Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ble tatt av uttrykningspolitiet i veldig høy fart. Hva kan jeg gjøre for å bedre min situasjon?


Anbefalte innlegg

Uaktsom overtredelse er tilstrekkelig for domfellelse, noe som innebærer at det holder for påtalemyndigheten å konstatere at du burde visst hvilken hastighet du holdt. Hvis argumentasjonen din er at speedometeret ditt ikke fungerte kan politiet konstatere forsett - du visste at speedometeret ditt ikke fungerte, og visste dermed også om muligheten for at du brøt fartsgrensen betydelig. Gitt disse forutsetningene dro du likevel kraftig på opp i 40 meter per sekund.

 

Du slipper ikke unna tap av førerkort i den hastigheten, og en uforbeholden tilståelse vil trolig hjelpe deg lite med mindre politiet ikke hadde hatt tilstrekkelig bevis mot deg hvis du ikke hadde tilstått.

 

For å få boten satt lavest mulig må du bringe bevis på at du har en lav inntekt. Hvis du har en fast deltidsstilling med ekstravakter bruker du arbeidskontrakten din som dokumentasjon på inntekt fremfor lønnsslippen din. Argumenter med at det kun er deltidsstillingen som er sikker inntekt.

 

Å kjøre fra politiet er sjelden å anbefale, men det er veldig gøy å lese forklaringer fra tiltalte som snubler i sin egen usammenhengende bortforklaring.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å kjøre fra politiet er sjelden å anbefale, men det er veldig gøy å lese forklaringer fra tiltalte som snubler i sin egen usammenhengende bortforklaring.

 

Når loven er såpass idiotisk at den ikke klarer skille mellom kjøre fort med mc kontra bil samt hvor det kjøres fort så vil jeg gå så langt å si at det lønner seg stikke av når alternative er både tap av førerett i veldig lang tid,bot & fengsel..

 

For mange betyr tap av førerett at de også mister jobben sin.

Fengsel at de mister en del muligheter som eks jaktvåpen,reise til noen land osv osv.

Bøter kan gjøre en vanskelig økonomi enda verre.

 

3xstraff er latterlig, Norges rettssystem er latterlig..

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

 

 

Når loven er såpass idiotisk at den ikke klarer skille mellom kjøre fort med mc kontra bil samt hvor det kjøres fort så vil jeg gå så langt å si at det lønner seg stikke av når alternative er både tap av førerett i veldig lang tid,bot & fengsel..

 

For mange betyr tap av førerett at de også mister jobben sin.

Fengsel at de mister en del muligheter som eks jaktvåpen,reise til noen land osv osv.

Bøter kan gjøre en vanskelig økonomi enda verre.

 

3xstraff er latterlig, Norges rettssystem er latterlig..

 

Hvorfor skulle det være forskjell der? Koster like mye om du blir grønnsak på mc som i bil

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hvis den motorsykkelen din har en toppfart på over 250km/t så burde du kjørt ifra dem hvis du ikke har lyst til å miste lappen.

 

Men On topic, tviler sterkt på at du kommer til å få den tilbake på minst 1 år.

 

Tror nok det vil gi ikke bare en bot, men også en saftig fengselstraff, og tror du virkelig han hadde klart å slippe unna?

 

Han fortjener jo straff når han kjørte i 165 (!) i en 80 sone. Tenk om det var en bil som var der, og krasjet med han, han risikerte ikke bare sitt eget, men også andres liv.

Lenke til kommentar

Tror nok det vil gi ikke bare en bot, men også en saftig fengselstraff, og tror du virkelig han hadde klart å slippe unna?

 

Han fortjener jo straff når han kjørte i 165 (!) i en 80 sone. Tenk om det var en bil som var der, og krasjet med han, han risikerte ikke bare sitt eget, men også andres liv.

 

Skrev det med lappen fordi jeg ikke gadd og si noe om bot/fengselsstraff da jeg ikke veit så mye om det.

 

Ja, han kunne kræsjet. Ja det ville skapt en veldig farlig situasjon men det hadde gått mest utover han. Er fult klar over hvordan det er å bli passert av en motorsykkel som kjører veldig fort og holdt nesten på å drepe en her omdagen.

 

Hvor jeg kjørte hjem fra gardermoen kl 24. Nettopp hentet familie, ligger i 120km/t skal passere en bil. Ser i speilet klart. Blinker ut, skal inn igjen. Ser i speilet ingen, blinker inn, sjekker speilet en siste gang. Hvor jeg ser da ett hvit lys og kaster meg tilbake i mitt eget felt mens en motorsykkelist passerer i godt over 200km/t.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Skrev det med lappen fordi jeg ikke gadd og si noe om bot/fengselsstraff da jeg ikke veit så mye om det.

 

Ja, han kunne kræsjet. Ja det ville skapt en veldig farlig situasjon men det hadde gått mest utover han. Er fult klar over hvordan det er å bli passert av en motorsykkel som kjører veldig fort og holdt nesten på å drepe en her omdagen.

 

Hvor jeg kjørte hjem fra gardermoen kl 24. Nettopp hentet familie, ligger i 120km/t skal passere en bil. Ser i speilet klart. Blinker ut, skal inn igjen. Ser i speilet ingen, blinker inn, sjekker speilet en siste gang. Hvor jeg ser da ett hvit lys og kaster meg tilbake i mitt eget felt mens en motorsykkelist passerer i godt over 200km/t.

 

Og det er helt galskap. Greit at Norge har lave fartsgrenser, men det er jo en god grunn for det. En av grunnene til at Norge har så lave fartsgrenser er da vi rett og slett har for mye fjell, noe som gjør at det kan være ganske så farlig å kjøre i en hastighet på over 100. Om det er motorsykkel, eller bil spiller ingen rolle, det går ut over alle dersom en kjører så fort, spesielt dersom du har bil.

 

Har ikke mye peiling på dette selv, men det må da være sunn fornuft som sier at en skal følge lover.

 

Fant dette på Wikipedia:

 

*Fartsgrense *Samfunnsstraff fra og med *Fengsel fra og med

50 km/t 92 km/t 96 km/t

60 km/t 110 km/t 115 km/t

70 km/t 120 km/t 125 km/t

80 km/t 130 km/t 136 km/t

90 km/t 142 km/t 150 km/t

100 km/t 155 km/t 165 km/t

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Når loven er såpass idiotisk at den ikke klarer skille mellom kjøre fort med mc kontra bil samt hvor det kjøres fort så vil jeg gå så langt å si at det lønner seg stikke av når alternative er både tap av førerett i veldig lang tid,bot & fengsel..

 

Jeg tror at selv om du nok er en autoritet på feltet idioti tar du feil på dette punktet. Det er et høyere skadepotensiale ved å kjøre fort med bil kontra MC, men å kjøre fort med MC bidrar i mye større grad til et farligere trafikkbilde.

 

For mange betyr tap av førerett at de også mister jobben sin.

 

Som domstolene sier: Da bør du kanskje unngå å gjøre noe som gjør at du risikerer tap, da? Du visste vel at dette var ulovlig?

 

Fengsel at de mister en del muligheter som eks jaktvåpen,reise til noen land osv osv.

 

Se over...

 

Bøter kan gjøre en vanskelig økonomi enda verre.

 

Se over.

 

 

Argumentet ditt er direkte latterlig.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle det være forskjell der? Koster like mye om du blir grønnsak på mc som i bil

Du kan bli grønnsak av å sykle,tråkke feil i trappen, gå på et skilt..Ikke godt nok argument at det koster like mye, er skadepotensial man burde tenke på når man skal avgi straff i en rettssak.

 

 

 

Jeg tror at selv om du nok er en autoritet på feltet idioti tar du feil på dette punktet. Det er et høyere skadepotensiale ved å kjøre fort med bil kontra MC, men å kjøre fort med MC bidrar i mye større grad til et farligere trafikkbilde.

 

 

 

Som domstolene sier: Da bør du kanskje unngå å gjøre noe som gjør at du risikerer tap, da? Du visste vel at dette var ulovlig?

 

 

 

Se over...

 

 

 

Se over.

 

 

Argumentet ditt er direkte latterlig.

Du er jo totalt blindet av en rød bok så hvem som er latterlig er subjektivt, jeg vet at skade potensiale på mc er langt lavere en bil, kjører fort med bil kontra mc burde ha en skille når det kommer til straffenivået..

Om du ikke greier se det er latterlig for meg..

Lenke til kommentar

Og det er helt galskap. Greit at Norge har lave fartsgrenser, men det er jo en god grunn for det. En av grunnene til at Norge har så lave fartsgrenser er da vi rett og slett har for mye fjell, noe som gjør at det kan være ganske så farlig å kjøre i en hastighet på over 100. Om det er motorsykkel, eller bil spiller ingen rolle, det går ut over alle dersom en kjører så fort, spesielt dersom du har bil.

 

Har ikke mye peiling på dette selv, men det må da være sunn fornuft som sier at en skal følge lover.

 

 

 

Ofte er det alt annet en sunn fornuft å følge Norske lover..

 

Hastighet over 100, virkelig, kjørte i Tyskland i snø storm i 140-180 på motorveier som var HELT like som Norge, ikke noe problem de 1600km vi logget der nede, så ikke ut til noen andre hadde særlig problem heller..

 

Beskyttelse tankegangen til Nordmenn er så kjedelig ha med å gjøre, snart blir foreldre anmeldt om de lar barna klatre i trær som er høyere en 2meter, om det ikke alt skjer..

Lenke til kommentar

Hastighet over 100, virkelig, kjørte i Tyskland i snø storm i 140-180 på motorveier som var HELT like som Norge, ikke noe problem de 1600km vi logget der nede, så ikke ut til noen andre hadde særlig problem heller..

Det var ikke i mars i år, vel? http://www.huffingtonpost.com/2013/03/12/autobahn-pileup-snow-germany-100-cars_n_2861410.html

 

Hvor lett er det å stoppe i 140-180 på snøføre?

"It's not the fart that kills you - it's the smell." (neppe uttalt av Petter Solberg.)

Lenke til kommentar

Det var ikke i mars i år, vel? http://www.huffingto..._n_2861410.html

 

Hvor lett er det å stoppe i 140-180 på snøføre?

"It's not the fart that kills you - it's the smell." (neppe uttalt av Petter Solberg.)

snøen la seg ikke på veien noe særlig, gradene viste +3 til 5 så det kunne ikke være frost flekker etc på veien, du har ikke lov å kjøre fort selv på autobanen om føre tilsier at man skal kjøre sakte..

Men ja var i samme område av Tyskland på den tiden.

 

Siste dagen måtte vi konstant holde rundt 90-110 pga langt dårlige sikt og det gjorde alle rundt også..

 

Greia er at mennesker faktisk kan tenke selv, i Norge tenker staten for deg..

Du har mamma til du er 18, og staten til du dør..

 

Jeg har kjørt mc i over 8år aldri fått en fartsbot, så om noen her inne på et nett forum kaller meg idiot, dum osv pga av jeg anbefaler folk å stikke av når straffen man får av å kjøre 160 på en øde landevei ofte er langt verre en folk som utsetter andre for blind vold for så være, går inn et øre og ut det andre på 1/100 av et sekund..

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar
jeg vet at skade potensiale på mc er langt lavere en bil, kjører fort med bil kontra mc burde ha en skille når det kommer til straffenivået.

Man har alltids myke trafikanter, treffer man dem i 165, er de død om du kjører bil eller MC.

Syntes straffen burde være lik, så lenge det er risiko for at noen dør om man treffer dem.

 

Det sagt, så er dette jussforumet; altså brukeren er vel interessert i juristers svar, og ikke nødvendigvis politiske debatter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og dette kaller du snøstorm?

 

Ja..Må ikke legge seg 5meter med snø for å være snøstorm..

Man har alltids myke trafikanter, treffer man dem i 165, er de død om du kjører bil eller MC.

Syntes straffen burde være lik, så lenge det er risiko for at noen dør om man treffer dem.

 

Det sagt, så er dette jussforumet; altså brukeren er vel interessert i juristers svar, og ikke nødvendigvis politiske debatter.

 

Kjører du fort der man kan treffe myke trafikanter så har man jo allerede tatt seg en frihet uten ansvar..

Som eks Ghostrider,Getaway filmene slik kjøring er forkastelig i mine øyne.

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hastighet over 100, virkelig, kjørte i Tyskland i snø storm i 140-180 på motorveier som var HELT like som Norge, ikke noe problem de 1600km vi logget der nede, så ikke ut til noen andre hadde særlig problem heller..

 

Så er jo Tysklands veier ekstreme iforhold til Norske. En kan ikke sammenligne Norge og Tysklands veier. Der er det rett fram veier, her er det svinger osv.

 

Kjører du fort der man kan treffe myke trafikanter så har man jo allerede tatt seg en frihet uten ansvar..

Som eks Ghostrider,Getaway filmene slik kjøring er forkastelig i mine øyne.

 

Og det er.. Filmer? Hva har det med denne diskusjonen?

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

"Mine ulovligheter burde bli straffet myyye mildere, men sånn som naboen gjør burde bli starffet strengere" ????

Aldri sagt det, men heller ta et grep i realiteten at mc er noe helt annet en bil..

Sier ikke at man skal slippe unna, men å 3x straffe folk er latterlig og et godt tegn på feilslått lovverk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...