Hèxacôres Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Jeg bruker nå ubuntu 13.04 på min laptop, men kunne tenkt meg å bruke en ekstern disk, slik at jeg kan starte den opp hva hvor som helst. Vil ubuntu starte uansett hvilken maskin man vil ha den til å starte på, eller blir det ett helvette hver gang ? USB 3 på disken og alle maskinene den skal brukes på. 2,5" Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Skjermkort kan skape trøbbel, men hvis du holder deg til driverne som er inkludert i Linux-kjernen og ikke ekstrapakker fra Nvidia og ATi/AMD (fglrx) burde det gå greit. Du burde altså ikke installere ting fra "Additional Hardware Drivers", selv om den spør om du vil det. I de fleste tilfellene er de åpne driverene som følger med Linux-kjernen god nok. Det samme kan gjelde trådløs nettverkskort, men kanskje ikke i like stor grad. Det ville kanskje vært greiere for deg å lage en LiveUSB-installasjon med mulighet for varig lagring. unetbooting har mulighet til å sette av plass til varig lagring når du "installerer" Ubuntu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå