Caddy Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) Skal brukes til streaming fra filserver. Tenker å kjøre win7 / linux og XBMC. Bør støtte 1080p.. Vurderer å bytte CPU i en quadcore.. Endret 20. juni 2013 av Caddy Lenke til kommentar
qtek Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Det skal funke bra det, men jeg ville kanskje slengt på noen hundrelapper ekstra og valgt Pro modellen til Samsung, den er endel raskere.Quadcore har du ikke bruk for til htpc bruk, det holder i massevis med dualcore. Kjører selv en i3-2120T og det fungerer som en drøm. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 24. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2013 (endret) Jeg ble litt usikker på hovedkortet, da tegninga på streacom sin side viser en helt annerledes tegning enn hva jeg er vandt med av hovedkort. Men det er kanskje pga det er mindre enn jeg er vandt med..? Føler sokkelen er så langt nede, i forhold til hvordan kjøleren er.. Og mulig alle SATA kontaktene kommer i veien for kjøleren, eller omvendt.. Endret 24. juni 2013 av Caddy Lenke til kommentar
nilsga Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 FC9 kommer etter det jeg kan skjønne med både lange og korte heatpipes, noe som gjør det mye mer fleksibelt i forhold til hovedkort enn for FC5/8, så det burde gå fint. Men det er jo egentlig ingen grunn til å velge et mini-ITX-kort når man først kjøper FC9. Da ville jeg heller vurdert et mATX-kort og fått litt flere utvidelsesmuligheter. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 25. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2013 (endret) Tenkte det samme egentlig. Ser jo nå at heatpipes går rett over SATA kontakter værtfall, så mulig det blir retur på hovedkortet.. Ja det fulgte med 4 heatpipes, men regner med alle skal brukes, da det er 4 spor i kjøleblokka til prosessoren. Edit: Menne.. Dette? http://www.komplett....aspx?sku=746639 Ser ut som avstanden er mindre, og mindre i veien for heatpipes.. Endret 25. juni 2013 av Caddy Lenke til kommentar
nilsga Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Ser ut som en perfekt match det Asus-kortet. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 28. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2013 Typisk, skulle montere ting i kveld. Og finner bare 3 "mounting nuts" som det heter i manualen.. Lenke til kommentar
oleva Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Typisk, skulle montere ting i kveld. Og finner bare 3 "mounting nuts" som det heter i manualen.. Nedtur De "mounting nutsene" er forresten ekle når du skal skru på toppen ac prosessorkjøleren. De er bare festet til mb med lim/tape, og er ikke like lange som avstandsstykkene mellom mb og bunn på kabinettet. Dvs at trykker du litt når du skal skru inn skruen så trykker du de løs og får ikke skrudd inn skruen men må ta opp igjen hele mb. Tipset er å holde tunga rett i munnen og med skrujernet bare veldig forsiktig plassere skruen ned i "nutsen" når du begynner å skru til den har fått feste. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 29. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2013 (endret) Takk for tipset. Men kan det lønne seg å feste disse, og kjøler før man setter ned MB? Mener da heatpipes kan tilpasses etterpå, eller settes på etterpå alikavel.. ? Endret 29. juni 2013 av Caddy Lenke til kommentar
oleva Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Nei, du vil ikke klare å justere plasseringen av heatpipes etter å ha skrudd fast toppen av kjøleren. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2013 Ekstra nedtur. De har klart å sende meg feil nut, til tross for bekreftelse av at jeg har FC9B. Denne nuten jeg fikk, var større i omkrets, og 1mm høyere. Passa litt på skrua, men kom ikke så langt inn som de andre gjorde. Kanskje likegreit at Deal.no ennå ikke har sendt prosessoren, da jeg hadde blitt ennå mer forbanna om alt var 100% klart til montering. Lenke til kommentar
nilsga Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Jøss... Hvordan klarte de det? Alle socket 1150/55-hovedkort har jo samme mounting-holes for prosessorkjøleren, så det var usedvanlig godt gjort... Visste ikke at de hadde nuts av ulik størrelse en gang. Kan du ta et bilde som illustrerer forskjellen? Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 3. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2013 Sendte seff klagemail, fikk svar at det var til en annen modell. De sender nye i dag. Bilde ligger hjemme på maskinen, kan laste opp senere. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 3. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2013 (endret) Jøss... Hvordan klarte de det? Alle socket 1150/55-hovedkort har jo samme mounting-holes for prosessorkjøleren, så det var usedvanlig godt gjort... Visste ikke at de hadde nuts av ulik størrelse en gang. Kan du ta et bilde som illustrerer forskjellen? Endret 3. juli 2013 av Caddy Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 12. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2013 For satan da. Alt montert her nå, fungerer fint. Helt til jeg prøver BD spilleren. Den spytter bare platene ut igjen. Aka, de kommer ikke helt inn før de er ute igjen. (Ja jeg har tatt av gummiknotten som skal festes på knappen på spilleren.) Lenke til kommentar
nilsga Skrevet 12. juli 2013 Del Skrevet 12. juli 2013 (endret) Den har jeg vært borti også. To ting du kan sjekke: - Pass på at fronten på drevet ikke er for tett på eject-knappen. Du skal ha et lite mellomrom slik at du hører et "knepp" når du trykker inn eject-knappen på kabinettet når den berører eject-knappen på drevet. - Pass på å ikke stram de (veldig) små skruene som fester drevet til rammen for hardt, spesielt de to bakerste. Endret 12. juli 2013 av nilsga Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 17. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2013 Den spytter de ut, selv om den ikke er montert i det hele tatt.. Lenke til kommentar
nilsga Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Da vil jeg tippe at selve drevet er defekt Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2013 Lurer på om den hadde låst seg på en eller annen måte. Lå ute av pc`en i en ukes tid, testa den igjen, og nå funka den. Spesielt.. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2013 Også skrudde jeg den inn igjen, og da funka den ikke/lagde rare skrapelyder.. Løsna litt på skruene så ingenting satt helt fast, og da er det ingen ulyder.. Anyways.. Programvare.. Ser Anydvd HD koster penger. Finnes det noe gratis alternativ til det? Jeg mener, jeg har jo alt kjøpt både bluray spilleren og bluray filmene. Må jeg virkelig betale en årspris for å se de også? Jeg vil at dette skal funke rett i XBMC.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå