Anzure Skrevet 23. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2013 Så andre maskiner kommer på nett mens serveren din blir DoS'et, det stemmer ikke helt... Neineinei. Ingen maskiner kom på nett mens angrepet pågikk. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Att localhost kommuniserer med MySQL skal ikke gjøre att nettet ditt kneler. Stort sett er det som vises i loggen din, og kan love deg att lyse ikke iverksetter noe angående denne loggen 1 Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Så andre maskiner kommer på nett mens serveren din blir DoS'et, det stemmer ikke helt... Wat. Det er vel typisk slik det fungerer. Hvis routeren går til helvete, mister jo alle maskinene som er tilkoblet denne routeren nettilgang. Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Wat. Det er vel typisk slik det fungerer. Hvis routeren går til helvete, mister jo alle maskinene som er tilkoblet denne routeren nettilgang. Hvor er du på vei med dette her? Dersom du blir DoS'et er det stor sannsynlighet for at ruteren ikke har så mye båndbredde igjen utover, muligens ikke internt heller, så da er det noe som ikke stemmer dersom du kommer på nett selv om du blir DoS'et. Eksempelvis at det ikke er DoS angrep. Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 24. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2013 Nå har jeg blitt DDoS-et i over 2 timer. Å jo, dette er DDoS, ingenting annet. Er det en mulighet at jeg kan rapportere en IP-adresse til lyse og be de sjekke om det er han som starter botnettet? (Jeg har en mistenkt) Lenke til kommentar
myhken Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Nå har vi akkurat fått en lov som gir mulighet for konsesjon til selskaper som ønsker å spore IP adresser. De må så levere infoen til myndighetene som så eventuelt må via retten få mulighet til å få levert ut informasjon, som de så bringer videre til politiet som så må etterforske. Bør vel si litt om hvilke muligheter det er for en privatperson å finne ut noe som helst ang en IP. Hvordan skal Lyse finne ut om en person er ansvarlig for å benytte seg av et botnett mot deg? Om han ikke kjører DDoS angrepet fra sin egen pc, noe som ikke hadde vært veldig effektivt akkurat. Tror du Lyse vil overvåke denne personen og alt han driver med på nett for å finne ut av det? Det har de ingen mulighet eller lov til å gjøre i Norge. Du må nok bare leve med DDoS angrepene og håpe på at personen (om det bare er en) går lei av å drive på med dette mot deg. Om ikke må du flytte serveren til et sted som kan takle slike angrep. Utrolig kjipt, men slik er det nå en gang. Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 24. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2013 Lyse ba meg anmelde dem, det er vel eneste utvei for å få dette fikset Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 (endret) Skjønner fortsatt ikke hvordan dette må være DDoS, men ok, har tross alt bare rundt 8 års erfaring med drifting av servere. Logg fra windows brannmuren er ikke så interessant, da det er IP`n ut mot internett som blir angrepet, dette vil ikke vises i windows brannmuren da pakkene ikke kommer så langt. Så, har du logg fra routeren/første enhet mot internett? Ett tips er jo å restarte routeren og evt. første enhet mot internet når angrepet pågår, sjekk om du kommer på nett etterpå. Endret 24. juni 2013 av aklla 1 Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 24. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2013 Jeg har restartet den flere ganger, det hjelper lite. Hvordan finner jeg brannmur loggen til Altibox hjemmesentralen? Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 25. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2013 De samme køddene DDoS-er også PolarParty sine gaming servere, jeg har hørt de skulle saksøke dem for 190000kr. Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 25. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2013 Jeg lurer på en ting. Går det ann å bruke vpn, for eksempel StrongVPN som DDoS beskyttelse? Eller vil da hastigheten gå rimlig tregt? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 (endret) En VPN løsning er IKKE en DDoS beskyttelse, men om det er IP adressen din som blir utsatt for DDoS angrep, så kan du jo få en annen internett IP ved å bruke en VPN. Du må jo passe på å velge en VPN som gir deg full hastighet på linjen du har i dag. Bruker du et domene og det er det som blir utsatt for DDoS angrep, vil det jo ikke hjelpe noe, for mengden trafikk (DDoS) vil jo være den samme med eller uten VPN. Og uansett hvilken IP du byttet til, vil de lett kunne finne denne. Du risikerer jo også å få kontoen din stengt på en VPN tjeneste når du blir utsatt for DDoS angrep. Endret 25. juni 2013 av myhken Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 25. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2013 Endelig innerømte Altibox at det var kraftig DDoS på gang Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Hvor er du på vei med dette her? Dersom du blir DoS'et er det stor sannsynlighet for at ruteren ikke har så mye båndbredde igjen utover, muligens ikke internt heller, så da er det noe som ikke stemmer dersom du kommer på nett selv om du blir DoS'et. Eksempelvis at det ikke er DoS angrep. Men da er vi enige. Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 5. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2013 Det ble til at jeg måtte invistere ny host .. da tapte jeg de pengene Lenke til kommentar
myhken Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Tapte pengene fra å bygge din egen server? Og har du nå valgt en host som spesialiserer seg i DDoS beskyttelse, slik at du ikke blir kastet ut etter første angrep? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå