Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

volvo s60 "Lampfel posisjonsljus"

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Jeg har da som tittelen sier en Volvo s60 (03 mod sedan)

Så har jeg fått en feilmelding "Lampfel posisjonsljus" har akkurat byttet alle 4 lyspærene bak, sjekket alle sikringer (motorrommet og bagasjerommet) og alle er like hele.

Lyspærene fungerer og ikke omvendt. Det som ikke fungerer av lys er følgende: Skiltlyset bak (2.stk) , posisjons-lys bak (4.stk) og park-lys foran (2.stk).

Så jeg mistenker kanskje no type rele (men rele skjønner jeg ikke noe av)

Så da tenkte jeg å spørre om noen har noen tips eller evt. løsning på dette lille problemet? Eller om det kanskje er like greit å sende inn bilen på diagnose hos bilia? (evt pris på dette med diagnose)

Takker for alle svar.

mvh Chrisse :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme på min 09 BMW. Byttet sokkelen pærene sitter i (250 kr) så var alt ok.

Går ann å gjøre det for å se om det hjelper :)

Kan det være de mener posisjonslysene _framme_?

som sagt både posisjonslys framme og bak fungerer ikke. Endret av chrisse
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-QjT4b9

På disse bilene går kursene på høyre og venstre side, ikke foran og bak. På venstre side i bagasjerommet er en sikringsboks, mener det er der sikringene til lysene ligger les lengre ned... Om ingen funker som du beskriver, så er det antakeligvis sikring, skjedde hos meg, da funka ingen på den ene sida.

Hvor det skjedde? Skulle sjekke for kontaktfeil i en sokkel, så kom hele pæreholderkladunsen i kontakt med jord og sikringa røyk.

Sjekk det du. Evnt så står det jo i manualen hvor de sikringene er.

EDIT: Nvm, du har sjekka de. Men har du sjekka sikringene i dashen? De ligger i førersida langs døra ved lysbryteren. Når jeg tenker meg om er det der de ligger mener jeg.

Endret av Slettet-QjT4b9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...