Gå til innhold

Konsekvenser av tjuvfisking


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg vet om en utrolig bra anadrom vann (lakseførende) i nærheten hvor jeg bor. Dette vatnet er det utrolig bra fiske i og idyllisk natur rundt. Problemet er at grunneierne av vatnet er kjipe og vatnet har vært stengt i over 7 år nå. De fisker såklart selv der og jeg tviler på det noen gang blir å åpne kortsalg for vatnet. Er vertfall ikke mulig å kjøpe fiskekort av de. Lurte på hva konsekvensene kan bli ved tjuvfiske i et slikt vann? Hva er det værste som kan skje? Ville bare tillføye at jeg er vanligvis den personen som faktisk kjøper fiskekort og følger reglene. Men har virkelig lyst på storlaks nå! :ph34r:

Endret av Mørkeblå
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter et kjapt søk på nettet kom jeg over denne

9500kr bot - http://www.dagbladet...n/bot/14264297/

5000kr bot for liten fluktåpning i teiner http://www.tvedestra...icle5789729.ece

 

leste det gikk helt ned til kun tvangskjøp av kort på ca 150kr.

 

det ser ut til å være extremt høye bøter for noe så lite som å fiske,,, fiskekort er nok den beste løsningen.

eller finn deg et sted der du er relativt skjult og fisk derfra.

Endret av Ursidae
Lenke til kommentar

Det å fiske i et regulert drikkevann som er stengt for fiske straffes langt hardere enn normalt tjuvfiske i vann og elver eid av private grunneiere.

Hva straffen er varierer fra grunneier til grunneier, men vanligvis er det vel mer flaut enn økonomisk ruinerende å bli tatt uten fiskekort.

Har du forsøkt å henvende deg til grunneier for å høre hvilke grunner de har for å holde fiskere ute, og evt, om de er mer positive om du sier du vil catch and release f.eks?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...