Gloryem Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Satt her og kjedet meg, og tenkte jeg skulle prøve meg innenfor sjangeren, så her er vertfall et førsteutkast, så lurte jeg på om det var mulig å få litt tilbakemeldinger Enjoy! ET LIV TIL BRY Et liv til overs i verden Et liv til bry for dem En dag jeg satt alene De glemte meg igjen En tåre rant langs kinnet De hadde det så bra. Jeg var den ene gutten Den ingen ville ha En spiker i mitt hjerte En smerte vokser stor Et sår som ikke svinner En sorg som i meg bor En trøst jeg fant i sorgen Hun satte plaster på Men såret ble der alltid Mine venner var så få En tanke til dem alle Mens dagen svinner hen Et vennskap som aldri var De glemte meg igjen 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Syntes det var et veldig bra dikt Lenke til kommentar
Moose Murders Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Jeg synes dette var et veldig trist dikt, håper du ikke har det sånn i virkeligheten. Sida jeg er veldig glad i bunden verseform med rim som dette har jeg lyst til å komme med noen få kommentarer: Du har en tendens til å bruke omvendt ordstilling. Det virker keitete, særlig når du ikke behøver å bruke det ("en dag satt jeg alene" i stedet for "en dag jeg satt alene", " en trøst fant jeg i sorgen" i stedet for "en trøst jeg fant i sorgen"). Jeg synes også du kan prøve å finne et alterantiv når du bruker omvendt ordstilling for å få det til å gå opp med rim ("En sorg som bor i meg" i stedet for "en sorg som i meg bor"). Sida du har vært flink til å bruke ekte rim synes jeg heller ikke at det er noe i veien for å påpeke at du rimer "dem" på "igjen". Det er et falskt rim sida m og n ikke er identiske lyder. Jeg tviler ikke på at du klarer å finne et rimpar som rimer på ordentlig. Lykke til, dette var ikke verst 1 Lenke til kommentar
Gloryem Skrevet 15. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2014 Takk for gode og konstruktive tilbakemeldinger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå