bildet blir gjerne mer ryddig enn med forstyrrende farger.. Det er lettere å isolere hovedmotivet.. Men, jeg kan være enig, det var i overkant mye sorthvitt denne gangen.. EDIT:Leif was here Endret 21. juni 2013 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 (endret) Gratulerer til vinneren, men kunne ikke vært mer uenig... Jeg er fornøyd for at jeg valgt å ikke delta. Bestemt for å gjøre det samme neste år. Edit: For meg er dette ganske så gjennomsnittlige bilder, som enn hver oppgående fotograf bør ikke ha noe problemer med å replikere. Ingen aha opplevelse, typisk "kameraklubb" stoff (merk kameraklubb og ikke fotoklubb). Begrunnelsen kunne være på flere A4 sider - hjelper ingenting når bilder holder seg flytende med effekter og ganske kjedelig virkemidler... Endret 21. juni 2013 av GCardinal 2 Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Har skikkelig sansen for vinnerbildet! Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Er det sånn at det bare er å kjøre svarthvitbilde så er man automatisk i topp 6? Er virkelig ikke noe fotograf og har null fotopeiling, men lusker en del rundt her på Akam og må si jeg begynner å bli jævlig lei svarthvitbilder/portrett med dype mørke linjer og rynker overalt. Wow så kunstnerisk. Bilde nr 2,5 og hederlig omtale gir meg ingenting. Er veldig enig i dette! Var egentlig alt jeg tenkte på når jeg så de som lå på topp. Likte best bildet med sneglen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Likte best bildet med sneglen. Er helt enig med deg i det.. kunne godt ha hengt snegle-bildet opp på veggen i et stort format om jeg hadde muligheten til det..! Lenke til kommentar
CardinalGuzman Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Er det sånn at det bare er å kjøre svarthvitbilde så er man automatisk i topp 6? Er virkelig ikke noe fotograf og har null fotopeiling, men lusker en del rundt her på Akam og må si jeg begynner å bli jævlig lei svarthvitbilder/portrett med dype mørke linjer og rynker overalt. Wow så kunstnerisk. Bilde nr 2,5 og hederlig omtale gir meg ingenting. Jeg er også enig med deg. Lenke til kommentar
macthomas Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 (endret) Unnskyld meg... Dette er da ingen proff foto(graf)konkurranse. Hele poenget med denne fotovandringen er å få folk med (les: alt for dyrt) fotoutstyr, opp fra rææva og ut å ta bilder. Smaken er som baken og er du ikke fornøyd med resultatet så får du pokker meg gjøre det bedre selv neste år!!! Gratulerer til alle vinnere! Og gi blanke i alle negative kommentarer og kos dere med seieren Endret 21. juni 2013 av macthomas 5 Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Er vandringen kun myntet på dem med for dyrt fotoutstyr? Rimelig diskriminerende, i så fall. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 (endret) Vinnerbildet ble bra. Til de som kritiserer: Gjør det bedre selv neste gang. Gratulerer til vinnerne. Endret 22. juni 2013 av Kenneth Solfjeld 7 Lenke til kommentar
brk Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Har selv veldig stor sans for sort/hvitt (har alltid hatt det) og synes vinneren hadde et godt bilde. Lenke til kommentar
raitakongen Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Bilde nr 5 har fotografen fanget og publisert uten at dette er klarert med barnet eller barnets foreldre på forhånd. http://www.ht.no/incoming/article7831747.ece Dette er faktisk forbudt og bildet burde derfor være diskvalifisert fra konkuransen. Lenke til kommentar
brk Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 (endret) Bilde nr 5 har fotografen fanget og publisert uten at dette er klarert med barnet eller barnets foreldre på forhånd. http://www.ht.no/inc...icle7831747.ece Dette er faktisk forbudt og bildet burde derfor være diskvalifisert fra konkuransen. Kan ikke skjønne at dette bildet skulle være et problem. Ungen er ikke identifiserbar, og bildet er tatt i det offentlige rom. For det andre står det at moren var tilstede og kunne evt protestert. Det var forresten flere som fotograferte ungen uten at moren protesterte. Endret 29. juni 2013 av brk 1 Lenke til kommentar
Nikona Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Er det sånn at det bare er å kjøre svarthvitbilde så er man automatisk i topp 6? Er virkelig ikke noe fotograf og har null fotopeiling, men lusker en del rundt her på Akam og må si jeg begynner å bli jævlig lei svarthvitbilder/portrett med dype mørke linjer og rynker overalt. Wow så kunstnerisk. Bilde nr 2,5 og hederlig omtale gir meg ingenting. Det er vel det som er inne for tiden da.. https://www.diskusjon.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.png Men det er typisk når man går tett på, så velger man sorthvitt, og gjerne en dyster variant av sorthvitt. Hovedgrunnen til at mange velger sorthvitt, tenker jeg, er at bildet blir gjerne mer ryddig enn med forstyrrende farger.. https://www.diskusjon.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.png Det er lettere å isolere hovedmotivet.. https://www.diskusjon.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.png Men, jeg kan være enig, det var i overkant mye sorthvitt denne gangen.. https://www.diskusjon.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.png EDIT:Leif was here Jeg lurer på: Blir det fotovandring i år også? Skulle også gjerne visst om man kan få kjøpt boka fra i fjor. (Ble det noen bok, da)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg