Gå til innhold

Nokia Lumia 920 eller Samsung Galaxy S3?

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg vurderer å kjøpe Lumia 920 eller Galaxy s3 ;) Begge telefonene er bra, men jeg veit ikke hvem jeg skal velge. De er to forskjellige operativsystem (Windows 8 Phone vs. Android) Har hatt android tidligere og har ikke imponert meg veldig, men har hørt rykter om at det har blitt bedre. Windows Phone har jeg ikke noe erfaring om. Er det bra butikk (spill, musikk, nyttige og kule apper, litt som App Store?) Galaxy S3 er nok litt mer spennende telefon. Tøffere startside, meny og sånt, mens Lumia har firkanta ting på startsida, man kan putte ting oppi.

Jeg er en ungdom. Da vil man selvfølgelig ha en litt funksjonær telefon, man liksom kan drive med på. ikke bare send meld, ringe og ta bilde. Hva passer best for en ungdom?

Men sist ikke minst som er EKSTREMT viktig.... S3 er dyrere, men er det verdt det. Jeg må innrømme at jeg ikke er så villig til å bla opp mye mer for en telefon som er litt bedre enn Lumia 920 f.eks....

Takker på forhånd. Dere kan gjerne svare på det som er spørt om her, erfaringer og egne synspunkt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvilke spill og apper du trenger.

Det finnes færre spill og apper til Windows Phone, men du kan jo sjekke linken i innlegget over.

Antall apper er ikkje viktig.

Det som er viktig er om de appene du trenger finnes.

Jeg bruker ikkje mange apper. Stort sett bruker jeg nettleseren og en lommelykt-app...

Om budsjettet tillater det, er jeg meget fornøyd med Xperia Z.

Viktigste grunnen til at jeg valgte den i stedet for Galaxy S4, er at Xperia Z er vanntett.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Du kan dra prompekortet men det er en del ting som skorter. Ta feks spill releases. Greit nok de er sent ute på android ift iphone, men det er enda tregere til wp.

Det lureste du gjør mtp apps er å sjekke på online appstore til MS, og spørre direkte på forumet om de du ikke fant selv for å høre hva andre brukere bruker som erstatning.

Selv var det ikke mange apps jeg savnet på WP8.

Lenke til kommentar

Nei, helt ærlig savner ikke jeg spesielt mange apps heller. Jeg har Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, mobilbank, en drøss fotoapper, knall værapp, PC Remote, Skydrive, IMDB, treningsapper, Spotify, Skype, Baconit (reddit), Posten, NSB, Filmweb, Shazam, TV program apper, OneNote, Podcast, Navigasjonsapp osv osv.

Samtidig har jeg ett knippe respektable spill som fungerer svært godt på dass. Da er stort sett alt for min del i orden :)

Lenke til kommentar

For meg kommer det helt an på hvordan du vil bruke telefonen. Android(i mine øyne) er mye mer åpent og med flere muligheter enn Nokia. Jeg har prøvd både sIII og 920 og de har begge mye eget å levere. Når du skal prøve mobiler så prøv å se om noen av vennene dine har en du kan prøve noen minutter. Da får du se hvordan mobilen er etter litt bruk. (mye slitasje? og eventuellt om de blir trege etter bruk) Mobiler i butikken, (spesielt samsung) har demo mode aktivert og kan derfor være tregere eller raskere enn den virkelige mobilen er.

Tenkt også litt på hvilke tilbehør du eventuelt trenger(vil ha). Hvilken mobil har det du trenger?

Jeg ville gått for sIII, nettopp pga at den kjører Android, mye tillegsutstyr, samt at det er veldig lett å få tak i deler for å reparere selv.

Lenke til kommentar

Hadde en S3 tidligere og jobbet med telefoner daglig. S3 er en god telefon, med god skjerm og bra kamera. Kamera på 920 er noe bedre (da særlig i mørke omgivelser). Har hatt WP også, og jeg fant det jeg trengte av apper, men savnet noe fra Android. Problemet jeg hadde med s3 var at jeg aldri ble fornøyd med utseende i menyer og hvordan samsung hadde gjort ting. Heldigvis var det Android og jeg rootet og la inn custom ROM som passet meg. Dessverre greide jeg ikke helt å begrense, og fant meg selv sitte å utvikle og jobbe med s3 alt for mye. Nå er nok jeg litt spesielt interessert.

Spørs hva du vil, vil du kunne modifisere mye går du for S3, vil du ha et bra kamera og en telefon som "bare funker" er 920 gull.

Jeg selv har nå en HTC One som jeg er veldig happy med

Lenke til kommentar

https://nettbutikk.telenor.no/Mobil/samsungativs

"Galaxy S3" med Windows phone til tusen kroner.

Den er ikke opperatørlåst heller ifølge andre forumbrukere, så det er bare å kaste simkortet du får å bruke i vei.

Det stemmer ikke og er blitt en misoppfatning , sikkert mye grunnet likt utseende og skjerm.

Ativ ser kanskje lik ut som S3 pga chassis og skjermen men det er to helt forskjellige soc og gpu internt.

Windows kan fremdeles ikke kjøres på quad core.

Trenger vel ikke si hvilken som har størtst ytelse.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var ment som informasjon , ikke kritikk at windows phone kjører kun to kjerner.

Da vet man at hardware messig finnes det IDAG kun to kjernes winphone enheter.Aka Samsung Ativ , den "S3" telefonen med windows ikke er så lignende alikevel på innsiden.

At det kommer støtte for flere kjerner vet vi jo.

Det er imidlertid ingen endring i det faktum at selv nylanseringer fra nokia fremdeles er tokjernede qualcom.

Bere vent å se . Folk vil gnåle og mase og kritisere at modellene ikke dukker opp med flere kjerner uansett om det trenges eller .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Nei, tok det ikke som det

Bare en bemerkning om at wp ikke egentlig trenger så mye maskinkraft for å fungere glatt :)

Men ingen tvil om at mange bare skal ha det nyeste og råeste, så de har vel ikke annet valg enn å henge med...

Og spillutviklerne benytter seg selvfølgelig av raskere hardware. Bare litt bekymret for batterikapasitet, den ser ikke ut til å holde følge...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-peolQalf

Jeg ville valgt Android. Både fordi det fins flere apper/appene kommer tidligere, og rett og slett at du kan tilpasse mye mer. Android har forbedret seg veldig i fra versjon 2.x til versjon 4.x.

Samtidig kan du gjøre mye mer, og skifte mye mer på Android; hvis du ikke liker utseende, så kan du skifte det! Du blir garantert aldri lei.

Men prøv telefonene! Enten hos en kompis, eller i butikk. Det er kanskje den beste måten du kan bedømme telefonene på :)

Lenke til kommentar

Jeg synes dette racet er litt på feil vei.

mobile enheters kraft ute av kontroll.

Toppmodelle blir stadig mere ekstreme.

Nå har jeg tablet og mobil med quad core exynos og qualcom.

Windows Pc derimot skal bli mindre kraftige:

Skal jeg kjøpe windows 8 pro maskin på hybrid eller tavle bør det helst være kun dual core atom clover trail.

Dette for å holde vekten nede og for å få lengst batteridrift.

Dog anskaffet jeg en Lenovo Yoga 13 med i7 til jul, lg kunne ikke tenke meg en windows 8 convertable uten fullversjon og med noe treigere hw.

.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...