Gå til innhold

Oppgradering av Spill-PC. Ukjent flaskehals

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et ønske om å oppgradere pcen min slik at den kan kjøre 4 prosesser av Diablo 3 (dropp diskusjonen om spillet, I'm hooked :blush:). Per dags dato opplever jeg tregheter når jeg kjører 2, og det er ikke multibox programmet (ISBoxer).

Her er spesifikasjoner på nåværende pc:

Hovedkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3

Prosessor: AMD FX-8350

Minne: 2 x Corsair Vengeance,1600MHz, 8GB

Grafikk : ASUS Radeon HD 7970 3GB

Strømforsyning: XFX ProSeries Black Edition 1050W (know, overkill)

Prosessorkjøler: Corsair H60

Som tittelen sier, har jeg ingen budsjett, men ønsker selvsagt å holde det billigst mulig. Er en stund siden jeg har vært oppdatert innenfor hardware, men noe sier meg at jeg skulle valg intel fremfor AMD, men det er også en diskusjon jeg helst vil slippe, hehe.

På forhånd takk til de som ønsker å hjelpe meg

Endret av Thomas Magnussen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke noe rart i, FX 8350 blir omtrent å sette sammen 2x intel i3 3220.

Intel Core i7 4770K burde være noe bedre (Ytelse per kjerne), men alikevell bør du nok overklokke noe.

Billigst mulig blir nok å selge det du har eller overklokke det du har, men tror du kommer litt kort med Corsair H60 desverre.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Takk for svar.

Sitter på mobilt bredbånd med redusert hastighet akkurat nå, så det vil ta meg alt for lang tid å sjekke opp priser, så hadde du hatt mulighet til å poste hovedkort og prosessor samt. pris? Hehe. Jeg hadde råd til en ny prosessor, men ikke hovedkort og prosessor (konvertere til intel), da ble det FX 8350. Leste et par gode anmeldelser av prosessoren også, men kan ikke si jeg er særlig imponert.

Nå er jo prosessoren åpenbart ikke så bra som det jeg trodde, og utvikler kanskje ikke den varmen som en annen prosessor ville, men hittil har H60 vist seg å være pålitelig samt. kjøle ned prosessoren stille og effektivt.

Etter oppgraderingene du nevner, vil du tro at det skal være mulig å bruke PC'en slik jeg ønsker?

Lenke til kommentar

En 8350 blir sammenlignet med 3570k i spill. Der er 3570k litt bedre, men 8350 yter bedre til Multitasking.

Hvis du tenker på overklokking, så må du nok få tak i en bedre kjøler enn h60.

når det kommer til 4770k så er den bedre enn 8350 på alle punkt, men er da dyrere.

Har også lest at 4770k blir veldig varm ved overklokking, så her må du koste på deg bedre kjøling.

Det kan også være at det blir for lite ram på gpu, som gjør at du opplever tregheter.

Så jeg ville først prøvd å overklokke 8350, og se hvordan spillet blir.

Lenke til kommentar

Så alt-i-alt, hvilken pris burde jeg innstille meg på med hovedkort, prosessor og kjøler? I mitt syn er GPU'en svindyr til et enkelt komponent å være, og burde takle slike oppgaver. Som tidligere nevnt, er jeg rimelig utdatert på hardware, så jeg kan godt ha feil.

Jeg tenker at jeg har et budsjett på rundt 6 til 7,000 kroner, kanskje til og med opp til 8.

Lenke til kommentar

Vent med å bytte prosessor!

Først ser du hvor høyt CPU Usage (Task Manager) og GPU Usage (GPU-Z) går opp når du kjører flere instanser av D3 samtidig, jeg regner med at du ikke kjører maksimal grafikk?

Jeg kan ikke forestille meg at en 4770k vil være så voldsomt mye bedre enn 8350 når du kjører flere instanser av D3 samtidig (dette kalles multitasking,) og D3 er jo forsovet ikke så voldsomt CPU-tungt heller at det gjør noe.

Det jeg derimot kan forestille meg er at du går tom for GPU-ytelse, særlig om du kjører på høy bildekvalitet.

Alternativt er det I/O som er for tregt, enten da lokal lagring eller internettforbindelsen din.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjører main-screen på full grafikk, men den andre på lav. Det vil si 1 med lav grafikk og 1 med høy. Jeg kan overvåke litt med GPU-Z og CPU Usage neste gang jeg prøver. Som du ser, har jeg kun prøvd med 2, men opplevde tregheter der, og da vil jeg tro at det vil kræsje totalt med 4. Internettet mitt er 40/20, regner med at det skal holde i massevis.Tror heller ikke det er harddisk, d3 er på en 7200rpm wd black.

Trodde 7970 skulle holde i massevis, men da er det potensielt ny GPU (en 7970 til?) jeg skal lete etter, og sette de i CFX?

Endret av Thomas Magnussen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...