Gå til innhold

På jakt etter en Herman Miller Embody kontorstol.

Anbefalte innlegg

Heihå

Jeg er interessert i å skaffe meg en Herman Miller Embody stol til privatbruk, men da denne er ganske dyr i Norge og nesten bare selges til bedrifter blir den vanskelig å få tak i som privatperson.

Alternativet jeg lener meg mot vil være å bestille en fra statene, noe som er nytt for meg.

Jeg lurer på hvor det da ville vært mest gunstig å bestille fra, amazon eller å kontakte en butikk som selger Herman Miller møbler? Vil jeg få 12-års garantien hvis jeg bestiller den fra amazon? Jeg lurer også på evt. fraktpriser og hvordan prosessen vil være for å få en slik stol hjem på døren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser det er autoriserte forhandlere på Amazon, og da skal du ha garantien ja. Garantien kommer vel fra fabrikken, så garantien får du uansett hvor du handler.

Fra USA kommer toll, moms og frakt i tillegg til prisen. Fraktprisen er nok ikke spesielt høy, mens toll og moms kan du regne ut.

Lenke til kommentar

Du kan også bestille fra Sverige. Og bor du i nærheten av grensa kan du sikkert bestille den poste restante til Strømstad og hente den der, så slipper du mva, toll og frakt. Mulig det blir rimeligere fra USA uansett, så det får du regne på.

Husk også at ved eventuelle garantisaker må du sikkert sende stolen tilbake til USA og bekoste frakt selv, samt ordne utførselspapirer og annet for å slippe mva på nytt når den blir sendt tilbake til deg. Og husk, frakt fra Norge til Utlandet er DYRT, og spesielt når vi snakker store og tunge ting.

http://sortiment.se/sv/herman-miller/107-herman-miller-aeron-kontorsstol.html

(de er autoriserte forhandlere av Herman Miller)

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...