Moi1 Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) Hei! Jeg skal kjøpe en del nytt utsyr, og vurderer å kjøre en løsning der jeg baserer meg på å bruke remote desktop ganske mye. Jeg har ikke mye erfaring med dette, så jeg setter veldig pris på om dere kan komme med litt input! Krav - Programmere i Visual Studio, kjøre sql server - Ha stor plass på skjerm(ene) - Jeg vil bruke den hjemme - Jeg vil bruke den på universitetet - Jeg vil bære minst mulig mellom disse to stedene - Jeg vil ha en tablet med penn til å bruke i lesesal. Budsjett Opptil 15000 for alt, men så lite som mulig Det jeg kunne tenke meg: - bygge en stasjonær pc som står hjemme. - kjøpe en tablet. - ha en dockingstasjon på skolen og bruke tableten til å kjøre remote desktop Spørsmål 1. Er det noen som har erfaring med å bruke en tablet til å kjøre remote desktop på en stor skjerm, og få tilfredstillende respons? 2. Vil jeg kunne bruke to skjermer eksternt (tablet skjermen + stor skjerm) 3. Noen som vet om det fungerer greit å bruke touchskjerm til å kontrolere windows 8 når en kjører eksternt? 4. Noen som baserer seg på å kjøre eksternt i jobbsammenheng, og kan dele erfaringer? 5. Andre forslag for hvordan jeg kan oppnå det jeg ønsker? Jeg trenger ikke kunne se film e.l. på pcen når jeg ikke er hjemme, men dette må være kjappt nok til ikke å bli plagsomt når jeg jobber! Alternativet er å legge pengene i en god bærbar + evt docking til å ha hjemme, slik at jeg har flere skjermer i alle fall ett sted. Jeg er litt skeptisk til om jeg finner en som jeg både synes er bærbar nok, har god nok ytelse, og kan brukes til å notere komfortabelt på de knøttsmå lesesalpultene på NTNU... Fyr løs om du har noen tanker om denne løsningen! Takker for hjelp! Endret 20. juni 2013 av Moi1 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) En ting, har du nett som er godt nok for en god oppløsning for å kjøre VPN (er vel det beste valget når du skal kjøre fjernstyring) ? EDIT: I dagens samfunn er ikke det så stort spørsmål, men faktisk leverer noen leverendører søppel nett (*host* Telenor) Endret 20. juni 2013 av Gjest Lenke til kommentar
Moi1 Skrevet 20. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2013 Jeg har god nok båndbredde, men er mer bekymret for responsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå