makrell66 Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Jeg har nettopp mottatt nytt PSU (CX750W), nytt skjermkort (Gainward GeForce GTX 670) og nytt kabinett (NZXT Guardian 921 RB). I min gamle PC hadde jeg et MSI B75MA-P45 med en Intel i7-3770, en Barracuda 1TB disk, en 128GB SSD og en DVD-spiller. Når alt er installert i nytt kabinett og jeg trykker på start-knappen, starter viftene opp i kanskje en snaut sekund for så å stoppe helt. Maskinen er helt 'død'. Jeg har forsøkt å koble fra absolutt alle komponenter; harddisker, DVD-spiller og også tatt ut skjermkortet. Hovedkortet har jo skjermutgang jeg kan bruke. Men maskinen oppfører seg fremdeles helt likt. Noen tips om videre feilsøking? Alle komponenter er kjøpt hos samme leverandør. Lenke til kommentar
code Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Rekker det å komme beep-code? Evt. har du prøvd med kun 1 Ram brikke? Lenke til kommentar
makrell66 Skrevet 20. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2013 Nei, det kommer ingen beep-code. Har forsøkt å ta ut begge RAM-brikkene uten at det hjalp, men ikke forsøkt med bare en. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Høres ut som en kortslutning mellom hovedkort og kabinett, har du skrudd inn alt av avstandsfester? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå