RBW Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Overklokket den nye modellen rekordhøyt.Har satt rekord med AMDs nye prosessor Lenke til kommentar
GHzmaster Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Daymn dete synes jeg ret og slett er imponerene 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 (endret) Fra intel er det bare eldgamle LGA775 prosessorer i Pentium4- og Celeron xxx-seriene helt ned til 300. plassen det den første i7 dukker opp (Ca 7,2 GHz). Jeg legger også merke til at AMD FX-9590 ikke er testet ennå. Håper de klarer å runde 9 GHz med den. (FX-8150 klarte jo 8,7) Endret 21. juni 2013 av Simen1 2 Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Fra intel er det bare eldgamle LGA775 prosessorer i Pentium4- og Celeron xxx-seriene helt ned til 300. plassen det den første i7 dukker opp (Ca 7,2 GHz).Jeg legger også merke til at AMD FX-9590 ikke er testet ennå. Håper de klarer å runde 9 GHz med den. (FX-8150 klarte jo 8,7) Ja og allikevel er Intel sine prosessorer mye raskere på lavere frekvens. Slappe saker disse AMD greiene gitt. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Ja og allikevel er Intel sine prosessorer mye raskere på lavere frekvens. Slappe saker disse AMD greiene gitt. Turtallsprossesor 2 Lenke til kommentar
Rakessh Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Reneste Wankel maskineriet 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Fra intel er det bare eldgamle LGA775 prosessorer i Pentium4- og Celeron xxx-seriene helt ned til 300. plassen det den første i7 dukker opp (Ca 7,2 GHz).Jeg legger også merke til at AMD FX-9590 ikke er testet ennå. Håper de klarer å runde 9 GHz med den. (FX-8150 klarte jo 8,7)Ja og allikevel er Intel sine prosessorer mye raskere på lavere frekvens. Slappe saker disse AMD greiene gitt. Haha, selv om de har overklokket denne så mye så har det "lite" å si på faktisk ytelse. Frekvensen er ikke alt vettu, det er veldig mange faktorer som spiller inn på ytelsen. Se bare på spill etc som er "skreddersydd" for visse skjermkort, disse spillene kan yte bedre med riktig kort selv om andre kort er teknisk sett bedre. Uansett så har vi kommet så langt at man skal gjøre ganske mye hardt arbeid for å utnytte all kapasitet på en CPU. Lenke til kommentar
GHzmaster Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 hvorfor er overskrifts bilde en BGA jeg trodde amd brukte PGA på apuene Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Det er et stykke viktig fakta som burde nevnes i artikkelen, alle fire kjernene var aktive samtidig. Richland er jo forøvrig bare en re-spin av Trinity, det er ingen fremskritt i prosessorarkitekturen og kun økninger i klokkefrekvens. Lenke til kommentar
GHzmaster Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Det er et stykke viktig fakta som burde nevnes i artikkelen, alle fire kjernene var aktive samtidig. Richland er jo forøvrig bare en re-spin av Trinity, det er ingen fremskritt i prosessorarkitekturen og kun økninger i klokkefrekvens. Og støtte for høyere hastigheter på ram som var flaskehalsen på Trinity men ellers er det ikke så mye nytt utenom det du sa Lenke til kommentar
Revox Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 hvorfor er overskrifts bilde en BGA jeg trodde amd brukte PGA på apuene I desktop ja. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Og støtte for høyere hastigheter på ram som var flaskehalsen på Trinity men ellers er det ikke så mye nytt utenom det du sa Det er kun binning og markedsføring, Richland kommer nok ikke til å sette noen betydelig høyere rekorder enn Trinity her heller Lenke til kommentar
MatseMats Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Det er nesten så jeg tror at om AMD før gjort en liten, "out of the box" tvist på designet dems, så kunne de fått frekvensen til å skyte igjennom taket. Å da mener jeg en relativt stor design forskjell som lar arkitekturen utnyttes til sin ganske unike fordel. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Det er nesten så jeg tror at om AMD før gjort en liten, "out of the box" tvist på designet dems, så kunne de fått frekvensen til å skyte igjennom taket. Å da mener jeg en relativt stor design forskjell som lar arkitekturen utnyttes til sin ganske unike fordel. Hvis de hadde droppet modulkonseptet, gitt hver kjerne sin egen 3-issue fetch, decode, og scheduler, L1 og L2 Cache, en 128-bit FPU som gjør 256-bit AVX på to klokker, og en pipeline-dybde som er like lang som dagens, så ville nok klokkefrekvensen gjort et bra hopp (særlig med to eller fire kjerner aktive i turbo.) Dette er grovt sett K10.5 med bedre branch prediction og en dypere pipeline... Lenke til kommentar
Bit44 Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Fra intel er det bare eldgamle LGA775 prosessorer i Pentium4- og Celeron xxx-seriene helt ned til 300. plassen det den første i7 dukker opp (Ca 7,2 GHz).Jeg legger også merke til at AMD FX-9590 ikke er testet ennå. Håper de klarer å runde 9 GHz med den. (FX-8150 klarte jo 8,7) Gleder meg som en unge Håper å kunne se 9590 nærmere 10GHz ja Hvis ikke over? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå