Gå til innhold

[Løst] Barbermaskin vs barberhøvel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av personlig erfaring så bruker jeg barber høvel kontra barber maskin (har kviser selv btw). Grunn til dette er at jeg synes at høvel barberer tettere og får en glattere hud enn de barber maskinene jeg har prøvd (ikke så mange jeg har prøvd men) Men du sparer mye penger hvis du kjøper deg en barbermaskin hvis du ser langsiktig på det.

Så konklusjon: Hvis du er "fisefin" på å få en tett som mulig barbering så gå for høvel. Men er du ikke det så gjør en barbermaskin nesten en like god jobb.

 

- Chrisse :)

Lenke til kommentar

Philips hadde en genial serie som het "CoolSkin" men ser ut til at den ikke finnes lenger, hvertfall ikke her i Norge? Den barberte meget tett, samtidig som den hadde lotion innebygd så den var veldig snill mot sensitiv hud. En barberhøvel vil alltid skrape av litt hud mens denne aldri skrapte på selve huden. Ellers har alle Philips maskiner det velkjente "løft og kutt" prinsippet slik at barberingen skal bli like tett som ved høvel.

Lenke til kommentar

Av personlig erfaring så bruker jeg barber høvel kontra barber maskin (har kviser selv btw). Grunn til dette er at jeg synes at høvel barberer tettere og får en glattere hud enn de barber maskinene jeg har prøvd (ikke så mange jeg har prøvd men) Men du sparer mye penger hvis du kjøper deg en barbermaskin hvis du ser langsiktig på det.

Så konklusjon: Hvis du er "fisefin" på å få en tett som mulig barbering så gå for høvel. Men er du ikke det så gjør en barbermaskin nesten en like god jobb.

 

- Chrisse :)

 

Sparer like mye på å kjøpe en skikkelig safety razor, såpe og kost :) Supersmooth barbering!

Merkur_Adjustable_Futur_Safety_Razor_1_Polished_1__75997.1359311642.1280.1280.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har ikke kviser e.l, men veldig "dårlig" hud. En høvvel vil skrape opp veldig. Så jeg bruker rett og slett en hårtrimmer på lavest "høyde". Syns det funker utmerket... det blir selvsagt ikke klipt nedtil huden, men for meg gjør ikke det noe. Det blir jevnt.

Lenke til kommentar

Jeg selv har veldig sensitiv hud pga det Norske skiftende klima og for meg er barbermaskin en stor satan, derfor bruker jeg høvel med maks 3blader som eks mach3.

 

Like viktig som høvel er som en god ansikt skrubb i dusjen, en god barberings olje eller krem,en god after shave og god hygiene samt bytte blader ofte :)

 

Anbefaler deg prøve dermologica sin shave serie, finn en selger på nett som eks ebay da blir det noe billigere en Norge..

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

Jeg har fortsatt tilgode å finne en maskin som fungerer bra. De jeg har prøvd så langt så kan du stå og barbere i 10min, for etterpå å finne masse lange hår overalt som den ikke tok.

De fleste barbermaskiner fungerer ikke særlig bra dersom man lar skjegget gro over en viss lengde. Da må man trimme det ned først med en "langhårstrimmer" som gjerne er en del av barbermaskinen, enten integrert eller som ekstrautstyr..

Jeg selv har veldig sensitiv hud pga det Norske skiftende klima og for meg er barbermaskin en stor satan, derfor bruker jeg høvel med maks 3blader som eks mach3.

Har du prøvd våt-barbermaskin?
Lenke til kommentar

Ved barbering med høvel har skummet man bruker alt å si. Det på boks er ikke bra for hverken hårene eller huden. Det finnes derimot mange andre gode alternativer, personlig kan jeg anbefale Geo F. Trumper sine såper (må brukes med kost) eller Kiehl's sin for sensitiv hud eller Harry's som smøres rett på huden.

 

Ser at Kiehl's ikke lenger har sin på nettsiden, men jeg kjøpte nettopp i butikk, så mulig andre som selger Kiehl's fremdeles har.

 

Kan anbefale Harry's sine høvler også. Koster vel $15 for et startsett, og $25 for 16 blader. Høvelen er milevis foran Gilette sine, og jeg følte jeg fikk like god barbering som fra DE-høvel, med kassettblader.

Lenke til kommentar

De fleste barbermaskiner fungerer ikke særlig bra dersom man lar skjegget gro over en viss lengde. Da må man trimme det ned først med en "langhårstrimmer" som gjerne er en del av barbermaskinen, enten integrert eller som ekstrautstyr..

Har du prøvd våt-barbermaskin?

Litt usikker men har prøvd med sånn gel som skal være for barbermaskin, det du mener ? er såpass lenge siden jeg sist brukte barbermaskin er nok 5-6år siden minst.

Lenke til kommentar

Sparer like mye på å kjøpe en skikkelig safety razor, såpe og kost :) Supersmooth barbering!

Det aller viktigaste med tradisjonell wet shaving er at ein blir meir bevisst på kva ein gjer med huda. Det er fullt mulig å skaffe gode såper og skum, og få eitt mykje betre resultat med den vanlege mach 3 høvlen. Til og med slike disposable ett-blads bic gjer jobben med skikkeleg hudpleie og teknikk.

 

Nokre mennesker lærer aldri å barbere seg skikkeleg, og berre godtar at det ikkje blir tett eller irritasjonsfritt. Å skaffe seg kunnskapar om barbering er lurt. Ein bør vaske ansiktet, gjerne i medan ein dusjar, slik at skjegget blir mjukt. Ein god barberkrem er veldig viktig, og den skal påførast eitt vått ansikt. Så kan ein angripe håra med kva som helst, så lenge det er skarpt og ikkje har 5 vibrerande gimmick-blad. Først "with the grain", så "across the grain" og til slutt, om nødvendig, "against the grain". Slik blir du kvitt all skjeggvekst. Les meir her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt usikker men har prøvd med sånn gel som skal være for barbermaskin, det du mener ? er såpass lenge siden jeg sist brukte barbermaskin er nok 5-6år siden minst.

Mener bare sånne barbermaskiner som man kan bruke til enten tørrbarbering eller våtbarbering. Man kan bruke vanlig skum eller gel av hvilken som helst type. Bruker selv en Philips Coolskin maskin med en fuktighetskrem som kan klemmes ut mens man barberer. Blir helt tett barbering, kan ikke kjenne noen stubber i det hele tatt etterpå. Unntaket er problemområder som feks, strupehode. Der blir det ikke like tett med mindre man bruker mye tid.
Lenke til kommentar

Mener bare sånne barbermaskiner som man kan bruke til enten tørrbarbering eller våtbarbering. Man kan bruke vanlig skum eller gel av hvilken som helst type. Bruker selv en Philips Coolskin maskin med en fuktighetskrem som kan klemmes ut mens man barberer. Blir helt tett barbering, kan ikke kjenne noen stubber i det hele tatt etterpå. Unntaket er problemområder som feks, strupehode. Der blir det ikke like tett med mindre man bruker mye tid.

Ja det har jeg prøvd, var for sensitive testet i 2uker husker jeg, får selv bedre resultat med høvel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...