Gå til innhold

Hvordan kopiere bookmarks/favoritter fra google Chrome?

Mr.M

Anbefalte innlegg

scenario: vil gjerne kopiere/flytte en haug favoritter over på minnepenn

Er en funksjon i bokmerkebehandling som heter "eksporter bokmerker til HTML-fil" men den er "verdiløs" siden når man åpner filen etterpå, ikke går å få kopiert alle url'ene på en gang, men kun en og en.

Noen som vet om noe smart triks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testa ut dette litt kjapt nå, og jeg fikk "forsåvidt" alle bokmerkene mine i en HTML fil. Du kan teste det ut ved å gjøre følgende:

1. Klikk på menyen på toolbaren og velg bokmerker.

2. Klikk på Bokmerkebehandling.

3. Trykk en plass på det store området der du har alle bokmerkingene dine og trykk "Ctrl+A)

4. Du har nå markert alle bokmerkene dine, så trykker du på organiser.

5 . eksporter bokmerker til HTML fil

6. Velg en plass der du vil ha filen (med alle bokmerkene dine)

Og i det du trykker på den filen (bilde av Google Chrome logoen) vil du komme på en Internett side med likenr til hver enkelt bokmerke du hadde.

-Chrisse :)

Lenke til kommentar

Takker, men vel inne i denne ny-lagde html-filen (med Chrome logo) så lar det seg ikke gjøre å kopiere mer enn en url av gangen (selv om man merker flere favoritter)

Men fant ut en løsning, i stedet for å åpne html-fila, så bare høyreklikk/kopier hele chromelogo-greia.

Lagret den på minnepinne, og fikk åpnet den på ubuntu-maskina her med inneholdet inntakt, så da er jeg i mål. :)

Lenke til kommentar

Takker, men vel inne i denne ny-lagde html-filen (med Chrome logo) så lar det seg ikke gjøre å kopiere mer enn en url av gangen (selv om man merker flere favoritter)

Men fant ut en løsning, i stedet for å åpne html-fila, så bare høyreklikk/kopier hele chromelogo-greia.

Lagret den på minnepinne, og fikk åpnet den på ubuntu-maskina her med inneholdet inntakt, så da er jeg i mål. :)

nydelig :)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Som Mr. Hormonella sa, det er bare å lage seg en Google-konto, og synkronisere bokmerkene på den måten. Gjør det selv med alle mine PCer, så vel som min mobil (husk at Google Chrome også er på iOS og Android, og kan ved det overføre bokmerker enkelt.).

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Man må jo så klart gå inn på samme sted å importere fila i Chrome. Ellers er sync, som nevnt i tråden, en mer elegant løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...