DrSpawn Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 I forbindelse med mitt nye store prosjekt, "beQuiet" trengte jeg en filserver som "beQuiet" kunne hente mediafiler og lagre video på. Løsningen ble å gjøre en "custom" kasse, da jeg hadde alle delene jeg trengte til dette fra før. Jeg legger her bare ut et par bilder av kassa, men har skrevet en lengre artikkel om prosjektet på hjemmesiden min. HER ligger den, sjekk den ut og kom gjerne med tilbakemeldinger! Her er et par bilder: Her er maskina sett forfra. Jeg har valgt å legge alle IO porter til front da det gjør serveren betraktelig enklere å vedlikeholde og administrere. Dessuten har jeg valgt å ikke utstyre den med CD-ROM, da denne tar stor plass og ikke er mye i bruk. Den kan kobles på eksternt ved behov. Jeg har puttet tre 80mm vifter i bakkant for å sikre god luftgjennomstrømning. Disse suger luften inn igjennom en mengde hull i front av kabinettet. Det blir mye bråk, men det betyr jo ingenting da serveren skal stå i et lydtett skap i gangen! Sjekk ut artikelen og gi meg gjerne ris og ros hvis dere orker! MVH Audun Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 ros: en helt grei fil server det der ris: den skrifta på temp måleren var ikke helt velykka Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 ros: en helt grei fil server det derris: den skrifta på temp måleren var ikke helt velykka Må si meg helt enig.. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Bar server! men hvor mye bråker den...? Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 26. september 2003 Forfatter Del Skrevet 26. september 2003 ros: en helt grei fil server det derris: den skrifta på temp måleren var ikke helt velykka He, He! Ok, helt fortjent ris. Men til mitt forsvar må jeg få legge til at planen jo er å gi den en sikkelig omgang med sprayboksen. Så skal jeg love å gjøre meg litt mer flid da. :smile: Bar server! men hvor mye bråker den...? Den bråker MYE! Men skal jo stå bortgjemt i et skap slik at det ikke har noe å si. -Viktigere at temperaturen på HD og CPU holder seg så lav som mulig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå