Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jobbklubb?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har gått på jobbklubb gjennom nav og kan fortelle meg litt om det? De ringte fra nav nå og sa at jeg skal begynne på mandag, og det varer i to uker. Vil gjerne vite litt om hva som foregår utenom å lære seg å skrive søknader. Så gi meg gjerne erfaringen din :)

(Poster på helse fordi jeg vil være anonym, og det gikk ikke på den kategorien det passet best inn i.) Anonym poster: b44ecd142b99ee0717b38208d099fb74

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vært på et slikt kurs. Det er ikke noe mer enn et sted å sitte på dagtid, mens man søker jobber. Du oppfordres til å søke på så mange stillinger som overhodet mulig, og kurslederne hjelper deg med hva som helst, hvis du trenger det.

Jeg fant miljøet der veldig godt, og kurslederne var veldig hyggelige og medhjelpelige. Det var heller ikke NAV som holdt kurset, men et privat firma. Alt i alt et veldig fint opplegg. Jeg var utrolig skeptisk til hva dette var for noe, trudde det var et kurs for idioter, men både lederne og elevene var svært oppegående mennesker.

Lenke til kommentar

Jeg har vært på et slikt kurs. Det er ikke noe mer enn et sted å sitte på dagtid, mens man søker jobber. Du oppfordres til å søke på så mange stillinger som overhodet mulig, og kurslederne hjelper deg med hva som helst, hvis du trenger det.

Jeg fant miljøet der veldig godt, og kurslederne var veldig hyggelige og medhjelpelige. Det var heller ikke NAV som holdt kurset, men et privat firma. Alt i alt et veldig fint opplegg. Jeg var utrolig skeptisk til hva dette var for noe, trudde det var et kurs for idioter, men både lederne og elevene var svært oppegående mennesker.

Så bra! Veldig skeptisk ja :p Hun jeg snakket med på nav sa at jeg ble satt ut i praksis gjennom det kurset. Noe jeg ikke helt skjønner. Hvordan skal de få tid på to uker til både det og å lære oss ting? Så du ble ikke satt ut i noe praksis? Dere bare søkte jobber fra 9-15? :)Anonym poster: b44ecd142b99ee0717b38208d099fb74

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jo ganske enkelt så er det en gruppe langtidsledige som blir kjørt inn i et rom der en privat bedrift holder det såkalte kurset.

Du kan forberede deg på kjedelige dager for å si det mildt, det går i det å skrive cv, søknader, blir satt av litt tid til å kjøre på med intervju rollespill i uke nr 2 og en interessetest.

Annet enn det så er det da å sitte der å oppdatere de 5 vanlige jobb søker sidene fra 9-15 å vente på at noe tikker inn som du kan søke på mens kurs lederen går rundt å spørrer konstant om du har funnet noe å søke på og om ikke pusher hardt inn det med åpne søknader.

Lenke til kommentar

Hmm, var vel det NAV hev meg inn på når jeg hadde dagpenger i si tid. Det skulle være 2 uker med CV utfylling og temaene omhandlet generelt om jobb, beherske seg på intervjuer, hvordan å komme seg ut i arbeidslivet igjen etc.

Forøvrig så søkte jeg aldri på noen stilling via de, og det var et privat firma som også noen andre skrev over her. Etter 1 uke var det over for min del (de fant ut at jeg kunne skrive CV fra før tydeligvis :)) så hjem igjen og tilbake på jobbsøking hjemmefra og hørte aldri noe mer fra NAV angående denne "klubben" i ettertid.

Dette var i Kristiansand sentrum for noen år siden.

Lenke til kommentar

Dette her ser jo lovende ut... :p Fikk først vite at jeg skulle være der i en mnd, også sa jeg ifra om at det synes jeg var unødvendig, med tanke på at jeg ikke får tid til andre ting som jeg har i en aktivitetsplan med nav. Og da ringte hun meg opp igjen å sa at det ble bare 2 uker. Også er ikke det der jeg bor heller, så må ta buss og ferge for å komme dit, og hjem igjen. Æsj, gleder meg til det er over. Får bare prøve å se positivt på det, og at det kanskje kan komme noe positivt ut av det :p

Men er det noen som har jobbet i noe praksis igjennom kurset? For hun på nav sa at jeg ble satt ut i praksis igjennom de.

Og er det noen som har gått på det i Ålesund? Anonym poster: b44ecd142b99ee0717b38208d099fb74

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...